ADHD of ADD

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
ernesto
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 sep 2010, 15:41

ADHD of ADD

Bericht door ernesto »

Zijn er misschien meer mensen hier die ook ADHD of ADD hebben.
Met als gevolg dat de grenzen regelmatig worden overschreden en dat daarna mag bekopen met een paar dagen extra pijn en vermoeidheid.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

ADHD of ADD

Bericht door marlène »

Yep maar de logica is anders.

AD(H)D'ers hun chemische beloningssysteem werkt averechts waardoor onbewust het plezier te beleven aan bepaalde ervaringen afgenomen is.

Men gaat dan dwangmatig op zoek naar meer en/of andere prikkels om het gevoel van welbevinden te ervaren.

Het is een kwestie van genetica dus aanleg en omgevingsfactoren zoals wat je eet, stress, vervuiling, roken, ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Klinkt zielig.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Maar zo ervaar ik het ook, spijtig genoeg.
Gebruikersavatar
ernesto
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 sep 2010, 15:41

Bericht door ernesto »

De theorie erover heb ik geen verstand van, mij is verteld dat ik ADD heb en het beste medicijnen kan slikken.
En inderdaad heb ik prikkels nodig, met als gevolg dingen te ondernemen waar me lichaam het niet mee eens is.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ernesto, als je medicijnen gaat slikken, ga je je dopamine voorraad nog verder uitputten. Laat dat nu net iets zijn waar je al een acuut tekort aan hebt want dat veroorzaakt je symptomen.

Die medicijnen gaan dus maar een tijdelijk effect hebben.

Je kan niets aan genetica veranderen maar wel iets aan omgevingsfactoren. Het is geen hocus pocus.
Mijn EEG is veranderd van een troosteloos maanlandschap in de Himalayabergketen, met andere woorden je kan je eigen lot in handen nemen.

De behandeling valt onder het domein van bio-neurologie. Dus geen psychiatrie en gedragstherapie.

Als je er meer over wil weten, stuur ik je de gegevens.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
ernesto
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 sep 2010, 15:41

Bericht door ernesto »

Dit gedeelte komt mij heel bekend voor, de medicijnen die ik krijg voorgeschreven werken inderdaad maar een maand, daarna werkt het niet meer en krijg of een andere voorgeschreven of een verhoging van de dosis.
Sinds eind augustus ben ik constant ziek. En de dokter maar zeggen dat hij het niet snapt waarom de medicijnen steeds niet meer werken.

Om in te slapen slik ik elke avond seroquel (een anti psychotisch midel met als bijwerking er moe van te worden).

Ik loop al vanaf het begin met twijfels over al die medicijnen.
Vroeger functioneerde ik altijd goed, had alleen dat ik snel was afgeleid.
Maar sinds ik ziek ben geworden heb ik dus veel problemen met concentratie en geheugen, en de dokter geeft het de schuld aan ADD terwijl ik al langere tijd ADD had zonder er echt problemen mee te hebben.

Soms moet je naar je eigen gevoel luisteren zo zie je maar weer
Gebruikersavatar
ernesto
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 sep 2010, 15:41

Bericht door ernesto »

Ik wil inderdaad meer weten, heel erg graag zelfs.
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Ernesto, wat heb je momenteel?
ADD of ADHD? Of is het eigenlijk ME/CVS?

Heel veel symptomen van AD(H)D lijken op symptomen van ME/CVS?
Zoveel zelfs dat prof. van Houdenhove ooit Ritaline voor heeft geschreven aan patiënten met ME/CVS.

De overbeweeglijkheid bij ADHD komt voort van een tekort aan een chemisch stofje dopamine. Door te bewegen maak je dat stofje aan, dus wanneer je het medicijn neemt dan hoef je niet meer de hele tijd te bewegen om het aan te maken. Daardoor worden ADHDers rustiger als ze medicijnen nemen. Als je als gezond persoon zonder ADHD het medicijn neemt dan stijgt je dopamineniveau en krijg je een boost. Daarom is het medicijn zo geliefd bij studenten tijdens de examens.

Het is dus een kwestie van de juiste diagnose.

Liefs,
Esther



http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Mijn beide zoons hebben ADD. Toeval of niet? De tijd zal het hopelijk leren
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Hoi Felixloena,

Mijn oudste zoon heeft een dubbeldiagnose gekregen; autisme spectrum stoornis en ADD. Ik wil er hier niet te veel op ingaan, omdat ik zijn privacy respecteer. Ben net zoals jou erg benieuwd naar toekomstige resultaten van het virus en autisme.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

75% van de mensen met AD(H)D lijden aan chronische oververmoeidheid.

AD(H)D'ers hebben grote moeite om exorfinen af te breken.
Exorfinen hebben de eigenschap dat ze de bèta-endorfine receptoren blokkeren, waardoor er minder dopamine kan worden vrijgegeven.

Ernesto, ik stuur je de gegevens via pb.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Hoe weet je of je ADD of ADHD hebt?
Hoe kunnen ze dit testen?

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

In België wordt je getest door het centrum van ontwikkelingsstoornissen dat verbonden is aan het universitair ziekenhuis van Antwerpen. Je wordt dan onderzocht door een 6 mensen waaronder een arts, psycholoog, kinesist en logopedist. Het onderzoek duurt dan 6 halve dagen en samen komen ze tot een conclusie.
Het enige waarin ADD zich onderscheid van ADHD is dat er geen hyperactiviteit bij is, maar dat is moeilijk te zien. Er zijn namelijk mensen die eerst ADHD hebben en daarna de Hyperactiviteit onder controle lijken te hebben. Vandaar de AD(H)D.
Beiden zijn vaak gebaat bij medicijnen. Alhoewel ik er als moeder niet aan het meegedaan.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dankje maar ik woon in Nederland.
Plaats reactie