Ene willen, andere doen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Ene willen, andere doen

Bericht door stargazertje »

Herkent iemand dat je soms een 2 wilt opschrijven maar er een 3 of ander cijfer verschijnt? Of dat je ja wilt zeggen en nee zegt in werkelijkheid?
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

Ja dat herken ik zeker! Gebeurt mij best vaak. Daarom lees ik nu altijd alles terug wat ik opschrijf omdat er soms echt dingen staan die nergens op slaan! Versprekingen doe ik minder vaak dan verschrijvingen!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het is bij Parkinson bekend dat patiënten bij cijfers er in hun geheugen vaak 1 bij optellen of aftrekken. Bij ME zie je vaak hetzelfde.
Life smells...
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

Klink erg herkenbaar.. daarbij ook nog moeite met schrijven vanwege de harde spieren in mijn hand.

2 regeltjes en het lijkt nergens meer op hehe, moeten ze op de basisschool echt niet zien dat handschrift zo erg.

groeten joostt
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

"t moet ook met de hersenen te maken hebben; toen ik op z'n slechts was kon ik amper een pen vasthouden maar ook kon ik alleen nog schrijven als een zes-jarige. Hele grote brokkelige letters en na een paar woorden totaal uitgeput.
Life smells...
Gebruikersavatar
ikje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 mar 2011, 16:42

Bericht door ikje »

heel herkenbaar, bij mij ook vaak met lezen van boodschappenlijstjes... zo vaak een verkeerd aantal bij terwijl ik er echt van overtuigd was deze keer alles wel juist gelezen en meegebracht te hebben...

tijdens het schrijven gebeurt het geregeld dat ik stukken van een volgende zin of dingen die ik rond me hoor schrijf in de zin die ik aan het schrijven was... worden zoals door meerdere van jullie omschreven dan soms maar zinnen die op niet veel meer slaan...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:lol: '...worden zoals door meerdere van jullie omschreven dan soms maar zinnen die op niet veel meer slaan...'

Heb ik nou zo'n brainfog of is deze zin zelf een demo van wat je bedoelt?
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ja ik herken het ook goed, ik heb het elke keer als ik wat op schrijf of wat wil zeggen. en het slaat dan nergens meer op. ik heb zelfs met mensen met wie ik spreek soms dat ze denken dat ik hun niet serieus neem, maar kan me niet constant concentreren op iemand, zeker als het verhaal lang duurt. met mensen af spreken en als ze aan de deur staan dan ben je vergeten dat je een afspraak met ze hebt, voor mij is het dan net als een verrassing als ze komen dan. of een dag te vroeg op de afspraak komen, b.v. een dag van te voren oepssss. 5 of 6 keer terug gaan naar de keuken om iets te pakken en als je dan in de keuken staat dan weet je niet meer wat je moest pakken, zelfde geld als je naar de supermarkt moet. of als je geld gestort is al snel te veel uit geven, maar je herinnerd je niet snel meer wat je al uit gegeven hebt, zo reken je dus rijk, terwijl je al rood staat grrrrrrrrr
ik heb het zelfs voor elkaar gekregen dat ik wat heb gehad met iemand een half jaar er voor en dan tegen kom en die persoon totaal niet meer herinner. is ook bizar, en pas later als je weg bent begint het te dagen en dan schaam ik me rot als ik het uiteindelijk wel herinner allemaal grrrrrrrrrr. komt ook raar over. dan word ik echt boos op me zelf, en door dat ik weer boos word, schakel ik me zelf weer uit en moet weer slapen dan. ook vaak als iemand wat zegt dan probeer ik daar over na te denken en dan is die persoon al weer bij het volgende onder werp, en dan geef ik antwoord op het vorige onder werp, komt raar over, maar zo is het wel. of een week later kan ik antwoord geven op iets, dan moet ik daar weer terug op komen. als ik dingen vergeet komen ze soms na een jaar of na 5 jaar weer boven drijven, niet normaal meer. totaal iets wat totaal niet relevant is. heel stom is dat. en soms komen er dingen boven die op dat moment heel belangrijk zijn, ik kan mij dan wel voor me kop slaan, en als ik er erg mee zit dan blijft het zich herhalen, kan zelfs nachtmerries krijgen er van, en wat dan op zijn beurt ook weer een hele tijd blijft hangen zo. lijkt wel een visuele cirkel waar je in zit dan, het trekt je naar beneden dan. maar nu weet ik het gelukkig en maak mij niet meer druk er over. het is zo als heet is, kan het toch niet veranderen.
Plaats reactie