Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door orange »

Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt bij de energiekliniek (www.energiekliniek.be) om daar weer eens helemaal gescreend te worden. Daar w onmiddellijk gestart met een anti-toxisch dieet en w er heel veel belang gehecht aan voeding dus ben benieuwd of ze me daar gaan kunnen helpen...

Jammer dat het weer allemaal zoveel geld gaat kosten!

Orange
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik moet zeggen dat het bij mij allemaal erg verbeterd is, ik ben getest door DML op lactose en fructose, en had het dus allebei.
Verder heb ik ook glutenintolerantie, zelfs koolhydraten, ik kon ook geen rijst, geen mais...als ik het at, had ik idd ook die allesoverschrijdende vermoeidheid.

Maar na jaren van dieet, en allerlei voedingssuplementen, massages...en de LDN kan ik gelukkig weer meer eten, en verdragen.
Alleen melk en gluten blijven een serieus probleem, de rest kan ik toch al sporadisch opnieuw eten...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Ik weet momenteel nog niet echt welke voeding mij slechter doet voelen. Ik merk wel dat ik niet meer tegen koffie of alcohol kan. Ik hoop dat ik meer te weten kom na mijn bezoek(en) aan DML.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door bloemetje »

orange schreef:Proficiat Bloemetje!!!!

Orange
LOL! Thanks, Orange!

Maar ondertussen ben ik ruim een jaar verder met dit idiote dieet (geen suiker, gluten, caseine, ei, en nog een stuk of vijf zaken, maar die zijn minder ingrijpend) en is er echt van geen procentje vooruitgang sprake. En daar vloek ik best wel eens om. De chronische diarree is nog steeds hetzelfde als wat een koe produceert *excusez le uitdrukking*

De reden dat ik me hier toch aanhou? Wie weet hoe verrot het met me zou gaan als ik me wel vergreep aan Belgische pintjes, pizza, moorkoppen en Mars-ijsjes...
Gebruikersavatar
baukje
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 nov 2010, 16:09

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door baukje »

Intoleranties:

- zoetmiddelen en alles waar het in zit
- tarwe
- gist en zuurdesem
- alle dierlijke produkten
- E-nummers
- alle drank behalve water
- alle kant en klare produkten in de supermarkt
- alle kant en klare produkten uit de natuurvoedingswinkels die bestaan uit meer dan 5 produkten
- samengestelde voeding die bestaat uit meer dan 5 produkten
- fruit, vooral citrusvruchten.
- appels gaat wel, mits met beleid gegeten
- soyaprodukten, en produkten waar soya in zit
- cacao
- carob
- noten, pitten en zaden
- alle 'witte' varianten
- en nog meer, dit is wat me zo eventjes te binnen schiet

Als ik nog even nadenk, komt er vast nog wel meer boven drijven.
Het is voor mij een 2e natuur geworden, en ik heb er geen last meer van.
Maar ga ik een keertje de fout in .............. dan zijn de gevolgen niet leuk voor me.
Gebruikersavatar
angels
Actief lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 jun 2011, 18:10

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door angels »

orange schreef:
angels schreef:
orange schreef:Hallo,

Gisteravond bij vrienden glutenvrije pasta gegeten (ik zou van de dokter glutenvrij moeten eten maar ben nog steeds niet begonnen). Ik dacht: a goed laten we eens proberen --> lekker! Nadien te horen gekregen dat de pasta op basis van maïs was. Nu heb ik al ondervonden dat maïs niet goed voor me is (dokter bevestigde dit, er zit een bepaalde stof in waar ik ws op reageer). En idd --> deze voormiddag was ik een wrak: mijn benen wogen precies 100kg, ik kon niet voor- of achteruit. Mentaal ook serieus slecht, het hoefde weer allemaal niet meer voor mij en het huilen stond mij nader dan het lachen.

Dit soort inzinkingen ondervind ik ook bij het eten van gerookt vlees, het zitten in de rook van de BBQ (ge-BBQ-ed vlees kan ik sowieso niet eten, word ik onmiddellijk ziek van). Zuivel durf ik ook al niet meer te eten.

Ik vraag mij gewoon af of ik het ga kunnen proberen glutenvrij te eten aangezien heel veel vervangproducten op basis van maïs zijn...

Zijn er nog mensen met deze uitgesproken klachten?

Zijn er nog mensen met ervaring bij het glutenvrij eten en die tips hebben?

Ik zou ook willen proberen soya-vrij te eten maar eet ook al geen zuivel dus hoe los ik dat dan weer op?

Sorry vele vragen maar zit echt wel in de knoop ...

Groetjes,
Orange
Er is lactosevrije melk te koop bij o.a. AH en Jumbo. Er is mij verteld dat er pasta te koop is op basis van rijst bij de betere toko's Moet zelf nog gaan kijken. Ik heb wel mihoen op basis van rijst bij AH en ik zag vermicelli liggen. Glutenvrije producten kun je kant en klaar kopen. Ik heb van Schär wel eens meel gehaald om koekjes te bakken maar werd er erg misselijk van, zal wel iets in zitten waar ik niet tegen kan.
Kijk eens op www.livaad.nl Daar staat heel veel. Ik blader altijd graag door het 'plaadjesboek'.
Ik vermoed bij mezelf dat ik wat last heb van 'opstapeling' noem ik het maar. Tot een bepaald moment kan ik best wat verdragen maar opeens is het dan op. Totale vermoeidheid inderdaad is het gevolg.
Vorig jaar het ik de imupro 300 test gehad en daar kwamen verschillende intoleranties uit. Toen ik begon met het weglaten daarvan knapte ik na 5 dagen al aanzienlijk op. Ging ik ook wel weer eens de fout in was de reactie heftig en duurde inderdaad 5 dagen tot ik weer helemaal fit was.
IK denk dat ik inderddad weer eens serieus zal moeten diëten om alle gifstoffen uit mijn lijf te krijgen.

Het nadeel van die testen i.v.m. inoleranties is dat wanneer je bepaalde voedingsmiddelen al heel lang uit je voeding bant ze het niet kunnen nagaan dus om het te laten testen zou je alles weer moeten eten en daar ben ik dus als de dood voor ...

Orange
Ik vind het ook een probleem maar daarnaast; ik heb me laten testen op intoleranties en daar kwamen een aantal naar voren, dus die weggelaten maar daarna zijn er weer waar ik dan weer niet tegen kan. Welke dat zijn? Geen idee.
Voor het maag/darm onderzoek moest ik 3 dagen voor het onderzoek gluten gaan eten. Doodeng vond ik het maar ik verheugde me er ook op. Eindelijk weer een gewone boterham, pannenkoek én een cheeseburger van McDonalds LOL.
Ik heb helemaal geen reactie gehad voor zover ik weet. Op woensdag begonnen en donderdagavond begonnen met laxeren voor het onderzoek.
Ik eet nog steeds lekkere boterhammen met smeerkaas alsof het een gebakje is:-) De andere intoleranties heb ik nog niet toegevoegd omdat ik me nog steeds beroerd voel. Die maag en darmen maken overuren lijkt het wel maar dat deden ze ook voordat ik gluten ging eten.

Als je het 'rotatiedieet' volgt bij het invoeren van de voedingsstoffen waar je intolerant op reageert zou je hier niet meer intolerant op kunnen worden.
Gebruikersavatar
angels
Actief lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 jun 2011, 18:10

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door angels »

baukje schreef:Intoleranties:

- zoetmiddelen en alles waar het in zit
- tarwe
- gist en zuurdesem
- alle dierlijke produkten
- E-nummers
- alle drank behalve water
- alle kant en klare produkten in de supermarkt
- alle kant en klare produkten uit de natuurvoedingswinkels die bestaan uit meer dan 5 produkten
- samengestelde voeding die bestaat uit meer dan 5 produkten
- fruit, vooral citrusvruchten.
- appels gaat wel, mits met beleid gegeten
- soyaprodukten, en produkten waar soya in zit
- cacao
- carob
- noten, pitten en zaden
- alle 'witte' varianten
- en nog meer, dit is wat me zo eventjes te binnen schiet

Als ik nog even nadenk, komt er vast nog wel meer boven drijven.
Het is voor mij een 2e natuur geworden, en ik heb er geen last meer van.
Maar ga ik een keertje de fout in .............. dan zijn de gevolgen niet leuk voor me.
Zo hee!! Dat is nogal wat zeker als je bedenkt wat er in kant-en-klaar zit.
Wat eet je nog wel en hoe hou je het lekker?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door bloemetje »

Baukje, was dat een test van U.S. Biotek?
orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door orange »

bloemetje schreef:
orange schreef:Proficiat Bloemetje!!!!

Orange
LOL! Thanks, Orange!

Maar ondertussen ben ik ruim een jaar verder met dit idiote dieet (geen suiker, gluten, caseine, ei, en nog een stuk of vijf zaken, maar die zijn minder ingrijpend) en is er echt van geen procentje vooruitgang sprake. En daar vloek ik best wel eens om. De chronische diarree is nog steeds hetzelfde als wat een koe produceert *excusez le uitdrukking*

De reden dat ik me hier toch aanhou? Wie weet hoe verrot het met me zou gaan als ik me wel vergreep aan Belgische pintjes, pizza, moorkoppen en Mars-ijsjes...
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM :-p
orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door orange »

baukje schreef:Intoleranties:

- zoetmiddelen en alles waar het in zit
- tarwe
- gist en zuurdesem
- alle dierlijke produkten
- E-nummers
- alle drank behalve water
- alle kant en klare produkten in de supermarkt
- alle kant en klare produkten uit de natuurvoedingswinkels die bestaan uit meer dan 5 produkten
- samengestelde voeding die bestaat uit meer dan 5 produkten
- fruit, vooral citrusvruchten.
- appels gaat wel, mits met beleid gegeten
- soyaprodukten, en produkten waar soya in zit
- cacao
- carob
- noten, pitten en zaden
- alle 'witte' varianten
- en nog meer, dit is wat me zo eventjes te binnen schiet

Als ik nog even nadenk, komt er vast nog wel meer boven drijven.
Het is voor mij een 2e natuur geworden, en ik heb er geen last meer van.
Maar ga ik een keertje de fout in .............. dan zijn de gevolgen niet leuk voor me.

Hoe ben jij daar in hemelsnaam in geslaagd om dat allemaal uit te zoeken ???

Orange
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door yoyo »

@Baukje: ja wat blijft er dan nog over om te eten?
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
ben79
Gevorderd lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 jun 2010, 16:35
Locatie: Wachtebeke

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door ben79 »

Hey Orange,


Ik ken jouw probleem,hier is het net hetzelfde,al die intolleranties.
Ik moet wel zeggen dat ik een periode mij echt super heb gevoeld ,maar nu is het terug om zeep.

Constant winden laten,gerommel in mijn buik,slechte smaak in mijn mond(komt van mijn maag) en drijvende stoelgang.Die drijvende stoelgang heb ik ondertussen al 3mnd en ik geraak er niet meer vanaf ,ik weet echt niet wat daar het probleem van is.

Ik let alle dagen op mijn eten en hou mij strikt aan mijn dieet en ik heb precies meer last dan vroeger van mijn darmen.

Heeft er ook iemandditzelfde probleem of kan er mij soms iemand goede raad geven?

Ben
orange schreef:
baukje schreef:Intoleranties:

- zoetmiddelen en alles waar het in zit
- tarwe
- gist en zuurdesem
- alle dierlijke produkten
- E-nummers
- alle drank behalve water
- alle kant en klare produkten in de supermarkt
- alle kant en klare produkten uit de natuurvoedingswinkels die bestaan uit meer dan 5 produkten
- samengestelde voeding die bestaat uit meer dan 5 produkten
- fruit, vooral citrusvruchten.
- appels gaat wel, mits met beleid gegeten
- soyaprodukten, en produkten waar soya in zit
- cacao
- carob
- noten, pitten en zaden
- alle 'witte' varianten
- en nog meer, dit is wat me zo eventjes te binnen schiet

Als ik nog even nadenk, komt er vast nog wel meer boven drijven.
Het is voor mij een 2e natuur geworden, en ik heb er geen last meer van.
Maar ga ik een keertje de fout in .............. dan zijn de gevolgen niet leuk voor me.

Hoe ben jij daar in hemelsnaam in geslaagd om dat allemaal uit te zoeken ???

Orange
Gebruikersavatar
baukje
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 nov 2010, 16:09

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door baukje »

Ik heb nooit een officiele test gehad.
Ongeveer 15 jaar geleden kwam mijn (vooruitstrevende) man met het gekke idee dat mijn klachten wel eens met voedsel te maken zouden kunnen hebben.
Het was toen duidelijk dat 2 van onze dochters ook serieuze klachten kregen van bepaalde soorten voedsel en/of ingredienten.
Maar ikzelf .. tuurlijk niet .....
We zijn het gaan testen, samen. Elimineren, weer invoegen, elimineren, weer invoegen.
Hoe reageer ik, wat merk ik enz enz enz enz.
Een lange, lange, lange weg die tot op de dag van vandaag voortduurt.
Als je eenmaal goed leert luisteren naar je lichaam en er ook op reageert, kom je tot waar ik nu ben gekomen.
Maar ........ het was en is nog steeds een hele lange weg. Zwaar, moeizaam, teleurstellend, pijnlijk, confronterend, en op z'n tijd veel zelfmedelijden. (waarom ik ??, jullie kennen het wel).

Toch heb ik geleerd om me aan te passen, en kan ik lekker eten.
Gelukkig ben ik dol op groente, dat is mijn redding.

1 x Per 2 maanden hebben we kookclubje met 2 andere stellen. Ontzettend gezellig.
Daar beperk ik me tot water en vegetarisch eten.
Dat heeft als gevolg dat ik zeker 2 weken (ernstige) klachten heb, dat is de enige uitspatting die ik qua eten maak
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Welke voeding zorgt bij jullie voor een serieuze dip?

Bericht door aquamarijn »

spring schreef: Ik heb hele andere voedingsklachten. Ik word ziek van suiker en alles dat met alle soorten meel te maken heeft, behalve brood. Ik ga er enorm van boeren en ben daarna een paar dagen ziek. Heb dan ook een vieze smaak in mijn mond.
heb je toevallig al eens wat gelezen over candida? wat betreft ziek van suiker en vieze smaak in je mond, dat zou kunnen passen bij candida, die smullen van jouw suiker en koolhydraten :evil:
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

@Bloemetje
Baukje, was dat een test van U.S. Biotek?
Is dit de DML test?
of een andere?
Heb je die vergoed gekregen ?

GR.

She
Plaats reactie