Vraag over melatonine vanuit buitenland en douane

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ingeborg
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2011, 18:00
Contacteer:

Vraag over melatonine vanuit buitenland en douane

Bericht door ingeborg »

Ik kreeg hier van iemand de tip dat melatonine bij iHerb nog goedkoper is dan bij ImportVitamins. Hoe zit dat echter met de douane? Heeft iemand in Nederland ervaring met melatonine bij iHerb bestellen?
Ik heb 2x melatonine bij ImportVitamins besteld zonder problemen, maar zij zitten in Engeland (=Europa) en niet in Amerika. Ik vraag me af of dit verschil maakt m.b.t. de douane?

Dan nog een vraag m.b.t. iHerb:
Ik heb zelf geen credit card, maar ik mag de credit card van mijn zusje gebruiken. Kan dit een probleem zijn bij iHerb? De credit card staat nl niet op mijn naam+adres.
www.borgofspace.com (wordt niet meer geupdate, maar je kunt wel nog steeds de nieuwsbrief ontvangen) of volg mijn blog op hyves
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Vraag over melatonine, iHerb en douane

Bericht door kim27 »

Je kunt iig een ander afleveradres opgeven, dus bezorging is geen probleem. Douanekosten heb ik 1 keer moeten betalen (31,50) en heb nu ongeveer 5 bestellingen gedaan bij Iherb. Die moest ik betalen bij mijn grootste pakket...
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Ik heb geen ervaring met het bestellen van melatonine bij iherb, maar ik bestel daar wel mijn B12 smelttabletten.

Tot een bedrag van ongeveer 20 / 21 euro komen er geen douanekosten bij.
Boven dat bedrag wel.
Zelf zorg ik er dus altijd voor niet boven die 20 euro te komen als ik bestel.
Maar goed, ik heb geen idee wat de melatonine daar kost.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ik heb nog nooit moeten bijbetalen, even afkloppen, tot nog toe...eerst hield ik me ook netjes aan die 20 euro limiet, maar nu al een aantal keer fors meer betaald, bestel daar nu echt van alles en nog wat, en dus nog geen problemen gehad. Kan natuurlijk altijd een keer dat je eruit gepikt wordt, maar zelfs dan scheelt het nog zo veel dat het het waard is.
Het valt me ook op dat er altijd een sticker op zit van Duitsland, dus heb het idee dat het daar door de douane komt, en niet hier in NL, misschien dat dat nog helpt? Weet het niet hoor, maar het viel me laatst dus op...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Je kunt altijd "gepakt" worden door de douane, ze doen tegenwoordig op steekproef, dus die 20 euro geldt niet meer (dat was een regel van paar jaar geleden). Is gewoon een gok dus. Dan krijg je of een boete of ze nemen het gewoon in omdat het medicijnen zijn.
Heb zelf al wel eens een boete gekregen toen ik kleding uit de VS bestelde, maar ken ook iemand die al 100x heeft besteld uit de VS en nog nooit "gepakt" is.

En dat je de creditcard van een ander gebruikt maakt niet uit.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik heb nu al zo vaak besteld en nu krijg ik deze week een brief van DHL :
16,72 eu te betalen (Vat en administrative fee).

Dit zijn btw en invoerrechtendie door DL werden voorgeschoten.

Komt dit nu omdat ik net boven de 80 dollar heb besteld ? (55eu)
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Ik heb het niet helemaal goed uitgelegd.
Hieronder de link met uitleg.

http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P66_5282

Boven die 22 euro kunnen er nog inklaringskosten komen van TNT of een ander postbedrijf dat het pakket voor je ophaalt en bezorgd.
Gebruikersavatar
ingeborg
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2011, 18:00
Contacteer:

Bericht door ingeborg »

Bedankt allemaal!

Nog een vraag: blijven jullie met de bestelling altijd onder het bedrag van 80 dollar en gewicht 1814gram, zodat het altijd via airmail wordt verzonden?

Heeft iemand al vaker voor meer besteld zodat het via DHL wordt bezorgd? Ben je dan nog altijd goedkoper uit als je er een rekening van de douane bovenop krijgt?

Ik bestel vaak online, maar dus nog nooit iets uit Amerika en ben dan ook een beetje huiverig :oops:
www.borgofspace.com (wordt niet meer geupdate, maar je kunt wel nog steeds de nieuwsbrief ontvangen) of volg mijn blog op hyves
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Even wat van iHerb geplukt
Free UPS Ground for orders over $40.00 (domestic orders, where available)

International Customers: Choose your country from pull down menu, and click on "Calculate". First Time "International" Customers: http://www.iherb.com/info/shipping/International#iqs

Please Note: Maximum weight in shopping cart for UPS, DHL is 150 LBS

DHL - International: $11.24
Usually Takes 2-5 days, with tracking number
Pls. don't use P.O. (Postal) Box address
Extra 33% off for orders over $120.00!
Use This Shipping Method

UPS - International: $24.00
Usually Takes 2-5 days, with tracking number
Pls. don't use P.O. (Postal) Box address
Use This Shipping Method

International Airmail:Not Available
Orders up to $80.00, and 4 pounds (1814 grams)
Starts at $2.00! Very Reliable, But No Tracking
Takes 1-4 weeks, 10 days to Europe and Pacific

Information specific to our customers from Belgium:

May 2011 - Please Note: According to the latest feedback from our customers in Belgium, orders shipped there by International Airmail take an average of 11 business days to be delivered.

Feedback from Current iHerb Belgian Customers (February 2010 Survey)

If the value of your order is more than € 22 (plus or minus $30, varying with the exchange rate) you may have to pay Value Added Tax and/or Import Fees. (based on 3/3 comments)

For additional information regarding Belgian Customs Information, check out the following websites:

Belgium Customs - Info on Purchasing via Internet
http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl/fr ... agen.htm#B
Misschien kunnen de Nederlanders onder ons wat terug vinden onder hun account of bestellingen over de specifieke regels bij jullie...

Maar dus in geval Belgen: beter 2 pakketjes van om en bij de 30$ dan 1 pakket van 60$ met risico op douanekosten die hoger zijn dan 2x de verzendkosten...

Ennuh...promocode DUY863 als je een eerste bestelling zou doen: krijg je 5$ korting :wink:
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik heb laatste 2 keer via dhl gedaan.. Is er binnen 2 dagen en boven de 100 dollar besteld.. Ik ben er nog nooit uit gepikt.. Waarschijnlijk een kwestie van mazzel..
Gebruikersavatar
dirk1950
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mei 2010, 14:42

Bericht door dirk1950 »

omdat je medicijnen invoert uit een ander land wat verboden is kan de douane dit in beslag nemen en of je invoerrechten laten betalen plus een boete en je staat meteen geregistreerd. Het is gewoon pure geluk dat deze paketjes aan komen ik weet wel dat ze op pakketten die uit amirika komen strenger zijn met controleren.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Verschil zit misschien ook in of het om medicatie gaat of om supplementen? Ik bestel er namelijk vitamine C.. Lijkt me toch iets anders dan medicatie? (heb geen idee hoor.. ).. Ik bestel het altijd in Amerika.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Lynn volgens mij gaat het erom dat het pilletjes zijn en dus verdacht. Er kan wel een etiket van Vit. C op zitten maar heel wat anders in zitten.
Gebruikersavatar
ingeborg
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2011, 18:00
Contacteer:

Bericht door ingeborg »

Ik heb de gok gewaagd en besteld, maar geen melatonine, ik denk dat ik dat toch maar bij ImportVitamins blijf bestellen.
Ik heb een potje psyllium besteld, nu afwachten hoe het zal gaan.

Moet je overigens altijd inklaringskosten betalen? En hoeveel is dat dan?
Hier ben ik nl nog niet achter gekomen.

Via onderstaande link ben ik er in ieder geval al achter gekomen dat tot 22 Euro geen invoerrechten en BTW hoeft te betalen; van 22-150 Euro geen invoerrechten, wel BTW (max 19%) en boven 150 Euro moet je ook invoerrechten betalen (max 12%)
http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P66_5282

Onderstaande link heb ik ook gevonden en ik denk dat wel meer mensen hier het erg handig vinden:
http://www.astroblog.nl/tools/importheffingen/

Ik denk dat ik binnenkort eens een grote bestelling plaats bij iHerb tot max 150 Euro, want alleen al de multi ben ik dan stukken goedkoper uit, zelfs als ik BTW, invoerrechten en inklaringskosten moet betalen.
www.borgofspace.com (wordt niet meer geupdate, maar je kunt wel nog steeds de nieuwsbrief ontvangen) of volg mijn blog op hyves
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

i herb

Bericht door tavy »

topic samengevoegd, is dit wat je zocht? - mod

ik weet dat er al een topic over is maar ik kan het werkelijk waar niet meer vinden :oops:

Ik heb een vraagje dat ik toch even wil voorleggen.

Als ik het goed begrepen heb maa je tot 22 euro bestellen zonder btw en import
tussen 22 en 150 euro betaal je alleen btw
daarboven btw en import

de meetsen bestellen tot 22 euro ,maar kom je niet op hetzelfde uit als je tot 150 besteld en dan btw betaald en maar 1 x verzend kosten?

6x22 euro is 6x 6 verzendkosten is 36 euro
1x 150 euro btw is 28, 5 verzendkosten is 6 is totaal 34.5 euro

of heb ik iets niet helemaal begrepen??
Plaats reactie