brainfoggers' mening gevraagd

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

voor 'ons' in het algemeen misschien, voor mij persoonlijk was ie een kleine (me niet serieus nemende) ramp

en zit op dit forum dus nee natuurlijk gaat het niet goed met me
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

En zou je niet meer willen posten in mijn topic asje-blieft, thanks
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

abby schreef:deze vond ik dan weer wel aangenaam. fietstochtje door het bos: https://www.youtube.com/watch?v=cNc-Ga-vw08
Alsof ik met de bril op fiets ipv met de lenzen in. Dan trekt het beeld mee opzij.
Gebruikersavatar
smilinga
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 feb 2012, 10:47

Bericht door smilinga »

Semma heb jij ook last v desorientatie als je je bril op hebt ipv lenzen?? Ik word nl gek met mn bril op...je kijkt er toch n soort v langs heb ik en daar zie je dan wazig...met lenzen draait t altijd mee op je ogen...
Helaas heb ik nu noodgedwongen mn bril op...lenzen gescheurd en vergeten nieuwe te bestellen...te moe ervoor geweest om even te bellen pfff...
Merk dat mn bril t kijken meer inspanning kost en dizzy/desorientatie...
"Carpe diem"
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

of het moet echt super on-topic zijn
soof schreef:En zou je niet meer willen posten in mijn topic asje-blieft, thanks
ook een 'fijne' al is het hierbij stukken minder dan eerste filmpje (wederom niet voor migrainepatienten denk ik) en leuke site voor de verveelden onder ons :D

smilinga heb je die fasciculaties ooit in je ogen gehad? ik bedoel niet die overbekende oogtrillingkjes maar meer van binnenuit, en stukken erger
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
smilinga
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 feb 2012, 10:47

Bericht door smilinga »

Vreselijke link Soof!!! Wiebeldebiebel haha!

Ik denk niet dat ik die fascici dinges ooit in mn ofen gehad hebt. Of heb je dat ook tijdens migraines...helaas ken ik dat wel al te goed op zoveel verschillende manieren... had om de dag n aanval....nu na medicatie gelukkig niet meer... nu ong 2 p maand...

Jij wel begrijp ik...dan word je ook helemaal naar lijkt me. En pijnlijk!!
"Carpe diem"
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

hier gelukkig geen migraine, ik zei het voor me die ik bijna een aanval had bezorgd met het door Duitsland of waar is het vliegen

val wel een beetje in herhaling want dit al eens gepost maar dit zijn die fasciludingesen, ben superbenieuwd of als die in m'n ogen (niet te filmen want dan moet je zo dicht op wimpers zitten om die te zien trillen dat het beeld wazig wordt) stopt of ik dan opeens weer normaal zie!!

2x per maand is nog steeds erg maar na om de dag is alles relatief...
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
smilinga
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 feb 2012, 10:47

Bericht door smilinga »

Getsie lijkt me raar om dit in je ogen te hebben.
Herken t wel in mn benen en bil...
Had t laatst ook in mn arm. Dat heb ik dagelijks ong 2 weken gehad...

Bij mij had dit echt met overbelasting v mn lijf te maken. Was flink over mn grenzen gegaan....
"Carpe diem"
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

in m'n hersenen is het nog veel erger, komen ook rare stofjes bij vrij, heb vandaag maar eens die Dick Swaab gemaild om te vragen wat hij ervan denkt maar altijd bij dit soort mails zien ze denk ik "ME" staan en dan eindigt ie in de prullebak ofzo, met MS waren ze all over moi geweest, grrr

enne kreeg net van iemand te horen van wie ik het wel wil aannemen dat ik te gemeen tegen je ben asje, dus uhm sorrydanmaar :oops:
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

wij hebben op dit onderwerp geen onderzoek lopen.
Met vriendelijke groeten
Dick Swaab
zucht dan maar weer met hangende (en trouwens ook ploppende) pootjes terug naar m'n eigen neuro
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ach soof, dit is niet de eerste keer (en + per PB eerder, niet meer doen), ik kan je echt niet serieus nemen, gaat nergens over. De enige plek waar je iemand kan vragen niet te schrijven (...), is een eigen weblog; als ik hier wat te zeggen had gehad, zou ik dat dan ook gewoon gedaan hebben.
Life smells...
Gebruikersavatar
me
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 jun 2015, 14:39

Bericht door me »

Deze gaat stuk beter Soof, :D geen migraine. Gewoon niet te lang blijven kijken.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

smilinga schreef:Semma heb jij ook last v desorientatie als je je bril op hebt ipv lenzen?? Ik word nl gek met mn bril op...je kijkt er toch n soort v langs heb ik en daar zie je dan wazig...met lenzen draait t altijd mee op je ogen...
Helaas heb ik nu noodgedwongen mn bril op...lenzen gescheurd en vergeten nieuwe te bestellen...te moe ervoor geweest om even te bellen pfff...
Merk dat mn bril t kijken meer inspanning kost en dizzy/desorientatie...

Ik ben op de lenzen overstapt toen ik nieuwe glazen had en weer die vreemde ervaring had bij stoep op/af. Dat die diepte anders was dan gedacht. Plus die hoofdpijn die je vroeger van nieuwe glazen kreeg. Dacht dat ik toen maar moest doen wat de oogarts voorstelde: op lenzen overgaan.

Heel lang niet meer aan gedacht, maar het kwam weer even omhoog toen ik overdacht hoe het is met de bril op. Altijd ook rondom de glazen kijken. Kijk je opzij vanwege over willen steken, dan kijk je tegen de brillepoot op. Hoe doen mensen met modieuze brillen met enorme brilleproten dat?
M'n glazen zijn nogal negatief. Daarom kan ik alleen lichtgewicht brillen dragen. Toevallig zijn dat ook die goedkope budgetmodellen, dat komt wel goed uit. Modieuze modellen zijn meestal zwaarder.

De bril maakt me moe en sloom en de wereld een stuk kleiner en helaas ook het omgevingsbesef. En ik besef dat altijd te laat, als ik al diep weggesuft ben.

Brilmonturen zijn gelukkig weer normaal qua stand. een tijdlang waren ze anderom gekanteld: bovenaan dichter bij je gezicht dan onderaan. Daar keek ik gewoon onder de glazen door.
Gebruikersavatar
smilinga
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 feb 2012, 10:47

Bericht door smilinga »

Ja lenzen zijn toch beter!

Ik had eerst n bril met hele kleine glazen, ik zette hem ook nooit op aangezien ik continue over de glazen keek. 2 werelden; rechtuit helder en de rest vd kanten wazig en montuur dus volledige desorientatie.
Gelukkig nu n nieuwe bril met grotere glazen en dat gaat beter, maar je ontkomt niet aan de wazige beelden.
Dus blij dat ik nu mn lenzen weer gewoon in kan!! :-) :-)
"Carpe diem"
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Bij de opticiën keken ze een keer raar toen ik zei dat ik geen bril koop als je er aan alle kanten omheen of er recht onderdoor kijken moet. Het leek ze zelf nog niet opgevallen te zijn hoe beroerd de monturen waren in die tijd.

Sterkte opmeten is trouwens een grote ramp. Dubbel zien is onvermijdelijk en met de ene instelling zie je inderdaad anders dan met de andere, maar welke is de beste? Waarom is het een beter dan het ander? Hoe zal dat uitpakken als je met beide ogen kijken kan en als je weer in het gewone daglicht bent?

Akelig met dat grote apparaat waar je achter zit en de optometrist door een klein gaatje in je oog kijkt en je zo ook de verschillende sterktes moet proberen. Dan over naar het andere oog, dus het verduisterde oog krijgt verblindend "veel" licht en het duurt een tijd voor ik daar weer redelijk mee zien kan. Soms vraag ik daarom om het ouderwetse opmeetbrilletje, waarmee je niet in het donker gezet wordt en soms komen ze er zelf al mee. Blijkbaar ben ik door de tijd heen een beetje berucht geworden.

Opnieuw opmeten doe ik alleen nog voor de brillen (voor gewoon zonder lenzen, voor computer zonder lenzen, voor zitten lezen zonder lenzen). De lenzen zelf blijven van het oude recept. Door de geringe afstand van de lenzen tot je ogen zijn kleine veranderingen ook niet zo groot dat je gelijk een andere lensinstelling nodig hebt.
Plaats reactie