Cookies

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Cookies

Bericht door semma »

Er is al weer een tijdje geleden bekend gemaakt, dat cookies afdwingen niet toegestaan is. Ook de keuze tussen alles of niets bleek niet voldoende te zijn.

Bij de keuze tussen alles of aangepast of niets mag er niet de ja-keuze vooraf ingevuld zijn. De nees trouwens ook niet, maar daar zal niemand zich over beklagen. Het gaat erom dat de bezoeker actief op een van de knoppen klikt. Uiteraard moeten die keuzeknoppen direct bereikbaar zijn en dus niet ergens op een vervolgpagina, waarmee je dan al gebruik maakt van die site en daarmee stilzwijgend instemming gegeven zou hebben, wat natuurlijk niet waar is.

Ik ken een site waar je direct op de voorpagina je keuze voor instellingen aanpassen kan geven, wat dus een garantie voor de keuze uit 3 opties is. Daar lijken de niet-verplichte cookies al bij voorbaat op nee te staan, totdat je de moeite neem om alles af te scrollen. Dan zie je dat Google op ja ingesteld is. Had ik niet verwacht van de web-eigenaar, maar het is dus helaas zaak om overal alles te checken als je geen behoefte hebt aan alles op Ja zetten.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Dank voor het doorgeven.
Wij maken inderdaad gebruik van functionele cookies (om inloggen toe te staan) en analytische cookies (statistieken op de website). In principe is geen toestemming nodig voor deze cookies. Voor het gebruik van tracking cookies wordt de gebruiker nu ook geïnformeerd, en de ME-Gids website zal daar mogelijk niet aan alle aangescherpte cookie-eisen voldoen.
Het platform is helaas verouderd en het schort aan middelen, tijd en kennis om dit soort richtlijnen hier te implementeren. Er wordt wel degelijk achter de schermen nagedacht over een herziening van het platform zodat we dit in de toekomst wel kunnen waarborgen.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Het is ook iets waar we lang geen weet van hadden.
Plaats reactie