CVS op radio1.be (4/5/7)

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

CVS op radio1.be (4/5/7)

Bericht door heikenie »

Vandaag was er een item rond cvs op de belgische radio in het programma " voor de dag ".
Wanneer je op de site van de radio gaat kan je het item nog beluisteren. Mijn zoon gaf me deze tip....ikzelf moet het nog beluisteren dus kan er nog geen mening over geven.

groetjes

Heike
I will survive
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Inderdaad!

Vrijdag 4/5/7 Radio 1 Programma "Voor de dag"

Het chronisch vermoeidheidssyndroom

"CVS leeft vooral tussen de oren !", werd gezegd. Maar wetenschappers uit de VS en Europa zeggen nu dat de oorzaak moet gezocht worden in een defect afweersysteem.

Hier is een rechtstreekse link: (maar ik heb het nog niet kunnen afspelen)
http://internetradio.vrt.be/radiospeler ... Player=wmp

Anders surf naar Radio 1 en klik daar op het onderwerp CVS.

Ben Vanheukelom praatte met wetenschappers :idea:
voor meer info mail naar cvs.platform@skynet.be
Laatst gewijzigd door Zuiderzon op 05 mei 2007, 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik weet niet of iemand het gasten boek vanme/cvs documenten centrum heeft gelezen maar daar schrijft een onderzoeker g,v een heel verhaal over dat me cvs in begin van de twintigste eeuw ook zo,n golf van vermoeidheidziekte was en dat het nu ook is omdat wij mensen zijn die aandacht om onze ziekte vragen maar volgens hem het toch iets psygisch is het is jammer dat het zo.n heel stuk is jullie moeten het lezen ik weet niet of marjolijn het goed vind dat ik dit opschrijft anders moet je het maar weg halen en zelf even een kijkje nemen ik ben zo kwaad op deze man
Gast

Bericht door Gast »

alie,

volgens mij wil die man ons alleen maar opfokken met zijn praatjes en ons uit de tent lokken,hij heeft ook op het forum geschreven en verschillende , waaronder ikzelf hebben gereageerd, maar ik kan er geen energie meer aan verspillen,
groetjes marion


verder heb ik zojuist de belg,radio uitzending beluistert, en ik geloof dusook dat een falend immuunsysteem de oorzaak van cvs is. zoals ik al eerder vertelde heb ik in korte tijd 2 immuunziektes gekregen, en vlak daarna cvs

groetjes marion
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Ik heb het programma beluisterd en weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Dr. Maes beweert dat men bij elke CVS-patient dezelfde afwijkingen terugvindt op het niveau van de cellen en dat men van daaruit kan starten met een gerichte behandeling.
Daarna kwamen ook Dr. Coucke en Dr. De Meirleir aan het woord. Ik meen te weten dat deze drie nochthans een andere behandeling voorstaan..... Hoe moet ik dat dan begrijpen.

Is het raar dat ik mijn twijfels heb wanneer men met zo'n zekerheid zijn mening verkondigt ( Dr. Maes ) Waarom zijn die behandelingen dan niet algemeen aanvaard?? Welzijn en gezondsheidszorg draaien hier wel vierkant maar van misdadigheid zou ik hun toch niet willen beschuldigen!

Ik weet het niet....mij geeft dit niet zo'n goed gevoel.

liefs

Heike
I will survive
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi marion
je zou wel eens gelijk kunnen hebben ik denk dat alle verhalen wat nu zo ineens losbarst ,wel eens van een persoon afkomt namelijk van de regering en dat het iets is om de wao of hoe dat ook heet tegen te gaan werken ik maakte mij inderdaad kwaad er om maar ik heb ook geen zin meer in die stomme kwakzalver praatjes
groetjes alie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Heikenie,

Je moet het denk ik politiek bezien. ME kost veel geld en in Europa met zijn goeie sociale stelsels en opvang qua uitkeringen heeft daarom het geld niet voor degelijk wetenschappelijk onderzoek, nog de rijke voorschieters daarvoor. Het is dan ook geen wonder dat juist in landen als Amerika en Japan, waar deze ziekte grotere groepen patienten bevatten, dit als een bedreiging wordt gezien van de economie en daarom zijn ze geneigd daar wel geld voor te genereren: anders gaat het immers nog meer geld kosten. Dus in eerste instantie wordt niet echt uit mensenliefde gevolg gegeven aan deze drang tot onderzoek, wrang genoeg.

De maakbare samenleving dacht men positief te beinvloeden middels gedrags modellen. Na wetenschappelijk aangetoonde bio-medische bevindingen van nogal wat psychiatrische ziekten (bv. o.a. schizofrenie, vroeger de schuld van moeders) verschuift men domweg zijn werkterrein. En moeheid na kanker, vanwaaruit Nijmegen zijn kruistocht is begonnen, is, zoals je weet, een geheel ander soort moeheid dan de ME die jij en velen hier op deze site hebben.

Als er nu eens een echt beroemde Europeaan ME krijgt, kan daar, net als AIDS, een hype over gaan ontstaan met de daaraan verbonden aandacht ervoor. net als toen Rock Hudson, die daar toen aan leed. De macht van het getal, waarvan in boven genoemde landen sprake is, wil ook nog wel eens helpen.

En je weet toch ook, dat onderzoekers, die wat op het spoor zijn, vaker in de geschiedenis eerst tegengewerkt en verguist zijn en later bejubeld worden? Was het niet Semmelwiess die adviseerde goede hygiene te betrachten i.v.m kraamvrouwen? Hij werd erom uitgelachen en later bleek hij groot gelijk te krijgen met zijn kraamvrouwen koorts die voorkomen kon worden door lakens te verschonen en goed handen te wassen. En onder de microscoop kon je op een goed moment bacterien zien die de boosdoeners waren, toch?

De meet-instrumenten worden steeds verfijder, hebben we gezien. Japan doet bloedonderzoek onder een bepaalde belichting en is iets op het spoor. Het wetenschappelijke wereldje hangt net als de rest van de wereld aan elkaar van haat en nijd. Dus heeft iemand iets gevonden, wordt het hem door zijn of haar concurrent niet in dank afgenomen, sterker, is men jaloers en wilde dat ie het zelf had gevonden. Resultaat: de ander een slechte pers bezorgen of plagieeren etc etc., ordinaire broodnijd dus.

En de bekende kruiwagentjes naar de politiek, niet te vergeten! Wetenschappers zouden het wel willen, maar in feite leven ook zij niet onder of boven de wet, al menen zij God zelve te hebben vervangen sinds die voor een groot deel dood is (verklaard).

Als men consequent is en alles (AIDS en kanker) ook onder de psychische aandoeningen willen laten vallen (wat ze deels ook al doen) moeten ze acuut stoppen met chemotherapieen en die patienten en heel Africa aan de Cognitieve Gedrags Therapie onderwerpen!

(Pff, eigenlijk veel te mooi weer voor dergelijke serieuze stukkies!)
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Na een eerste weigering om meer informatie op het CVSplatform.

Inhoud van de mail is kort. Ter Info

Heike

cvsplatform edegem 3mei 2007 pdf (77,9kB )

Waarschijnlijk weet iemand hier wel hoe dat voor iedereen leesbaar gemaakt kan worden.

Mij lukte het ook niet met een atachement waarschijnlijk omdat het bestand te groot is.
I will survive
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

wel goed geschreven anac
zo denken wij er ook over
heikenie ik denk wel dat marjolijn het kan
die is bijdehand genoeg :wink:
Plaats reactie