Popup (dialoogje) blijft maar terugkomen

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Popup (dialoogje) blijft maar terugkomen

Bericht door mieperdepiep »

Ik weet niet of ik het in dit topic mag neerzetten, of dat het ergens anders hoort, maar dan merk ik het wel :wink:
Juiste forum, maar er had inderdaad een nieuw onderwerp geopend kunnen worden! Bij deze gedaan.

Ik heb al heel lang last van een pop-up (of hoe je het ook noemt) als ik op deze site ben. Mijn beeld springt op grijs (schaduw zeg maar) en ik krijg een plaatje van "vergeet ME niet-glossy" in beeld. In principe heb je de mogelijkheid om te sluiten of "ik heb het gelezen en niet meer weergeven (oid)" maar zodra ik daar op wil klikken, verdwijnt het bericht en kan ik het bericht niet blijvend afmelden. Dus bij elke handeling op het forum blijft ie weer opduiken en dat vind ik echt behoorlijk vervelend. Het is 1 van de redenen waarom ik hier de laatste tijd zo weinig ben geweest en dat vind ik erg jammer.
Is er een oplossing voor dit probleem? Ik heb het verder niet op deze site kunnen vinden. Ben ik de enige die er last van heeft?
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Tijd voor een Android telefoon:-)))))
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

En dan moet ik er dus nog maar even bijzeggen dat dit gewoon op mijn computer gebeurt en niet op een telefoon :lol:
Waarschijnlijk niet zo'n handig plekje uitgezocht om mijn vraag neer te zetten :wink:
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

@mieperdepiep

Ik maak ook geen gebruik van cookies, dus ik zie dat bericht ook iedere keer. Maar als je een vinkje zet en op sluiten drukt dan verdwijnt het bericht wel voor de gehele sessie totdat je je browser afsluit. Het komt dan niet iedere handeling terug tenminste.
Als je wel gebruik maakt van cookies dan onthoudt hij je keuze en zal het bericht nooit meer verschijnen als het goed is.
Ik maak geen gebruik van cookies omdat ik niet automatisch ingelogd wil worden als ik op de site kom. (voor als een ander mijn computer gebruikt)

groetjes
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Als je bij 'onthoud mij' (staat meteen onder je inloggegevens) geen vinkje heb staan wordt je ook niet telkens automatisch ingelogd, dus veilig voor als iemand anders jouw computer gebruikt.
Kun je dus wel normaal cookies ontvangen op sites waar dat wel handig is, of zoals bijvoorbeeld van die popup die mieperdepiep meldde.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Code: Selecteer alles

Maar als je een vinkje zet en op sluiten drukt dan verdwijnt het bericht wel voor de gehele sessie totdat je je browser afsluit. Het komt dan niet iedere handeling terug tenminste
En laat dát nou net het probleem zijn: ik krijg de kans niet op dat vakje aan te vinken!!
Het beeld schiet eerst op schaduw, dan moet ik eerst een keer met de muis klikken om uberhaupt iets te kunnen doen, maar dan is de popup al verdwenen voordat ik het vakje aan kan vinken!
En dat is bijvoorbeeld ook zo als ik van mijn getypte bericht eerst een voorbeeld wil zien voordat ik het plaats, springt het beeld eerst ook op schaduw. Ik moet dus eigenlijk constant dubbelklikken als ik iets wil doen


Ook zie ik het vakje om aan te vinken en sluiten vaak niet omdat de reclamebanner die bovenin beeld staat er overheen gaat. Als ik die wegklik (ja inderdaad, moet ik ook dubbelklikken :wink: ) dan gaat die popup dus ook weer meteen weg. En als ik het bericht dan plaats, begint alles weer overnieuw. Zooo irritant... :x

[-o< hoopt een beetje dat Teb nog niet met vakantie is en een oplossing heeft :lol:
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

mieperdepiep schreef:Het beeld schiet eerst op schaduw, dan moet ik eerst een keer met de muis klikken om uberhaupt iets te kunnen doen, maar dan is de popup al verdwenen voordat ik het vakje aan kan vinken!
En laat dát nou net het probleem zijn: Je moet juist niet eerst ergens klikken! Maar juist je eerste klik (als je beeld dus nog op 'schaduw' staat) meteen in het vakje zetten bij "Ik heb het gelezen, verberg dit bericht (dit wordt opgeslagen in een cookie)", en daarna op de knop "sluiten" klikken.
mieperdepiep schreef: [-o< hoopt een beetje dat Teb nog niet met vakantie is en een oplossing heeft :lol:
Ben nog niet weg :)
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Dat wil ik wel en dat heb ik ook al geprobeerd, maar dat gaat dus niet. Hij vinkt niks aan maar schiet weg, of de reclamebanner staat er overheen zodat ik de vakjes niet zie
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Welke browser gebruik je? Internet Explorer?

Wellicht een idee om eens ChromeFrame te installeren, dan kun je gewoon Internet Explorer blijven gebruiken maar ervaar je deze website waarschijnlijk veel beter en sneller.

www.google.com/chromeframe
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ja. ik had geen idee dat dat verschil maakt...
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Ja, de meeste dingen gaan overal goed, maar bijvoorbeeld de balk over de tekst zie je alleen in Internet Explorer. Ongetwijfeld zullen we dit ook op kunnen lossen op de site, alleen is mijn kennis niet toereikend genoeg. Daarom adviseer ik dan maar om om het probleem heen te werken.

Installeer vooral ChromeFrame, dit kan geen kwaad en je kunt gewoon alles blijven gebruiken zoals je dat nu ook al deed.
Google Chrome Frame is een gratis invoegtoepassing voor Internet Explorer. Sommige geavanceerde internettoepassingen gebruiken Google Chrome Frame om u extra functies en betere prestaties te leveren.
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Ik word simpel van de popup:(

Ik kan niet achter pc en surf op mijn mobiel en ik kan geen vinkje zetten, hij verspringt telkens en voor iedere pagina verschijnt die popup weer..

Kun je hem niet uitzetten voor mobiele browsers?
Plaats reactie