fotonentherapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

fotonentherapie

Bericht door stier »

Gisteren ben ik dan begonnen met de fotonentherapie. Net als sommigen onder jullie was ik altijd redelijk sceptisch tegenover die apparaten. Maarja, nu ik al meer dan 9 jaar vermoeidheidsklachten heb en sinds een maand of 2 een zware terugval heb, vond ik het tijd worden voor nieuwe therapieën. Bezoeken aan de huisarts, tropenarts, orthomoleculair arts hebben weinig opgeleverd. Een natuurdietiste heeft mij wel al goed geholpen, maar moe ben ik dus nog steeds...

Bij de fotonentherapie wordt een soort lamp met allerlei kleine lampjes daarin (infrarood en zwakke laserpulsen) op je lichaam gericht. Bij mij eerst de nek, daarna het gezicht / je ogen, dan de buik en tenslotte het levergebied. De behandeling was relaxt, behalve toen die lampjes op mijn ogen gericht werden. Ik werd er helemaal tuut van. De arts gaf aan dat er meer mensen zijn die dat deel vervelend vinden, en dat het vermoedelijk komt omdat mensen hersenen al erg geprikkeld zijn. Nu klopt het wel dat ik ook gevoelig ben voor licht en geluid.

Gisteravond na de behandeling voelde ik me lekker slaperig, de hele tijd geeuwen. Op tijd gaan slapen en moet zeggen dat ik lange tijd niet zo diep en lang geslapen heb. Na 11 uur werd ik pas wakker. Vanmorgen was ik wat snotterig. Verder valt er niet veel over te zeggen. Geeeeen idee of dit iets voor me zal doen, maar het geeft wel een prettig idee om iets te proberen.

Over anderhalve week ga ik weer. Ik wacht ook nog op uitslagen van ProHealth, voor testen op lyme, ehrlichiose en rickettsia.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

fotonentherapie

Bericht door stier »

Ter info, dit is dus alweer een jaar geleden. Ik ben destijds geloof ik 3 keer bij de fotonentherapie geweest. Dat was bij de Valk in den Haag, NBAG-arts (http://www.cbbr.nl/).
Volgens de arts zag ik er al beter uit, maar ik had zelf niet het idee dat het iets ging doen. Het lijkt me vooral ook een makkelijke manier van geld verdienen. Patiënt gaat liggen, je drukt 4 keer op een knopje en het apparaat doet verder het werk, dus ondertussen kun je nog wat andere patiënten behandelen.

Ben benieuwd of anderen er baat bij hebben gehad?

Ik ben nu op zoek naar een andere ondersteunende therapie, maar het is lastig een keuze te maken vind ik.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Plaats reactie