bloedwaarden te positief door zelfdokteren met supplementen?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

senna schreef:DML schrijft hoge dosis b12 voor om het teveel aan NO te neutraliseren.
Hij test zelfs de beginwaarde niet.

Ook Vit D is bij mij niet getest en toch schrijft hij dat ook voor via DHS (3 mg ! 2x per dag).
Wat de B12 betreft, heeft DML bij mij ook nooit getest, maar zit nu aan een waarde van >2000, dus stel mij daar soms toch vragen bij. Het is idd om de NO te neutralisren, maar dan nog...
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Mijne staat ook zo hoog.
Als hij er niet van wakker ligt, ik ook niet. :wink:
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

een hoge B12 is 100% onschadelijk. Google maar eens op cyanokit/cyanoprotocol bij rookvergiftiging :wink: Er zijn ook wel labs die tot boven de 4000 kunnen meten, niks aan de hand
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

ugh dat verklaart waarom DML diOH vit D test... die was idd te hoog, dus zal idd daarmee te maken hebben. thx voor de info, ik dacht dat alle vitD testen hetzelfde waren ;)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

@senna en mieperdepiep; dan zal ik er ook maar niet van wakker liggen :wink:

@fjaulnir: graag gedaan, weet het ook nog maar pas hoor :wink: de ref.waarden die ik erbij gezet heb, zijn wel van de gewone vitD, niet van de di OH vitD
Gebruikersavatar
Feline
Actief lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 jul 2011, 22:41

Bericht door Feline »

om nog eventjes terug te komen op m'n beginpost;

ik heb besloten om alleen Magnesium door te blijven slikken. De rest niet, pas als ik beter weet wat er met me aan de hand is. Neem ze wel mee naar de internist. Magnesium doet wel heel veel voor mijn spieren en m'n spanningshoofdpijn. Kan er ietsje makkelijker mee ontspannen.

De rest van de supplementen heb ik eigenlijk geen idee van wat het precies met me doet. Voel me wel slechter nu ik het een week heb laten staan, maar dat kan ook komen omdat het gewoon daadwerkelijk slechter met m'n lichaam gesteld is.

Gisteren nog opeens hartkloppingen tijdens een pokerpartijtje, die vrij lang aanhielden. :-k ik was een beetje te laat opgebleven en het was spannend; hele lichaam over zn toeren.. vandaag vette terugslag natuurlijk.. maar ik had lekker wel gewonnen! \:D/
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

mieperdepiep schreef:Het is maar net hoeveel D je slikt en hoe hoog je waarde voor de start al was. Bovendien wordt D niet bepaald makkelijk je lichaam uit gewerkt aangezien het een in vet oplosbare stof is, die gaan langzamer dan wateroplosbare stoffen, die plas je zo weer uit.
en toch is vit D niet zomaar in overdosis te nemen, het amerikaanse advies ie 2000IE per dag! dat heb je in een NLs supplement over het algemeen echt niet zomaar te pakken, en dan heb je het dus al over 2000 bij iemand die geen tekort heeft. heb je dat wel dan heb je vaak meer nodig.
tuurlijk is het wel handig om het in de gaten te houden, een echt overschot is inderdaad ongezond.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

@negen, ik weet niet of je ook Kalium slikt, maar daar zou ik wel goed mee oppassen.
ik heb zelf een magnesium-kalium supplement hoog gedoseerd geslikt, hielp goed tegen duizeligheid, maar helaas is kalium niet zo onschuldig om op eigen houtje hoog gedoseerd te slikken :( magnesium volgens mij wel
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

cleopatra schreef: Wat de B12 betreft, heeft DML bij mij ook nooit getest, maar zit nu aan een waarde van >2000, dus stel mij daar soms toch vragen bij. Het is idd om de NO te neutralisren, maar dan nog...
als je een waarde van >2000 hebt door b12injecties dan is dat écht onschuldig, heeft mn internist me vorige week nog weer eens verteld. het zou vreemder zijn als je bij veel injecties een norme b12waarde blijft behouden
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

@karolien & tanto: jullie vitD is inderdaad heel erg laag, moet minstens boven de 80 zijn, liever nog boven de 100! helaas zijn veel artsen niet op de hoogte!

overigens, wie een goede hoog gedoseerde vitD supplement wil, er zijn online hoog gedoseerde capsules te koop voor relatief weinig geld (NLse site), ik geloof 19 euro voor 180 dagen! 3000 of 5000 IE, die van 5000 zijn geloof ik in verhouding goedkoper en kun je ook bijv, om de dag nemen of 1x in de zoveel dagen
Gebruikersavatar
Feline
Actief lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 jul 2011, 22:41

Bericht door Feline »

@Aquamarijn; nee geen kalium hier, alleen magnesiumcitraat van Orthica, maar dankje voor de waarschuwing
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hoi aquamarijn,
Ja, ik weet het,ben dan ook wel suplementen aant nemen, hoor!
eigenlijk schandalig dat mijn HA dat niet gezegd heeft, he!
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

@karolien: ja zeker schandalig, maar helaas herkenbaar... mijn vit.D was onder de 30, huisarts vond dat okee. omdat ik vol bleef houden dat dat niet okee is is er contact opgenomen met een internist, die zei dat het boven de 80 moet, daardoor kreeg ik alsnog die d3drank, maar als t aan mn huisarts lag was dat niet gebeurd!
zelf goed in de gaten houden dus, en wat mij betreft 2x per jaar prikken hoe het ermee staat
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Dit is de raad van dr Mercola :

http://articles.mercola.com/sites/artic ... t-one.aspx

Maar kennen de huisartsen de 2 testen ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie