brainfoggers' mening gevraagd

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

Semma,
he-le-maal mijn ervaring met optometristen en oogartsen met dat apparaat en al die akelige lampjes in mijn ogen. Het maakt veel uit of ik 's morgen of 's middags laat opmeten. Je kunt aan mijn scheel-kijken zien hoe moe ik ben, voor huisgenoten een veeg teken.

Laatste keer heeft iemand mij een bril aangemeten die beide ogen niet dwingt om samen te werken, maar mijn ogen juist meer rust geeft. Voor 's avonds.

Bij mij klopt er van een bril ook nooit wat. Ik heb nu een zonnebril op sterkte (met te kleine glazen, grrrrr) , een goedkoop leesbrilletje dat ik af en toe nodig heb maar soms ook helemaal niet en een bril op sterkte voor ver-af, die ik weinig gebruik, tenzij ik weer een poging doe om auto te rijden.

Heeft iemand ervaring met een oogkliniek in de omgeving Rotterdam met ervaring met ME? Ben even de naam kwijt, stond ergens in een lijst ME-vriendelijke artsen (maar ik weet niet meer van welke patientenvereniging...) Na de artikelen over problemen bij het zien van ME patiënten nu toch wel van plan om daar iets meer me eten doen ipv te aanvaarden dat het nu eenmaal zo is....
Moet toch mijn zorgverzekering aanpassen, ben ik bang....

Opes, beetje off topic, geloof ik. Sorry....
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Bedoel je de van Gemert kliniek in Hoogvliet?
Die schreven brillen voor met prismaglazen. Was goed voor mensen met dyslexie en voor ME-ers zeiden ze. Ik heb het geprobeerd en niets aan gehad. Is al lang geleden. Ik geloof dat ze niet meer bestaan.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

brainfoggers

Bericht door jhanne »

nee, ik kan daar ook niet tegen, maar tweejaar terug was het nog erger geweest.


wat ik gek vind, ik werkte voordat ik ziek werd met autistische jongeren, die kunnen daar ook niet tegen. Snel overprikkeld en dan moe. Ook verdenk ik ze van forse brainfog ( nu ik zelf weet hoe dat voelt)
Plaats reactie