rolstoel voor een dag!

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

rolstoel voor een dag!

Bericht door Eressea »

Hehe, een wonder dat mijn inlognaam het nog deed... Ik ben echt een hele tijd niet meer geweest. Mja, ik heb momenteel een probleempje. Ik zou echt supergraag naar de Elf Fantasy Fair willen, maar ik kan absoluut niet meer dan 10 minuten lopen. Heb ik me er eindelijk overheen gezet dat ik in een rolstoel moet, is er geen rolstoel daar te krijgen... Weet iemand hoe ik voor één dag aan een rolstoel kan komen (die de trein en bus in kan)?
Gast

rolstoel voor een dag!

Bericht door Gast »

hoi eressea,

je kunt een rolstoel lenen bij de thuiszorg, heb ik zelf ook gedaan.
deze mag je 3 maand lenen, en dan nog eens 3 maand verlengen.
daarna heb ik een aanvraag ingediend bij de gemeente, er kwam een arts op bezoek om te beoordelen of ik er recht op had, en nu heb ik via welzorg een rolstoel.
het is echt een uitkomst, met rolstoel kun je weer eens uitgebreid winkelen.
ik had dezelfde dag nog een rolstoel, opvouwbaar, maar echt gemakkelijk lijkt het me niet, maar het proberen waard. succes en veel plezier
marion
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

rolstoel voor een dag!

Bericht door Eressea »

Thuiszorg... is dat een speciale organisatie die landelijk zit, of moet ik dan bij de gemeente kijken? Ik ga morgen de dokter bellen, kijken of die anders wat kan regelen.. het hoeft iig maar één dag, dus dan zou de thuiszorg beter zijn dan gemeentegebeuren...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gast

rolstoel voor een dag!

Bericht door Gast »

Kijk in het telefoonboek onder thuiszorg, deze zit in elke gemeente, verdeeld over verschillende plaatsen, deze leveren artikelen zoals rolstoelen ect. en leveren huishoudelijke hulp. nu weet ik niet of onder de wmo de thuiszorg nog zelf deze art. mogen verhuren, maar als dat wel zo is dan kun je er zo een ophalen of ze leveren hem voor je thuis, dus dit is de makkelijkste oplossing.
en je krijgt hem voor 3 maanden als je wilt, en dan ben je er aan gewend, wil je niet meer zonder , want je kunt dan eens uitgebreid winkelen of wandelen, juist nu het wat beter weer wordt
groetjes marion
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

rolstoel voor een dag!

Bericht door Eressea »

Bedankt, het is gelukt!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gast

rolstoel voor een dag!

Bericht door Gast »

eressea,

nou fijn voor je, kun je lekker een dagje weg, geniet ervan,

groetjes van marion
Gebruikersavatar
Starry85
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:04

rolstoel voor een dag!

Bericht door Starry85 »

Veel plezier!!
Plaats reactie