Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Net alsof je hem niet nodig hebt? Zucht. Balen voor je.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik ziet hier gewoon te janken. Elk klein beetje houvast voor wat meer levenskwaliteit wordt je gewoon afgepakt.

Ik heb een aantal heel moeilijke weken achter de rug. En dit was nu net een klein lichtpuntje. En daar doen ze dan gewoon weer 6 weken bij. En er is geen mogelijkheid om te klagen bij de rechtbank. Als ik al een scootmobiel krijg, dan zal dat zeker niet in 2011 zijn.

Vinden ze het gek dat je depressief wordt....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ze beseffen duidelijk niet wat ze je aandoen en wat voor belang dit heeft. Kan alleen een elektronische schouder om op uit te huilen geven. Is de Nationale Ombudsman iets wat je misschien kan/wil doen?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Mijn vriendin, die al veel klachten etc voor me heeft gedaan, gaat uitzoeken of dit mag. Je hebt nl. de wet Dwangsom, en ze zoekt uit of dit hierop ook van toepassing is.

Verder gaat ze een klachtenbrief richting rechtbank sturen. En ik ga opnieuw WMO aanvragen. Ik heb nl. nu ook gegevens van DML, dus wie weet krijg ik nu wel wat toegekend. En ze had het ook al over de Ombudsman. Ze laat het er niet bij zitten.

Ik ben heel blij dat ze dit voor me doet, zelf heb ik de puf er niet voor om zo te moeten knokken. Dus wordt vervolgd.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Even voor 12en kreeg ik mijn leenrolstoel. Moest wel even slikken toen ik erin moest gaan zitten, maar de afleverchauffeur was een superaardige man en dat maakte het toch makkelijker. Rolstoel is iets gebruikt maar verder perfect nog in orde. Hij is een stuk beter dan die ik vorig jaar okt een week huurde. Zit er echt veel lekkerder en steviger erin. Alleen waar de rode knopjes bij de duwhandvaten voor zijn weet ik niet. Enige wat ik dan kan veranderen is een soort uitstekend stukje dan.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Veel plezier ermee!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
ridder
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 09 mar 2011, 23:20

Bericht door ridder »

stargazertje schreef:Alleen waar de rode knopjes bij de duwhandvaten voor zijn weet ik niet. .
De schietstoel?! :P

Fijn dat je de rolstoel gekregen hebt. Ik moet zelf ook altijd even slikken bij de eerste confrontatie met dat soort hulpmiddelen :(
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ronde 2 aanvraag scootmobiel.
In afwachting van de uitspraak van de rechter wat betreft mijn aanvraag van 1,5 jaar geleden (zie eerder dit topic), waarvan ik de uitspraak 1 augustus verwacht, heb ik enkele weken geleden een nieuwe aanvraag ingediend voor een scootmobiel, rolstoel en huishoudelijke hulp. Dit omdat de situatie wat mijn gezondheid betreft verslechterd is en dat er prive zoveel problemen spelen dat ook mijn man overspannen is.

Vanochtend was de WMO-consulent hier om mijn aanvraag te beoordelen. Gelukkig was mijn vriendin ook aanwezig om te benadrukken dat we als gezin chronisch overbelast zijn en dat er nu wel degelijk lichamelijke bewijzen zijn voor mijn ziekte. Nu weer afwachten, het wordt volgende week voorgelegd aan de GGD arts, en waarschijnlijk moeten we daar weer gaan opdraven.

Wordt weer vervolgd. Wat een uitputtingsslag om hulp te krijgen :cry:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

@Stargazertje, hoe bevalt je rolstoel?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Wat ik heb gebruikt prima maar ik ben er nog niet mee buiten de deur geweest omdat ik gewoon zo bar slecht ben en als ik wil dan zijn ze met de lift bezig. :?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Dat is balen!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

YES!!!
De rechtbank heeft me in het gelijk gesteld. De gemeente heeft de WMO aanvraag (scootmobiel, huishoudelijke hulp, rolstoel) niet goed uitgevoerd en moet mijn aanvraag opnieuw beoordelen. De details weet ik nog niet, heb de brief nog niet, maar dit is eens tap in de goeie richting.

EINDELIJK WEER EENS EEN POSITIEF BERICHT!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Gefeliciteerd Felixloena, wat een goed nieuws. En nu maar hopen dat het voor jou ook leid tot een positieve beoordeling vanuit de gemeente voor het verstrekken van alle hulp die je had aangevraagd.
Ik ga in ieder geval voor je duimen dat je eindelijk gaat krijgen waar je recht op hebt.

Groetjes Marianne
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Felixloena, wat goed!!
Hopelijk werkt de Gemeente nu de zaak een beetje vlot af en vooral in jouw voordeel.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

Hoi Felixloena,

hartstikke gefeliciteerd,met deze overwinning,ben echt blij voor je :D
hopen dat nu verder alles goed verloopt,
De volhouder wint :wink: ,al heeft het je wel veel energie gekost.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie