Heel weinig eten

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
baukje
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 nov 2010, 16:09

Heel weinig eten

Bericht door baukje »

STOM, STOM, STOM, STOM, STOM LICHAAM !!!!!!

Zo, dat moest er even uit, ik baal zo af en toe vreselijk van mijn lijf.

Maar goed.
Nu had ik het volgende bedacht: we hebben allemaal in meer of mindere mate goede dagen en slechte dagen.
Als je nu op de slechte dagen eens "stopt" met eten.
En dan bedoel ik niet anorecties, maar gewoon echt minimaal en dan alleen nog fruit, groente ed. Waar je tegen kunt.
Dan gun je je lichaam de energie voor zichzelf in plaats van het verteren van je voedsel.

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Euh denk je dan wel even aan je pitamientjes?? :shock:
Juist op slechte dagen heb je die extra hard nodig!!
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi baukje,

Juist ook op de slechte dagen moet je proberen goed te eten. Dat heb ik ook een lange tijd niet gedaan, omdat ik te ziek was om ook maar iets fatsoenlijks klaar te kunnen maken.

Maar, de ME/cvs-diëtiste heeft mij aangeraden dat het beter voor het lichaam is om dan ook juist goed te eten. Met handige tips van de diëtiste, gaat dat nu een stuk beter.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

ik snap wel wat je bedoeld baukje, maar daar moet je niet te ter in gaan. Ik let er wel op dat ik op slechte dagen wat meer lichtverteerbare dingen eet en weinig kruiden ed. Maar het is wel belangrijk om ook al voel je je te slecht om te eten, toch gezond en dezelfde hoeveelheid voor zover mogelijk te blijven eten.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hallo Baukje

Ik snap je wel hoor. Als ik dagen niets eet, daalt mijn pijn bijvoorbeeld. Toevallige ontdekking toen ik drie maanden zweefde tussen 23 uur slaap en bewusteloosheid en een uurtje wakker zijn per dag.

Het brein mag het dan wel prettig vinden maar het lijf mist de voeding als energie- en voedingsbron.

Wat mij echt helpt, is het GAPS dieet. Misschien is dat ook iets voor jou. Het geneest darmen, dicht de gaatjes en vermindert op termijn zo je intoleranties. Na twee jaar kan ik toch weer wat rauwe groenten eten bv.

www.gapsdieet.nl
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Ik heb dat een tijd gedaan, dan voel ik me inderdaad even beter. Maar ja kan niet voor lang he, ben er nu ook maar mee gestopt, is niet goed voor je.
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

Bericht door yoyo »

Juist goede en voldoende voeding is erg belangrijk als je je niet goed voelt!!

@Louisa: bestaan er echte ME/CVS-dietisten? Interessant, waar kan ik die vinden?
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Gebruikersavatar
baukje
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 nov 2010, 16:09

Bericht door baukje »

Wat ik dus begrijp is dat het wel helpt, maar je kunt daar uiteraard niet mee door blijven gaan. Het is dus niet zo, dat je op die manier je lichaam "beter" kunt maken. Of in ieder geval er een tijdlang profijt van hebt.
Balen ............... ik dacht DE oplossing te hebben gevonden. :?

Zal me eens gaan verdiepen in het GAPS dieet.

En voor de vitaminen slik ik al elke dag een vitB complex en een multi.
De multi gewoon uit voorzorg omdat ik zoveel energie nodig heb.
De vitB complex omdat ik veganist bent en mijn vitB gehalte dramatisch laag was geworden.
Gebruikersavatar
baukje
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 nov 2010, 16:09

Bericht door baukje »

Net het GAPS dieet bekeken.
Is helaas niets voor mij, ik ben veganist.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

ik kan ook vaak weinig voedsel verdragen en vooral in het begin toen ik ziek werd had ik soms zoiets van... dan eet ik wel niet, dan voel ik me minder kut dan als ik wel eet
maar dat is uiteindelijk natuurlijk geen oplossing, hoewel ik wel denk... ik beweeg amper tot niet, dus ik hoef ook weer niet zo heel veel te eten

het is bij mij dan ook wel begonnen met een chronische darmontsteking, maar ondertussen geloof ik wel dat dat in verband staat met ME/CVS
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Plaats reactie