Sapkuur?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Sapkuur?

Bericht door Brenda_L »

Heeft iemand hier wel eens een sapkuur gedaan? Ik wil het misschien gaan doen over twee weken en wil dan de 7 daagse sapkuur doen van Loverendale (http://www.loverendale.nl/Sapkuur.asp). Heeft iemand dit wel eens gedaan? En zo ja wat waren je ervaringen? Of is er iemand die denkt dat dit heel onverstandig is bij CVS? Ik twijfel nog een beetje.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Sapkuur?

Bericht door Arjen »

Hoi Brenda.
Ja, ik ben bekend met de sapkuren.
Te starten met zuurkoolsap, om je darmen etc te spoelen en nadien biologische groentes-sappen.
Is mij altijd erg goed bevallen, geest wordt helderder en lijf doet beter.
Dit was echter voor ME, ben er mee gestopt sinds ik diabetes heb.
Ik deed vier keer per jaar een week de sapkuur, en een keer per week een dag.
Lijkt mij in principe niet verkeerd met ME, afhankelijk van je gewicht. :idea:
Ik mis het enorm maar kan dit dus niet meer omdat ik diabetes heb!
Arjen 8)
Arjen: fight for live
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Ha! een positief bericht! Klinkt wel hoopvol! Maar met diabetes lijkt het me inderdaad niet te doen. Ik wil het trouwens niet echt doen om af te vallen en daarom denk ik dat het misschien slim is om er toch wat groente en fruit (alleen rauw) te eten.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hoi Brenda,

Ik doelde niet op het doel afvallen, maar meer iets van ben je nu gewoon op gewicht!
Je valt namelijk wel twee tot drie kilo af gemiddeld.
Het wel eten van groente en fruit als product, dus niet in sapvorm verstoort het effect van de sapkuur in zichzelf, maar dit kun je eventueel ook nachecken in een biologische winkel.
Succes als je er aan begint :wink:
Arjen 8)
Arjen: fight for live
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

haha ik werk zelf in een bio-winkel en wij hebben er eigenlijk allemaal geen verstand van :)
Misschien inderdaad toch maar niet doen dat fruit en groente eten, ik heb nu toch wel aardig wat positieve verhalen gelezen over dat het goed vol te houden is. En ik ben nu wel op gewicht, paar kilootjes eraf mag best van mij, dat zal niet ongezond worden maar het is absoluut niet mijn doel. Heb jij toen jij het deed ook van die spirulina-tabletten geslikt? Daar twijfel ik namelijk nog een beetje over.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Ha, Ha,, da, s mooie reclame. :D
Nee, ik ken die tabletten geloof ik ook niet, misschien in een andere naam.
Ik deed de kuren omdat ik strong believer ben in balans lijf en geest.
Ik net als iedereen teveel at, teveel dronk(helaas nooit meer) met uitgaan en mezelf vier x per jaar dwong letterlijk de balans op te maken, zou dit eenieder aanraden als vrije gedachte.
Eenmaal per week was letterlijk mijn gewicht op peil houden.
Het smerigste is de 1e dag, de zuurkoolsap is qua smaak moeilijk te verdragen, (vooral bij herhaling in kuur die smaak staat voor eeuwig op je tong gegrift)maar het is wel het belangrijkste. :roll:
Laat me eens weten hoe het je bevalt.
P S wel bijscholing doen in die bio winkel van jullie ha ha. :D
Arjen 8)
Arjen: fight for live
Plaats reactie