Waarom geen gesloten forum

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Waarom geen gesloten forum

Bericht door anne-sophia »

Geachte beheerders,

Eerst mijn complimenten voor jullie geweldig informatieve site. Echt heel! erg fijn. Dank voor alle moeite en energie die jullie daarin steken.

Ik zou graag wat actiever zijn op het forum en me daar ook uitgebreid willen voorstellen, maar ik merk toch dat het feit dat dit een open forum is, me een beetje weerhoudt. Ik begrijp dat een gesloten forum (waarvoor je je eerst moet registreren) ook een zekere schijnveiligheid betekent, maar het idee dat iedereen hier gewoon kan meelezen vind ik niet erg prettig. Ik heb dan wel een schuilnaam, maar het feit dat ik in Berlijn woon, maakt dan de herkenbaarheid toch wel groot.

Waarom is er voor een open forum gekozen?

Met hartelijke groet,

Anne-Sophia
plien
Actief lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:14

Waarom geen gesloten forum

Bericht door plien »

Welkom :) Als het goed is zijn de subforums onder 'Community' wel verborgen. Daar kan je dus semi-veilig posten. Maar verder is inderdaad alles open, dat vind ik soms ook wel moeilijk. Ik gebruik dan ook voornamelijk mijn weblog-topic.

Ik denk dat het forum deels open is om het zo toegankelijk mogelijk te maken? Maar ik ben geen beheerder dus dat weet ik niet zeker ;)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Waarom geen gesloten forum

Bericht door asje »

'Community' is idd besloten.

Maar iedereen kan zich ook registreren op een (geheel) besloten forum ...
Life smells...
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Beste Anne-Sophia,

Vooreerst dank voor het compliment!

Wat betreft de vraag.

Eigenlijk geef je al deels het antwoord: Alle afscherming op dit forum is schijnveiligheid, dus wat we ook afschermen, er is nooit garantie dat de gegevens niet worden gelezen door kwaadwillenden.
Registreren is immers gratis en voor iedereen mogelijk.

Echter, als we wèl alles gaan afschermen, wordt veel informatie niet meer geïndexeerd (gevonden en opgeslagen) door belangrijke zoekmachines, en bereikt waardevolle informatie niet de grote groep mensen waarvoor de informatie juist zo relevant is. Veel mensen zijn zoekende en dankbaar publiek toegankelijke info te vinden.

Ons terdege bewust van privacy, is het een evenwichtsoefening tussen welke zaken wel afschermen en niet afschermen.

Daarom is gekozen voor deze indeling:
  • Er is veel (algemene) info wel publiek, zodat het laagdrempelig bereikbaar wordt.
  • Bepaalde (gevoelige) fora zijn afgeschermd (waaronder o.a. alles onder "Community"), om algemene vindbaarheid te verlagen maar wel interessante gesprekken mogelijk te maken. (Door uit te loggen kan je ontdekken wat toegankelijk is en wat niet).
  • Iedere gebruiker is altijd zelf verantwoordelijk voor wat hij vertelt over zichzelf; niet alleen op dit forum, maar in het algemeen op internet. Lees daarom ook onze privacytips onder gebruiksvoorwaarden.

Hopende hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Vriendelijke groeten,

ME-gids beheerders
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Beste Plien, Asje en Zuiderzon,

Hartelijk dank voor jullie info.

Zuiderzon: dat in- en uitloggen is op zich een goed idee, ware het niet dat ik mijn password een ietwat vergeten ben.... :? Snap dat ik het nogmaals aanvragen kan hoor, maar for the moment being laat ik mezelf dus maar even aangemeld. Ik zal mezelf dan voorstellen onder community.

Op zich ook wel goed idee dat groter publiek kan meelezen. Ik heb er net weer een half jaar erg ziek zijn opzitten (lees: mijn moeder is uit Nederland bij ons ingetrokken om voor de kinderen te zorgen). Veel nagedacht en ik heb nu zo´n woede in me. Als je er echt over nadenkt wat ME-patienten wordt aangedaan, dan kan je toch ook niet anders? Mijn beroep is schrijfster (jarenlang voor Noordhoff Uitgevers gewerkt) en ik vrees dat ik me toch enigszins geroepen voel me in de toekomst meer te gaan inzetten voor de bekendheid van ME. Op dit moment is me alleen beslist onduidelijk hoe (in welke vorm en hoe combineer ik dat in vredesnaam met mijn gezin?). In ieder geval begrijp ik dus ook de open insteek van dit forum en sta daar eigenlijk ook wel achter. Wellicht ga ik vanaf nu gewoon maar roepen hier dat ik in Rome woon ipv Berlijn (lekker warm! ;) ). Dat verkleint de herkenbaarheid dan weer. :wink:

Oke, ik zal me dus nu ´even´ in de community voorstellen.

Hartelijke groet uit Italie,

Anne
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

http://www.me-gids.net/module-Gebruiker ... sword.html & benvenuto :) (well ff voor uitloggen anders werkt ie niet)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
leena
Actief lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jun 2015, 11:43

Bericht door leena »

Is besloten:

ervaringsverhalen
psychosociale aanpak
werk en invaliditeit
alles onder community

Ik begrijp ook volledig het grotendeels publiek blijven van het forum voor informatieverstrekking. En het is idd zo dat ook bij de besloten delen iedereen kan meelezen na 2 minuutjes anoniem registratiewerk. Maar zou het bvb een idee kunnen zijn om 1 subforum ook niet toegankelijk te maken voor wie zich registreerde, maar enkel voor wie zichzelf voorstelde bij de voorsteltopics? Als iemand dan es iets wil vragen waaruit nogal wat prive info naar voor komt, dan kan dat daar dan gebeuren?

Of is dit te omslachtig?
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Leena, ik wil deze vraag wel voor je beantwoorden. Zelf leid ik eigenlijk een facebookforum met Nederlandse Moeders in het Buitenland. Bijna 2000 moeders en ik kan je vraag beantwoorden: ja, dat is te omslachtig! ;) am I right beheerders van deze groep?
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Dank Soof!
Plaats reactie