ME en gedwongen thuiszitten omdat school niet meewerkt

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

ME en gedwongen thuiszitten omdat school niet meewerkt

Bericht door marry »

Hier een verhaal over een 17 jarig meisje met CVS die thuis zit omdat er van alles misging doordat ze CVS heeft en nu gedwongen thuis zit.

Krantenartikel: http://img90.imageshack.us/img90/5307/mirjamad.jpg

Een stukje van Mirjam haar log zie verder op http://ziekzonderschool.web-log.nl/

"Nou, hier dan eindelik weer een berichtje van mij, het kwam er helaas eerder niet van.

Het artikel is geplaatst afgelopen vrijdag, maar helaas niet het concept wat we goedgekeurd hadden. Helaas ben ik dus ook niet te spreken op het artikel. Mijn doel was; mijn verhaal vertellen, aandacht vragen voor deze problematiek en oproep plaatsen in verband met het benefiet.



Enkele voorbeelden van dingen waar ik zo mijn vraagtekens bij zet;
De persoon die zich hier mijn rector noemt, is nooit mijn rector geweest en ik ken deze persoon niet eens (zowel persoon als naam).
De persoon die de zaak zijdelings zegt te kennen, begaat met deze uitspraak een grote fout. In de tijd was zij directrice en hebben wij haar hulp ingeroepen omdat het niet vlotte met de hulp van de leerplichtambtenaar. We hebben meerdere gesprekken met haar gehad en zij zou zich mengen in de zaak, als ze nu zegt de zaak zijdelings te kennen is dat één van de dingen waarop het fout is gegaan.

Het artikel is helaas niet geplaatst zoals wij het goed gekeurd hadden. Helaas is er veel uit mijn verhaal weggelaten of anders verwoord en is er veel plek voor de (leugenachtige) reactie van school en leerplicht. Mijn verhaal is afgevlakt en de reactie van de andere partijen is veel sterker geworden.
Waar in het concept duidelijk werd dat school en leerplicht druk bezig waren met straatje schoonvegen, lijkt het hier of ik mij aanstel.

Het is alleen geplaatst in Drechtsteden en helaas hebben ze ook het e-mail adres geschrapt waar mensen hun reactie, steunbetuiging en aanmeldingen naar toe kunnen sturen. Er is dus helaas ook maar een reactie gekomen (bleek om een soort gelijk verhaal te gaan, zelfde school ook). En geen enkele aanmelding of iets. Hopelijk word het dus wel een succes! Want helaas blijkt de locatie ook niet zeker meer te zijn aangezien de gemeente de vergunning heeft ingetrokken en als deze in oktober weer terug is, is het de vraag of ze niet meteen failliet zijn.
Ik baal dus erg want ik had er toch wel iets meer van gehoopt…"
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Hallo allemaal,

Heb zelf niet zulke ervaringen met school met mijn 16 jarige dochter zoals Mirjam uit dit krantenbericht. Heel triest allemaal het had zo anders gekund voor haar.

Ons verhaal heb ik uitvoerig op mijn eigen weblog staan en dan onder de categorie ME/CFS bij kinderen. Zie op www.marrym.web-log.nl

Groetjes marry
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Interessant!
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Hebben ze in Nederland dan niet zoals Vlaanderen een systeem als
www.bednet.be ???
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marieke16
Gevorderd lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 22 mar 2011, 19:50

Bericht door marieke16 »

@senna,

nee dat hebben wij helaas niet.
ik zit ook enorm in de problemen met school.
ook al doe ik ontzettend me best, kom ik zelf met oplossingen.
ze willen me gewoon niet helpen
Wherever it is, I'll fly
Whatever it takes, I'll try
So don't pay no mind
To whatever people say
Whenever it is in my life
Know that I will be on time
'Cause you know why
There's no standing in our way
Plaats reactie