Abo's doen vreemd

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Abo's doen vreemd

Bericht door stargazertje »

Ik neem af en toe wel eens een abo op een onderwerp. Zodra er een reactie is geplaatst krijg ik de melding per mail:

Hallo,

Je hebt deze email ontvangen omdat je geabonneerd bent op het onderwerp:
"*******"
op ME-gids.net. Er is een reactie gekomen op dit onderwerp na je laatste bezoek. Je kan de volgende link gebruiken om deze reactie(s) te bekijken. Je ontvangt geen emails meer over dit onderwerp tot je de reactie(s) bekijkt.

Link 1

Als je geen emails wilt ontvangen kan je op "Geen abonnement meer op dit onderwerp" klikken onderaan dat onderwerp. Of klik op de volgende link:

Link 2
-----
Maar als ik via link 1 het forum bezoek krijg ik ook geen verdere meldingen meer na het verlaten van het forum. Het maakt niet uit of ik alles op gelezen zet of niet. :?
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Abo

Bericht door Teb »

Het lijkt alsof er twee dingen voorkomen:
  1. Mailtjes die binnen komen nadat op een onderwerp geabonneerd is
  2. Lijst van nieuwste ongelezen berichten op het forum (onafhankelijk van een abonnement op dat onderwerp)
    http://www.me-gids.net/Forum-search-sea ... posts.html
Over (1) hebben we nog geen klachten, en dit lijkt naar behoren te functioneren.

Echter, het kan zijn dat, na het bezoeken van een willekeurig onderwerp, de lijst van ongelezen onderwerpen (2) leeg is. Dit is een bug in onze forum software die tot op heden nog niet opgelost is. Het maakt dan dus eigenlijk niet uit of je dat onderwerp vanaf een mailtje bezoekt, of vanaf de homepage.

Als tussenoplossing houden we een lijst bij van de laatste 99 geplaatste berichten:
http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-132.html
(te vinden in het menu 'Over de site').
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Abo

Bericht door stargazertje »

Sorry, ik begrijp heel weinig van bovenstaand bericht. Mailtje gaat goed ja, maar na 1 mailbericht wordt het stil. Dan heeft een abo verder weinig zin.
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Abo

Bericht door Teb »

Vergeet niet dat je maar 1 email krijgt per keer dat er 1 of meerdere reacties zijn geplaatst. Zoals je zelf al schreef:
Je ontvangt geen emails meer over dit onderwerp tot je de reactie(s) bekijkt.
Dus, het kan zijn dat er maar 1 mailtje komt, maar er al meerdere berichten zijn geplaatst. Echter, komen er daarna weer berichten, krijg je weer een volgend mailtje.

Ik kan het niet duidelijker uitleggen dan dit, sorry.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Abo

Bericht door stargazertje »

Teb schreef:Dus, het kan zijn dat er maar 1 mailtje komt, maar er al meerdere berichten zijn geplaatst. Echter, komen er daarna weer berichten, krijg je weer een volgend mailtje.

Ik kan het niet duidelijker uitleggen dan dit, sorry.
Aah, nu snap ik hem. Maar dit is in mijn ervaring dus niet zo. Ook al zet ik alles op gelezen, het blijft bij max 1 mail.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Abo

Bericht door diederik »

Ben je altijd (automatisch) ingelogd wanneer je de links in de mails aanklikt om naar het forum te gaan, of is dat iets dat je pas doet wanneer je ook effectief gaat antwoorden?
Ik weet weinig.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Abo

Bericht door stargazertje »

Ik ben altijd standaard ingelogd.

Het viel me trouwens op omdat ik op een caviaforum zit waar je ook een abo op onderwerp kan nemen. Daarbij geldt ook 1 mail tot je het forum hebt bezocht en daarna krijg je max weer 1 mail dat er gereageerd is tot je forum bezoekt en ga zo maar door. Maar dat is dus niet mijn ervaring op dit forum. :?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Abo

Bericht door diederik »

Zo zou het hier moeten werken, bij mij is dat in ieder geval wel het geval zoals je beschrijft :)
Ik weet weinig.
Plaats reactie