hoog b12 zonder spuiten/supplementen

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

hoog b12 zonder spuiten/supplementen

Bericht door aquamarijn »

ik heb 10 jaar geleden de diagnose cvs gekregen (en al zeker 15 jaar ziek), destijds kwamen er weinig echt opvallende resultaten uit bloedtesten e.d.

ik heb 10jr geleden b12 gespoten als proefbehandeling, geen effect gemerkt. heb echter de hele lading aan b12 klachten die de laatste jaren steeds erger worden en het laatste jaar ben ik flink achteruit gegaan. ik wilde dus mijn b12 weer bepaald hebben en was voorbereid op een tekort.
nu blijk ik echter een zeer hoog b12 te hebben!! dit is erg onlogisch, en gebeurt bij gezonde mensen alleen als je b12 spuit of slikt. aangezien dit bij mij niet aan de orde is, is dit dus erg vreemd.
ik wil een verwijzing naar een internist hiervoor, maar verwacht hier zeker geen wonderen van aangezien ik weet dat een hoog b12 eigenlijk niet voorlkomt, tenzij je ernstig ziek bent (leukemie, leverbeschadiging/leverziekte, etc. waardoor je lever b12 dumpt en je nog tot veel hogere b12 waarden kunt komen)

zijn er toevallig meer ME'ers met een heel hoog b12 zonder te spuiten??
is iemand dit ooit tegengekomen in literatuur over ME?
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Hoog B12 zie je ook bij Polycytemia vera
De klachten lijken wat op ME/CVS: hoofdpijn, duizeligheid, vermoeidheid, kortademigheid, rode huid (vooral in gezicht) en jeuk (vooral na een warm bad of douche).
Plaats reactie