tips tegen transpiratie?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

tips tegen transpiratie?

Bericht door yoyo »

Misschien hebben er meer mensen last van, maar ik transpireer heel snel. Ik houd niet van die natte plekken onder mijn armen. En ook zeker niet van de geur die erbij komt. Heeft iemand misschien een tip voor een echt goed werkende deo? Ik heb er al meerdere geprobeerd, maar nog steeds niet de beste gevonden.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

hoi Yoyo,

Ik herken het probleem, altijd veel last van. De laatste tijd wel wat minder, weet niet waarom, maar de deo die ik nu heb werkt ook zeker wel beter dan vele anderen. Ik heb rexona women maximum protection. Het is een creme die door te draaien (vergelijkbaar met sommige sticks) gedoseerd naar boven komt.

Hoop dat het je helpt.

lieve groetjes, Visje
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

tips tegen transpiratie?

Bericht door daantjuh »

ik had dat toen ik met de antidepressiva begon (de remedie tegen me/cvs :evil: ). Toen zweette ik ook extreem veel.
Toen zei iemand me dat de deocreme van lancome erg goed was. Ik vond het goed helpen toen, maar het zal niet alles wegnemen hoor. Het is ook niet erg goedkoop, maar misschien wel handig tijdens de zomermaanden.
succes!
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Yep, heel herkenbaar. Als het erg is helpt bijna niets ertegen (dankzij mijn behandeling bij DML gelukkig wel al vaker veel minder erg), zelfs niet wat vroeger wel hielp bij erg transpireren als Deoleen. Ik was lange tijd ook aardig op zoek, maar ik erg blij met de deodorant van de thuiszorgwinkel en dan die voor diabetici, een crème. 5,95 is niet weinig, maar je doet er heel lang mee omdat je maar heel weinig nodig hebt en omdat het zo goed werkt vind ik het erg de moeite waard.

Ook beter dan de extreem chemische als bijv. odorex extra dry of Odaban (werkt wel heel goed overigens!). Omdat ik (we) zo overgevoelig ben (zijn) voor alles is het beter dat soort middelen niet te gebruiken.

Hier de link. Je kunt het hier bestellen, maar nogal prijzig vanwege de verzendkosten die nogal uit verhouding zijn als het het enige is dat je bestelt. Je kunt ook even zoeken naar een thuiszorgwinkel (van Vegro of andere) in je buurt en daar kopen. Kan zijn dat ze het daar niet op voorraad hebben, dan kun je het bestellen via de site en bij de thuiszorgwinkel afhalen, dan betaal je nl. geen verzendkosten.
http://www.vegro.info/Search/nl/page/184/?S=deodorant

Een lijst met alle Vegro thuiszorgwinkels in NL:
http://www.vegro.info/Onze-winkels/nl/page/153/

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

Bericht door yoyo »

Bedankt!
Ik zal weer eens gaan experimenteren :) al speelt de prijs uiteraard ook altijd een grote rol.
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Syneo5 is echt een aanrader. Ontzettend duur, dat wel. Rond de 20 euro voor een klein flesje maar werkt gegarandeerd. Je kunt ongeveer een half jaar met zo'n flesje toe.
Elke 5 dagen aanbrengen, je kunt gewoon douchen enzo en dan werkt t nog. Ik gebruik t al een paar jaar en wil niet meer zonder
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik heb momenteel deo van Weleda een roze verpakking want: rozensoort! Om de reden die Annemoontje al noemde, ik geef de voorkeur aan bio producten voor mijn verzorging. En deze ruikt dus toch heel lekker, beter dan geurloos vind ik persoonlijk.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

da's ook een goeie van jou Bloemetje, ga ik ook eens proberen. Ik vind het geurloze nl. ook geen succes, het is echt dat die diabetesdeo zo goed werkt dat ik er vrede mee heb want: geurloos beter dan penetrante zweetlucht :D Maar als ut lekker ruukt ben ik helemaal heppie!

Over de Syneo5, valt inzelfde categorie als Odaban en Odorex extra dry: heel goed, maar superchemisch. Als je niet erg overgevoelig bent voor van alles, prima (al lijkt het me met ME nog verstandiger het te laten..), anders zeker beter niet doen.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

yoyo schreef:Bedankt!
Ik zal weer eens gaan experimenteren :) al speelt de prijs uiteraard ook altijd een grote rol.
Mijn ervaring is dat je vooral voor 48h moet gaan. 24h is vaak toch een paar uur.
Ik heb ook ontdekt dat rollers beter werken, hoewel ik altijd spuitbussen heb gebruikt.
Heb nu Rexona BIOrythm 48 roller waar ik heel tevreden over ben. Heb deze in het buitenland gekocht en weet dus niet of deze hier ook verkocht worden.

Succes!
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Hmm ik gebruik al jaren deoleen en heb daar veel baat nij.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Wat ik nog vergat (maar spreekt ms voor zich?): geregeld je oksels scheren. Of roepen jullie nu in koor 'Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuh'?!
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Nanda, dat is logisch hoor want Deoleen is ook heel goed, ook bij erg transpireren (aldus een neef die ook lange tijd niets kon vinden tot Deoleen).

Ik heb sinds een jaar of twee echter regelmatig de grotten van Beerput onder mijn schouders en Deoleen is goed, maar niet beerputproof... :D Omdat ik niet weet hoe erg het bij Yoyo is leek het me handig te vermelden dat Deoleen bij mij (op den duur) niet meer voldoende was. Vandaar.

Bloemetje: klopt, in periodes dat me dat lukt doe ik het ook, scheelt enorm. Maar altijd goed om te melden omdat niet iedereen daar misschien aan denkt. Duurde bij mij ook een paar jaar (was nooit van het scheren, moet wel eerlijk zeggen dat dat met blond haar makkelijk praten is, je ziet het toch niet goed :wink: )
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Wat ik me afvraag... wat je ruikt is gewoon bacterieen, net als bij zweetvoeten. Zou het helpen om met andere dan gewone zeep te wassen? Bijv. met desinfecterende zeep of met een bepaalde ph-waarde? Ik merkte dat het bij mij scheelde welke zeep ik gebruikte om mijn oksels mee te wassen. Zo gebruikte ik weleens badschuim om me mee te wassen (spul moet op, ik lig nooit in bad) en dan ging het meestal hartstikke goed. Badschuim is natuurlijk niet speciaal bacteriedodend, maar kennelijk dit er in dat goedje toch iets dat helpt.

Ik geef toe: het is wel niet-bio, maar vond het zonde om zo'n megafles bij het vuil te zetten. Op den duur (nog ff geduld) dan is zowat alles hier bio. Is idd wel duurder, maar (net als met eten) ben je er zuiniger op en minder snel geneigd iets weg te gooien dat nog niet helemaal op is.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Over bacterieen gesproken... Wie met dit weer last heeft van muggen in de slaapkamer en het niet kan opbrengen om ze neer te meppen en/of geen anti-muggencreme wil gebruiken (als dat spul al werkt) leg dan voor het slapen gaan je vuile sokken in de hoek van de kamer. Dan gaan de muggen daarop af ipv op jouw velletje. Heus, was laatst op de radio van iemand die onderzoek deed naar malariamuggen.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Goeie opmerking Bloemetje over die andere zeep. Bij mij heeft dat helaas niet mogen helpen, want dat gebruik ik al heel lang (ben ook overgegaan op allemaal bioproducten met ph-neutraal enzo). Maar wie weet dat dat voor anderen wel belangrijk verschil maakt.

Over die muggentip: fijn, ga ik onthouden! Nou slaan muggen mij al jaren over, itt vroeger, toen zat ik altijd onder. Kennelijk houden ze niet erg van (mijn) ME-bloed.. :wink:
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Plaats reactie