Kan ik nog iets anders doen??

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi lieve nabo,

Ik begrijp heel goed dat je zooooo graag vooruitgang wilt.

Maar, het antwoord van DML in jouw geval op het gebruik van LDN zou ik serieus nemen. En misschien is het op dit moment ook nog niet verstandig om met neuraal therapie te gaan beginnen.
En als je het wel wilt proberen, zou ik dat ook eerst even aan DML vragen en overleggen.

DML is op dit moment jouw hoofdbehandelaar en vaak vindt een arts/internist het geen goed idee om verschillende behandelingen tegelijk te doen.

Veel sterkte!

Groetjes, Louisa
nabo schreef:een Qeeg???

Daar heeft de meirleir het nooit over.
En LDN zou heel slecht voor mij zijn omdat ik een complex type ME heb.
Heb het meerdere keren gevraagd aan dml.
En hij raad het echt af omdat het bij mij dan juist verkeerd uitpakt.

Dus geen LDN voor mij en een pauze van gc maf.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

En misschien is het op dit moment ook nog niet verstandig om met neuraal therapie te gaan beginnen.
Sorry Louisa maar ik lees nu nergens een argument om niet met neuraal therapie te beginnen. Alleen een arts die deze praktijk beoefent, kan daarover uitsluitsel geven.

Neuraal therapie is niet invasief noch toxisch.

Ik meng ook meerdere behandelingen:

- neuraal therapie = procaïne;
- low dose naltrexone LDN;
- cortisone;
- supplementen zoals Alkala N, vit B12, vit Q10 en enzym DPP IV;
- voedingsbaxters
- GAPS-dieet

En ik sta verder van mijn bed dan ik ooit kon vermoeden twee jaar geleden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi marlène,

Natuurlijk, gun ik nabo ook zo graag verbetering/verlichting, maar ik zou zelf altijd eerst even overleggen met mijn hoofdbehandelaar/internist en als die het ook een goed en prima idee vindt, zou ik er pas mee beginnen.

Iedereen heeft een vrije keuze hierin en dat is prima.
En ik weet, hoe veel goeds neuraal therapie jou heeft gebracht en nog brengt. Dat zou ik iedereen van harte gunnen.

Zelf ben ik ook geïnteresseerd geraakt in neuraal therapie en LDN, maar mijn behandelaar(s) wachten hier vooralsnog mee, om mee te gaan en willen behandelen. Ik wacht voorlopig ook en maak eerst andere behandelingen/onderzoeken/testen af en doe alles stapje voor stapje. Maar, ik blijf het zeker in mijn achterhoofd houden als een optie.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik wacht voorlopig ook en maak eerst andere behandelingen/onderzoeken/testen af en doe alles stapje voor stapje.
Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest. Deze ziekte is me bovendien te ondragelijk. Elke dag winst (leven) telt.

Zodra ik uit mijn helleput kon, heb ik alles aangegrepen. Misschien dat anderen daar anders over denken, dat kan maar een arts bepaalt niet langer mijn toekomst tenzij ze nuttige informatie aanreiken die het tegendeel bewijzen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi marlène,

Ik begrijp zeker goed jouw visie en redenen.

Ook ik ben best wel eens ongeduldig en zou zo graag nog vele "procenten" of zeg maar rustig, vele grote stappen meer vooruit willen.
In mijn geval consulteer ik voorlopig nog een aantal ME/cvs-vriendelijke behandelaars (cardioloog/internisten/neuroloog/inspanningsfysioloog), mensen die mij vooruit proberen te helpen en hun uiterste best voor mij doen, wat ik respecteer en waar ik hen dankbaar voor ben.

En, ik denk, dat DML, het ook graag zal willen weten dat als zijn patiënt(e) al/nog iets anders tijdens zijn behandeling zou willen gaan doen, dat altijd eerst van te voren even met hem bespreekt en zijn advies daarover vraagt.

En zelf wil ik niet van alles tegelijk doen en mijn ME/cvs-vriendelijke behandelaars zijn daar, in mijn geval, ook niet voor.
Vandaar mijn keuze om voor stap voor stap te gaan, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk weer anders.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ja geduld... zo lastig.

Ik zal het overleggen met dml over neuraal therapie.

En LDN tja hij zegt dus echt dat dat niet goed voor mij is. (kan voor andere heel goed zien, maar hij heeft al mn bloeduitslagen dus ik vertrouw hem daar op) Dus geen ldn.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Heeft hij je ook verteld wat er dan volgens hem mis zou gaan?
Dat zou ik dan wel graag van mijn arts willen horen
Plaats reactie