carnitine

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ste023
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:39

carnitine

Bericht door ste023 »

hallo, voel me weer eens doodmoe,en druk achter ogen!ik ben begonnen met carnitine te nemen,heb hier eens gezocht en goei resultaten gevonden,neem nu 1gr per dag en ga opbouwen naar 2gr.neem het nog maar een week of 3.duurt het lang eer het werkt?grtjes.jenny

Verplaatst naar Gezondheid algemeen. Mod.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

carnitine

Bericht door lulu »

Hoi Jenny ik neem nu al een tijdje (half jaar ong) 3 g en heb dus geen vergelijk meer of het mij iets helpt. Ik denk wel dat ik oa door de carnitine iets stabieler ben...? Ook iets meer energie...
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

carnitine

Bericht door bloemetje »

Er is ergens al een topic over carnitine, zou je ff naar kunnen zoeken. De manier waarop Vermeulen het voorschrijft is anders. Hij adviseert zijn patienten (ms niet letterlijk allemaal op deze manier, maar bij mij ging het zo) om te beginnen met 6 flesjes per dag en dan na een week of wat dit af te bouwen naar wat voor jou gevoel goed werkt. Dit betekent in de meeste gevallen: je geen diarree meer hebt.

Of nemen jullie het op eigen initiatief?

Ik moet er eerlijk bij zeggen: bij mij leek het geen effect te hebben. Maar dat geldt voor heel veel dingen die (blijkt uit dit forum) voor anderen wel succesvol waren...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

carnitine

Bericht door asje »

Flesjes of pillen maakt op zich niet uit. Je moet het plm met een maand wel merken. Bij mij had het 't effect dat het allerergste verminderde dus in het geheel wat beter. Het allerergste was erg dus het was een groot verschil (al kon ik niet heel veel mèèr).
Life smells...
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Zie meerdere topics over carnitine maar gebruik deze maar even voor mijn ervaringen.

Het lijkt steeds dan niet zolang geleden dat ik met een flinke zak vol carnitine van de apotheek kom. Daarom overvallen dat het bijna op was, al iets geminderd, op donderdag een herhalingsrecept gevraagd bij dr Visser. Dit moest telefonisch en kon pas dinsdagavond, daarna duurde het nog even (nog achteraan gebeld) voordat het binnen was. Apotheek kon geen carnitine verkopen.

Zo (en doordat ik te lamlendig was om te kijken of ik het elders wel kon kopen) kwam het dat ik een dag of 8 gen carnitine had. In die tijd erg veel slapper en naarder geworden, meer moeite om op benen te staan etc (was ook wel het begin van de warmteperiode). Was bang dat ik verslechterd was...

Sinds ik weer carnitine weer heb en gebruik ben ik toch steviger en meer energie, iets toegenomen spiersterkte. Het kan toeval zijn... maar lijkt bij mij wel aan te slaan in spiersterkte en energie. Ook lijk ik stabieler met de carnitine.

Ben dus blij dat ik dit heb voorgeschreven gekregen. Ik gebruik 2*5*330 mg sigma tau, kosten per jaar boven de 2000 euro, meteen in januari hierdoor al eigen bijdrage kwijt (maar hoef ik me daar ook geen zorgen meer over te maken).
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

Goedemorgen,

Hoi lulu

Ik ho op voor je dat het toeval is,
En het goed gaat hel pen.
Dikke sterkte knuffel.

Lie ve gro eitjes
Pet r ar o o s
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Hey,

Via dr. Vermeulen kreeg ik de tip om zelf capsules (180 stuks voor 30 euro incl. verz.kosten) te bestellen op ergomax.nl.
Een tijdje terug heb ik via dr. Visser de pillen van Stigmatau op recept gekregen maar mijn eigen bijdrage ging er ook erg snel door dus ben ik weer overgestapt op de capsules.
Qua effect merk ik geen verschil tussen beide maar ik merk het meteen als ik een paar dagen geen carnitine neem!

Ik heb ongeveer 1 potje per maand nodig (2 x per dag 3 capsules) dus ik zit rond de 360 euro per jaar...

Liefs.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hey mooi Izzy dat jij het toch ook merkt! Was aanzienlijk slapper en moest bij lopen vaker ondersteund worden zonder de carnitine. Nu loop ik weer als een manke kieviet op leeftijd.
Dat scheelt idd aanzienlijk in de brutokosten, maar is de eigen bijdrage niet ook 350 euro? Dan zou het toch ongeveer op hetzelfde neerkomen? (Omdat het bij mij vergoed wordt).

Haha p'roos, heel dikke knuffel terug! (Voorzichtig dan...)
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Ja klopt, qua kosten maakt het dan niet zo heel veel uit inderdaad.
Persoonlijk vind ik die dikke pillen stinken en lastig om door te slikken, daarnaast worden de capsules thuisbezorgd dus geen tripje naar de apotheek :)
Maar fijn dat ook jij er baat bij hebt!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi izzy,
Izzy schreef:Persoonlijk vind ik die dikke pillen stinken en lastig om door te slikken, daarnaast worden de capsules thuisbezorgd dus geen tripje naar de apotheek :)
:lol: ik vind ook dat de pillen van Sigma Tau stinken.....Als je pech hebt, ga je ook nog stinken naar vislucht (heb ik gelukkig niet). En vind de pillen ook moeilijk weg te krijgen.

Ik heb een vraagje, misschien weet je dat? Zijn de capsules Acetyl-L-Carnitine hetzelfde als de Carnitene van Sigma Tau? Weet je wat er in de capsules zit? In de Carnitene zit Levocarnitine.

Ik kan net 2 pillen van Sigma Tau verdragen (anders aan de rees). Ik hoop dat ik dit jaar kan gaan afbouwen met de Carnitene. Ik heb het voorgeschreven gekregen voor de pijn, maar als ik de pijn na de Lyme behandeling onder controle heb, of misschien zelfs wel helemaal weg is, hoef ik geen Carnitene meer te gebruiken.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Wat ik van de verpakking begrijp zit er alleen carnitine in en er staat rundergelatine bij op.
Dus misschien een iets meer pure vorm?
http://www.ergomax.nl/acetyl-l-carnitin ... les-500-mg

Ik was ook bang om een visgeur te krijgen, nog een reden om over te stappen :p
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi izzy,

Thanks voor de link! Ik ga de info even doorlezen.
Een familielid van mij gebuikt ook Carnitene van Sigma Tau, geen hoge dosering, en deze heeft daarbij al last van de vislucht, dan ben je echt niet blij....
Misschien ook een idee voor die persoon om over te stappen op de capsules?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Hey Louisa, graag gedaan hoor :)

Oh bah ik moet er niet aan denken, die vislucht!
Tsja, zoals ik eerder al zei ik merk weinig verschil tussen de capsules of pillen dus hij of zij zou het altijd een maandje kunnen proberen.

Liefs.
Plaats reactie