Dominique dochter van JOLANA (moeder met ME)

Uw kind, uw partner, een familielid of kennis heeft ME? U kan er hier over praten of vragen stellen.

Moderator: Moderators

wat vinden jullie van mijn verhaal?

Goed, of :)
5
100%
Slecht :(
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

dominique dochter van jolana

Bericht door Alie »

hallo lieve dominique het ga met met mij zoals met alle m,e mensjes ,maar ik ben zo blij dat er zulke toffe meiden zijn als jij ik vind het een eer om jou te leren kennen ,als is het op deze site ik vind je een lieve positive meid ,ook al hebben jullie veel meegemaakt hou die positieve gedrag van je vast, het zal jou en je mams sterken in de strijd,wij zullen als het nodig is jullie moed inspreken ook al zal het best wel eens moeilijk zijn,maar jou moeder heeft ook een positieve instelling en daar kom je ver mee ,zoals je weet heb ik ook zoals jullie er voor gestaan ,maar ik heb wel een lieve man en vader voor mijn kinderen die ons altijd steunt, ik hoop dat jullie gauw hulp krijgen meisje laat af en toe iets van je horen heel veel liefs en sterkte voor je mams en voor jou een dikke knuf :wink:
Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

Bericht door jolana »

Hallo lieve Alie,

Bedankt voor U lieve reactie. U bent altijd heel spontaan tegen mij, terwijl U me niet eens kent. Dat is lief en Paula is ook altijd zo lief.O:). Maar ik wil even wat duidelijk maken. Mijn moeder staat er niet alleen voor, ze heeft een vriend.:wink: Maar die werkt zich kapot, die werk echt heel veel. En zorgt ook nog 's voor mijn moeder, kleine zusje en mij. Hij heet Frank. En kan goed met hem overweg.:lol:. En Luna is hun kindje. :D.

Maaaaaaaaar daarvoor,,
Mijn moeder is wel 4 jaar alleen met ons geweest. Alleen het was een hele zware tijd, maar ondanks dat, zagen we het licht nog :idea: . Toen liep mij moeder heel Nederland af voor hulp. Maar de maatschappelijke werker wou ons uit huis plaatsen.:roll:. Mijn moeder had met ons overlegt. We wouden natuurlijk bij haar blijven.:twisted:.Mijn moeder combineerde het; Als wij op school waren ging zij rusten en als we thuis kwamen had zij koekjes en thee. En had ze aandacht voor ons. En dat was het verhaal. Het word zeker weten VERVOLGD :wink:

Groetjes,
XxX-iesss,
Dominique
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi lieve do bedankt voor het lieve berichtje fijn dat je moeder een nieuwe vriend heb, voor jou ook een gerustelling, ik hoop dat alle nare dingen wat jullie hebben meegemaakt,hier mee veel word vergoed, en dat je het in de toekomst kan vergeten ,heerlijk he zo,n klein zusje geniet er van liefje en dat er meer mensen hier zo lief zijn voor jullie dat hebben jullie zeker verdient ik hoop dat jullie ondanks alle tegenslagen het gaan redden en ik denk het wel er zit zo veel liefde bij jullie ,heel veel liefs voor jullie allemaal en een knuf van alie :wink:
Gebruikersavatar
paula
Actief lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:01

Bericht door paula »

:oops: Jij bent ook een hele lieve meid!!! \:D/

Ik vind het heel knap van je moeder dat ze het zo heeft opgelost in haar eentje en dat jullie niet uit huis zijn geplaatst!
Prachtig dat je mams een nieuwe vriend heeft en dat jullie het zo kunnen klaren. T lijkt me heel fijn dat hij in jullie leven is gekomen, jullie helpt en natuurlijk helemaal dat je goed met hem overweg kan!!! :D
En de kleine Luna... prachtig he, zo'n kindje...

Geniet ervan en doe rustig aan!!!
Liefs vanuit hier!!!
Gebruikersavatar
Draakje
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 15 mar 2006, 15:59
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Draakje »

He Dominique en Jolana,

Ik heb even(duurde even hahaha)deze topic doorgelezen en wou even zeggen dat ik super veel respect voor jullie heb dat jullie je hier toch maar even doorheen hebben geslagen en het is zeker belangrijk dat je blijft lachen en zoveel mogelijk positief te blijven.
Jullie verdienen alle geluk van de wereld. O:)
En Dominique vond het ook heel mooi hoe je zei dat Luna jullie sterretje aan de donkerblauwe hemel is. Geniet maar lekker van elkaar en laat je niet kwaad maken door wat andere mensen zeggen, Daar wordt je alleen maar moe van en ik denk dat Jolana dat al genoeg is :D

Heel veel liefs dikke knuf vaness
"We lachen hard om een mop. We glimlachen zachtjes om het geluk."
Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

Bericht door jolana »

Hallo Allemaal

Ik ben Dominique, 14 jaar en schrijf over mijn moeder.
Het gaat helemaal niet goed met mijn moeder, want ze is heeel erg moe. Er staat nou zelfs een bed beneden. Want ze is te moe om nog 2 trappen op te lopen, anders stort ze in elkaar. Dus ze heeft ECHT hulp nodig!!! :twisted: ,
Ik heb nou maar kort om te schrijven, want ik heb zo'n basketbalwedstrijd van een vriendin, dus daaruit kan je opmaken dat het sociaal wel goed gaat met mij. Ik ga nou stoppen, ik typ straks wel verder, als ik terug ben...

Groetjes,,
Ku-xXx-iesss
Dominique
Gebruikersavatar
paula
Actief lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:01

Bericht door paula »

Hey Do,
Wat rot zeg, van je moeder!!! Is het zoveel slechter geworden sinds die griep of is het wel ffies beter geweest?? Ik hoop dat het haar helpt om goed uit te rusten en een bed beneden.
Fijn dat jij je sociale dingen goed voor elkar hebt! Hoop dat t leuk was bij basketballen... Hebben ze gewonnen?!? Ik ben benieuwd naar je volgende berichtje, k houd ze in de gaten :wink:
Beterschap voor je moeder en jij heel veel sterkte!

Liefs Paula.
Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

Bericht door jolana »

Hayyyy allemaal,,

Gister ben ik naar de basketbal wedstrijd geweest, en het was gezellig. Maar een vriendin van mij, had een beetje ruzie, want ze maakte haar uit voor ** buitenlander. En dat liep een beetje uit de hand. Maar goed, eind goed , al goed. :roll:
En nou over mijn moeder,,, ze heeft een scootmobiel, vandaag gekocht. Ik vind het ding grappig :-), maar mijn moeder heeft er een beetje een dubbel gevoel bij. Nu kan ze wel de wijde wereld in. Lekker winkelen, boodschapjes doen enz. gewoon naar buiten :D zonder hulp van andere mensen. Er zal een wereld open gaan voor haar. Ik vind dit zo fijn voor haar. :lol:,, Maar,,, Ik ga een ander x-tje verder,,,
Doeidoei,,

Groetjes,,
-XxX-iessss
Dominique
Gebruikersavatar
Paulie
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2006, 23:45

Bericht door Paulie »

Hoi Dominique,

Wat lief van je dat je zo meeleeft met je moeder! Ook mijn moeder heeft ME. Ik ben nu zelf 18 jaar oud en mijn moeder had al ME voordat ik werd geboren. Ik weet dus niet beter dan dat ze ziek is en ik herken ook wel veel dingen in jouw verhaal! Ik las inderdaad op het forum dat je moeder een scootmobiel heeft gekocht, dat vind ik heel dapper! Ik vind het ook heel dapper dat jij zo goed voor je moeder zorgt!

Ik heb nu zelf ook 90% kans dat ik ME/CVS heb en ik hoop als ik ooit kinderen krijg, ze net zo lief en behulpzaam zullen zijn als jij! Je moeder boft met zo'n lieve en behulpzame dochter!
The world is everything... And everything is the world...
Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bericht door Alchemist »

Hey Dominique,

Net als alle anderen op dit forum vind ik het geweldig wat je allemaal voor je moeder doet! Je bent echt een kei. Ik hoop alleen dat je je ook realiseert dat als jij het naar je zin hebt, leuke verhalen hebt over wat je allemaal met je vrienden gedaan hebt, over hoe het op school gaat, etc. dat voor je moeder een bron van engerie is.

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar wel een vaste realatie. Iedere keer als mijn vriend uit is geweest, of een gaaf project heeft met zijn studie, of een paar weken op vakantie is geweest met wat vrienden dan geeft dat mij ook energie. Door zijn enthousiasme en zijn verhalen heb ik het idee dat ik ook meer deel uit maak van de samenleving, ik ga me er echt beter door voelen.

Dus mijn tip voor jou: blijf vooral leuke dingen doen, geef je studie niet op en bouw een eigen leven op. Je moeder zal heel erg trots zijn op alles wat jij bereikt en daar veel steun en energie uit halen!

Linda
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Gebruikersavatar
gretuh
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mei 2006, 23:35

Bericht door gretuh »

Hey Dominique...

Ik vind het erg knap van je dat je alles zo helder uitlegt wat betreft het ziektebeeld van je moeder en hoe je er zelf mee om gaat!!
Zelf kan ik het nooit gelijk zo duidelijk vertellen dus top!! :lol:
Ben zelf al 8 jaar CVS patiënt maar heb in voorgaande jaren ook veel voor mijn moeder gezorgd. Mijn ouders zijn voor mijn geboorte gescheiden en ik heb nooit geen contact met mijn vader gehad...
Mijn moeder is dan wel geen CVS patiënt maar had het altijd met migraine aanvallen te stellen. Waarbij ze ook nog eens een vorm van reuma heeft.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je idd sneller volwassen wordt als je al jong voor iemand moet zorgen. Zelf heb ik het altijd met heel veel liefde gedaan en nog!! :roll: Nu ik dan volwassen (zeggen ze :wink: ) ben en terug kijk op die tijd, kan ik wel zeggen dat ik er heel veel van geleerd heb en een stuk zelfstandiger ben als de meeste leeftijdsgenootjes..
Later kijk je er vast met net zo'n blik op terug!! Nogmaals ik vind het erg knap dat jij de zorg voor je moeder en je zusje al kan en wil dragen...
Heel veel succes... En geniet nog even van de zomervakantie!!

liefs..
Plaats reactie