hulpmiddel voor haren te wassen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mathilde
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 nov 2009, 20:54
Locatie: kinrooi belgie

hulpmiddel voor haren te wassen

Bericht door mathilde »

Een hulpmiddel om alleen mijn haren te laten wassen door mijn familie zodat niet mij hele lichaam nat wordt van t haren wassen. Heeft er iemand tips? Alvast bedankt en veel liefs xxx
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

je kan dat misschien is vragen bij je ziekenkas of de apotheek
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Er bestaan losse wasbakken waar je alleen een douche voor moet hebben. Kappers die aan huis komen gebruiken dat , ze brengen dat zelf mee dus het is niet heel erg zwaar. Misschien kan je bij de ziekenkas ook wel zoiets huren of anders eens in een groot handel voor kappers horen? Je zit er dan gewoon op een stoel voor.
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

In Nederland heb je organisaties zoals Welzorg en Icare zij hebben uitleen en verkoop van artikelen die je bij ziekte en revalidatie van pas kunnen komen. Misschien is er zoiets in Belgie?
Gebruikersavatar
ingeborg
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2011, 18:00
Contacteer:

Bericht door ingeborg »

er zijn opblaasbare haarwasbakken te koop.
zelf laat ik mijn haren altijd met een washandje wassen (daarom zijn mijn haren ook gemillimeterd want anders houd je het niet schoon en vetvrij, ik ben volledig bedlegerig). als je bedlegerig bent maar je nog wel goed kunt bewegen kun je ook op je buik op bed gaan liggen met je hoofd over de rand boven een grote emmer, iemand anders kan dan met een literkan je haren nat maken en uitspoelen. leg evt een stuk plastic op de grond voor het knoeien. ik heb zo jarenlang mijn haren laten wassen. de eerste keer lag ik op mijn rug wat geen goed idee bleek te zijn; binnen enkele seconden kon ik mijn hoofd niet meer omhoog houden en dus moest iemand mijn hoofd vasthouden, ik heb toen vreselijk veel pijn in mijn nek gehad. als je op je buik ligt kun je je hoofd laten hangen.
www.borgofspace.com (wordt niet meer geupdate, maar je kunt wel nog steeds de nieuwsbrief ontvangen) of volg mijn blog op hyves
Plaats reactie