Last van ogen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ja, bedankt voor de tip. Het had nog wel ietsjes meer gedempt mogen zijn, maar goed dit is al een heel verschil. Vooral omdat je bij dit soort dingen je concentratie nodig hebt, vooral bij tekstverwerken enzo... Bij de tv hangt er niet zoveel van af, maar als ik een deadline heb of iets moet schrijven is het wel zo praktisch dat je computer niet zo fel meer staat.

Ik werd soms zo moe van de computer vanwege dat felle ligt.

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
justME
Actief lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:51

Bericht door justME »

p.s wat betreft die sheets, kan je misschien eens informeren naar oplossingen bij bijv bartimeus, dit is dan wel een instelling voor blinden en slechtzienden, maar omdat slechtziendheid nogal verschilt wat betreft hulpmiddelen en ervaren, kan het maar zo zijn dat zij hulpmiddelen weten te vinden/hebben die voor jou helpen om te lezen.
Of anders weten ze misschien wel waar je dan kan vinden wat je zoekt.
Je zou ook eens bij een hobbywinkel kunnen gaan kijken, daar hebben ze misschien wel doorschijnend plastic/papier waar je doorheen kan lezen en over je text kan leggen.
Wanneer je dan een kleur uitkiest waar jij ontspannen mee kan lezen, zou je daar misschien ook al een heel eind mee kunnen komen.
Gebruikersavatar
justME
Actief lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:51

Bericht door justME »

Ja dat had ik ook, dat felle licht matte me ook zo af, puur omdat je zo enorm moet concentreren.
Volgens mij verschilt het ook per laptop hoe donker die kan en heeft het ook met het soort beeldscherm te maken.
Misschien zou je wanneer het nog niet donker genoeg is ook eens kijken of je er wat voor kan hangen zoals bij een boek...
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik kijk het zo even aan, de nieuwere laptops is het beeld al heel anders, door andere type beeldschermen. Maar voorlopig geen centjes er voor en mijn laptop is pas 3 jaar oud, kan dus er nog even tegenaan. Al ben ik zo'n hebberd en zou ik graag een nieuwe hebbe.

Ik ben helemaal van de gadgets enzo.. . Maar ja, ik zit ook vaak thuis en dan ga je je geld toch anders besteden.

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Plaats reactie