afwijking genen en witte bloedcellen

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

afwijking genen en witte bloedcellen

Bericht door plassterk »

Een aantal maanden geleden was er een artikel over ME en witte bloedcellen. Ik lees net toevallig goed nieuws over dit onderzoek in een engels krantenartikel. Het heet Hope for sufferers of chronic fatigue. Zoals jullie hieronder kunnen lezen zijn we binnen een jaar allemaal beter.

Research presented at a meeting organised by the foundation last night provides further evidence that, in patients with well-defined symptoms, there are marked changes in how genes are regulated. And Dr Kerr said that, within a year, he will have made the first attempts to use drugs to treat the disease, based on the new understanding of the metabolic pathways affected by the genes.

The team has found an existing drug - an unnamed "immunomodulatory drug" which has already been tested - that may act on the metabolic pathways that seems to underpin the changes in gene use. "We have been promised the drug by the drug company. We now need to get funding to start," Dr Kerr said.
Gebruikersavatar
sanny
Actief lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:36

Bericht door sanny »

Eerst zien en dan geloven!

Maar als het echt zo is word ik pas echt gek! [ van blijdschap :wink: ]
Plaats reactie