immuunsysteem opkrikken

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

immuunsysteem opkrikken

Bericht door sterre »

Weet iemand hoe je je immuunsysteem een boost kunt geven? Heb de eerste griep alweer gehad. Iemand is vijf dagen verkouden en hoppa klaar en ik loop weken te klieren. Je moet bang zijn als je verkouden wordt. Een vriendin van mij had het over kefir een yoghurtplantje? Iemand ervaring mee of met andere dingen? Neem altijd al een multivitamine en c1000.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

immuunsysteem opkrikken

Bericht door plassterk »

Ja zou ik ook graag willen weten. Ben tussen oktober en maart maar twee of drie dagen beter tussen de verkoudheden door. Het is echt ongelofelijk.
Ik ben juist gestopt met kefir. Ik drink dat sinds twee jaar maar ben dus enorm vaak ziekig. Volgens mij komt het misschien wel door melkproducten.
Maar je hebt dus Epicor, wat NK cellen schijnt te boosten, gewone havermoutzemelen/pap wat de beta glucans boost.
4me/nexavir heeft bij mij gewerkt maar is op dit moment veel te duur.
Vitamine D moet zeker geen tekort aan zijn
Zou het verder ook niet weten
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dankje Plassterk dus kefir helpt jou niet.
Vitamine D heb ik geen tekort aan. Maar jij zit dus ook enorm te kwakkelen wat een ellende. Havermout helpt dus ook? En 4 Me moet je spuiten toch? ik denk niet mijn huisarts dat gaat doen........
Ja die melk zou een goede kunnen zijn dat je daar niet tegen kunt. Probeer anders eens andere melk. Rijstmelk ofzo?
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Bericht door evaluna »

er is ook waterkefir, als je denkt dat je last hebt van de melk...

heb ik jaren gekweekt, hielp me wel een beetje.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Klopt is ook een idee
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Goed ik heb gisteren de melkkefir en waterkefir geproefd en ik ben echt niet zo kieskeurig maar dit lust ik echt niet en dat elke dag.
Dus wie heeft er nog andere tips?
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ik heb goede ervaringen met Curcuma bio enhanced van Now foods. Begonnen op advies van dr. Visser om mijn energie iets te verbeteren, maar sindsdien heb ik nauwelijks last van sinusitis /bronchitis, terwijl dat al sinds ik klein was meerdere keren per winter raak was. Deze curcuma is zodanig bewerkt dat hij makkelijk door het lichaam wordt opgenomen, wat normaal gesproken niet het geval is met curcuma.
Als tiener heb ik een hele tijd gammaglobuline injecties gehad om mijn weerstand op te krikken. Als dat een optie zou zijn, krijg je het denk ik vergoed (in Nederland, van België weet ik niet hoe vergoeding geregeld is ).
De gammaglobuline zou je bij de huisarts kunnen vragen.
Gast

Bericht door Gast »

Ik vraag me altijd af,wanneer je een auto immuunziekte hebt,en je gaat je weerstand opkrikken/ versterken ,krijg je dan juist niet meer last van je auto immuunziekte.....
Ik heb ooit eens gelezen dat echineaforce voor reumapaienten niet verstandig is..maar weet dat niet zeker
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik kom net bij de dietiste vandaan en zij had het ook over curcuma en omega 3. Dus wellicht dat het een hele goede is. Curcuma in je eten is niet genoeg.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Oja ze denkt aan een lekkende darm.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

kefir heb ik wel eens overwogen maar doe ik nog maar even niet. Wel neem ik in de winter dagelijks een beker vlierbessensap. Vroeger maakte ik datzelf, lekker plukken in het bos met het kroost en dan in kleine flesjes gieten. Als er iemand ziek was maakte ik het toverdrankje voor zieke kindereren open.

Zoonlief vertelde laatst dat hij daar goede herinneringen aan heeft.

en vorig jaar las ik onderzoek waaruit bleek dat vlierbessensap vrijwel zo goed werkt als ondersteuning tegen griep/verkoudheidsvirussen als tamiflu, en het is nog lekker ook
ik verdraag zelf geen citroen meer maar dit is het recept. halve beker kokend water, likje honing en scheutje citroensap toevoegen, aanvullen met vlierbessensap.

verder idd echinaforce in een lage dosering, anders word ik er ziek van, en de curcumine zou ik ook weer kunnen invoeren.

tot op heden blijft het deze winter bij wat licht gesnotter en gehoest, afkloppen.

enne, mensen die mogelijk iets bij zich dragen, die komen er niet in, en dat weten ze ook, geen overbodige risico's lopen.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

sterre schreef:Oja ze denkt aan een lekkende darm.

Dat is geen lekkende darm maar een extra doordringbare darm. De extra doordringbare darmen laten ook grotere stukken door, wat niet de bedoeling is omdat die niet voldoende afgebroken zijn of om andere redenen niet in de bloedbanen en weefsels thuishoren.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik neem nu L glutamine een kuur van drie weken om de darmen te herstellen. Mijn gevoel zegt dat darmen niet kunnen herstellen in drie weken maar goed. Wie niet waagt.... vervolgens werd er mij gezegd dat ik moest wachten met probiotica nemen want als je lekke darmen hebt wil je niet dat die bacterien in je bloedbaan komen. Nou lekker dan want wie zegt dat mijn darmen na drie weken niet lek meer zijn? en dan word geacht probiotica te nemen. Ik zit nu ernstig te overwegen dat niet te gaan doen. Wat denken jullie?

Oja bij vlierbessap heb ik ook een goed gevoel heb ik ook genomen toen ik ziek was.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

mijn gevoel zegt ook dat darmen niet in drie weken kunnen herstellen, en mijn gevoel zegt ook dat iemand die dat beweerd mogelijk niet zeer deskundig is....

Ik heb veel gehad aan dit boek http://www.gapsboek.nl/

niet dat ik die adviezen kan opvolgen, geen energie voor nieuwe recepten en gedoe en lange tijd zonder granen daar kan ik niet tegen. Maar het heeft me een hoop geleerd van hoe het werkt en hoe het stuk gaat.

Ik probeer iedere dag een beker zelfgemaakte kippebouillon te drinken en ik heb ook gelatine in poedervorm staan. Maar dat komt er al heel lang niet meer van. Een hele lange dip gehad.

curcumine is eigenlijk ook een goed idee. Ik gebruikte altijd gewoon geelwortelpoeder maar in mijn webwinkeltje zag ik dat ze nu ook curcumine verkopen. Zo'n potje van NOW gaat het voor mij niet doen, zit peper in...

en volgens mij, zijn het de afvalstoffen van bacteriën die door het darmslijmvlies heendringen, niet de bacteriën zelf. Ik heb een jaar lang probiotica gebruikt, met heel weinig begonnen en werd er echt beroerd van, langzaam opgebouwd en iedere keer weer terugval, totdat ik het verdroeg en op die dosis heb ik het dus een jaar gehouden. Idee is dat je de foute jongens wegpest en zo de fijne knakkers de gelegenheid geeft om zich weer te vestigen.

na een lange periode diarree heb ik weer een tijdje rhamnosus genomen, dat is een heel fijn vriendje die , als het goed is, ook echt blijft wonen in je buik.

ja en verder toch echt gewoon veel vitamine C en levertraan he...
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Hummm foutje van mij. Ik moet het langer gaan gebruiken ipv die drie weken. Heb ik verkeerd begrepen.
Plaats reactie