Bloed in ontlasting

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Van de week bij dr. Kurk het probleem nogmaals uitgelegd.
Volgens hem werkt bij mij de dikke darm niet goed, die werkt alleen overdags.
Ik heb van hem psylliumvezels gekregen, dat is net zoiets als fiberform.
De apotheek had alleen orange smaak, echt vies of lekker is het niet te noemen.
Maar mijn buik is al minder opgeblazen.

Dus voorlopig ga ik niet naar de huisarts, dr. Kurk is internist en weet dus ook wel hoe of wat.
Volg zijn aanwijzingen wel op.

Ik heb van hem wel vernomen dat cgt bij me/cvs in de toekomst heel waarschijnelijk tot de verleden tijd gaat horen. Hij heeft het me wel uitgelegd hoe of wat, maar dat is me al weer ontschoten. Inmiddels moet ik nu 9 tabletten carnitene slikken, joepie!

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bloed in ontlasting

Bericht door Alchemist »

Gabutje schreef: Wel moet ik woensdag naar dr. Kurk van het cfs Research centrum Amsterdam.
Even off-topic:
Hoe was het in Amsterdam? Ik las dat je nu carnitine kreeg, ik hoop echt voor je dat het wat oplevert! Ik heb nl ook het hele traject bij het CFS centrum doorgelopen bij dokter Kurk en ik had wat moeite met hem. Aan de ene kant het gevoel, laten we er voor gaan misschien dat hij me kan helpen. Aan de andere kant heel sterk het gevoel dat het hem allemaal niets intereseerd en dat hij maar gewoon zijn lijstje afwerkt met medicijnen.

Linda

P.S. Ik heb wel af en toe last van mijn darmen. Als ik te veel gedaan heb lijkt het wel of mijn voedsel of helemaal niet meer verteerd wordt of ik heb diaree. Maar als ik op mezelf let, dan valt het heel erg mee. Bloedingen heb ik gelukkig geen last van.
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bloed in ontlasting

Bericht door Gabutje »

Hoi Alchemist,

Ik ben woensdag geweest en tja, ik heb het gevoel dat ik daar niet op mijn tenen hoef te lopen en niet cvs vragen kan ik ook aan hem stellen. Dat scheelt voor mij enorm, want bij mijn huisarts kan ik totaal niet mijn ei kwijt. Hij legt ook veel uit, ook off topic dingen. Hij vertelde ook dat cgt, de bekende therapie die door het Radboud en UWV gepromoot wordt, steeds meer tot het verleden gaat horen. Want er is steeds meer duidelijke aanwijzingen dat het fysiek is, hoe hij het uitgelegd heeft kan ik niet meer voor de geest halen. Maar er wordt nu steeds minder geloof gestopt in de therapie, zelfs door het Radboud. Ik moet nu ipv 6 carnitene tabletten 9 tabletten slikken, meer dus. Voor mijn overige klachten, bloed in ontlastingen etc.. heeft hij ook wat voorgeschreven. Het interesseert hem wel degelijk, althans zoals hij op mij overkomt. En ik heb heel wat artsen gezien in de 13 jaar dat ik deze ziekte heb. Maar ja, misschien klikte het niet zo tussen jullie. Hij zegt zelf dat genezing nog niet in zicht is, aangezien de wetenschap daar er nog niet over uit is.

Hopelijk kom ik nu geen bloed meer in mijn ontlasting tegen, merk wel dat psylliumvezels wel effect hebben.

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bloed in ontlasting

Bericht door Alchemist »

Hey Gaby,

Misschien dat in de tijd dat ik er kwam hij zelf ook ergens mee zat. Kan me voorstellen dat als het in je eigen leven niet zo goed gaat dat het dan ook moeilijker is om echt intresse in je patiënten te tonen. Ik ben in iedergeval blij om te horen dat hij tegenwoordig met zijn patiënten praat. Ik had het idee dat hij tegen zijn computer aan het praten was en dat ik daar toevallig bij zat.
Heel veel succes met de carnitine!

Linda

P.S. Verder was mijn ervaring met het CFS centrum wel goed hoor, zij zijn degenen die me uiteindelijk uit bed hebben gekregen, ervoor gezorgt hebben dat ik nu weer (met wat hulp van de mensen om me heen) voor mezelf kan zorgen. Niet door de carnitine waar je veel over hoort, ook niet door dat anti-depressievum wat ze als tweede uitproberen maar bij de laaste (Thyrax) had ik een bingo.

P.P.S. Goed dat de vezels nu al effect hebben!
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Plaats reactie