Wobenzymen

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Wobenzymen

Bericht door nasa »

Ik kreeg van mijn alternatieve arts wobenzymen voorgeschreven. Nog nooit van gehoord!

Dus maar wat gegoogled.
Er zitten enzymen van planten in, antioxidanten en pancreas-enzymes (wat dan voor mijn slechte pancreas zal zijn?). Het zijn systemische enzymen (vrij vertaald), dus ze werken op het hele lichaam, je hele systeem? Als ik het goed begrijp zijn zo'n enzymen een soort van bouwstenen, ze helpen mee aan allerlei chemische processen. Ze zorgen voor een balans in de proteïnen, die ontstekingen onderdrukken of bevorderen.
Het helpt het imuunsysteem om beter zijn werk te kunnen doen.

http://www.gardenoflife.com/Productsfor ... fault.aspx

http://www.modernherbalist.com/wobenz.html

Iemand ervaringen hiermee? Het klinkt wel mooi.

P.S.: pancreas-enzymen komen van varkens en koeien, ik ben vegetariër :( En dan zwijgen we nog over het gelatine omhulsel van vele pillen.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Ook heel goed voor de doorbloeding, las ik ergens.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Nog niemand ervaring mee dus? Aan de enthousiaste reacties te zien :wink:
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi nasa,
nasa schreef:Nog niemand ervaring mee dus? Aan de enthousiaste reacties te zien :wink:
Ik (en velen met mij zo te zien/horen :wink:) kennen dit supplement niet en hebben er geen ervaring mee.

Is het voorgeschreven door de complementaire arts (met die bijzondere spreekuren :wink:)? En heb je ook aan de arts zelf gevraagd om informatie?

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

louisa schreef:Hoi nasa,
nasa schreef:Nog niemand ervaring mee dus? Aan de enthousiaste reacties te zien :wink:
Ik (en velen met mij zo te zien/horen :wink:) kennen dit supplement niet en hebben er geen ervaring mee.

Is het voorgeschreven door de complementaire arts (met die bijzondere spreekuren :wink:)? En heb je ook aan de arts zelf gevraagd om informatie?

Groetjes, Louisa
Jep, door de rare arts met de bijzondere spreekuren :wink:

Nja ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar wat ik zo googel, klinkt wel goed. Ik ga de arts de volgende keer om info vragen, werd vorige keer nogal overspoeld en ik verstond hem niet :oops:

Het kan maar helpen zeker... imuunsysteem versterken... zal maar weer niet te enthousiast worden. Niet vergeten dat het de rust is die me het meest zal moeten helpen.

Ik laat het hier wel weten, als ik meer weet.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi nasa,
nasa schreef:Jep, door de rare arts met de bijzondere spreekuren :wink:
:D yep, dat vind ik heel apart. Jaloers om op te worden dat iemand zo veel energie heeft.

Anyways, de arts is een complementaire arts en zal weten wat hij doet (neem ik aan). Ik ben voor complementaire behandelingen, :wink: hoor. In Nederland ken ik goede complementaire artsen, met de Belgische ben ik niet bekend.

Ik kan mij voorstellen dat je in een 1e consult zo veel informatie krijgt dat je de helft inmiddels vergeten bent.

Ik zou de volgende keer de arts gewoon even goed vragen naar informatie. Maak anders een lijstje met vragen, dan vergeet je die niet te vragen. (dat doe ik ook altijd, anders sta je buiten en dan denk je, chips.....).

Laat het zeker hier weten, want ik ben wel benieuwd naar de behandeling van deze complementaire arts.

Veel sterkte! En ik duim voor je, dat het langzaam weer iets beter met je zal gaan. En echt, die rust nemen en houden, beloofd!?

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Ik heb wobenzym gebruikt, het verbeterd inderdaad je bloedomloop/doorstroming. Na 3 maanden overgestapt op natokinase (ook een enzym) dit werkte zelfs nog beter.
Plaats reactie