carnitine, wanneer effect?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krista32
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 okt 2014, 21:24

carnitine, wanneer effect?

Bericht door Krista32 »

Lieve allemaal,

Sinds afgelopen dinsdag gebruik ik, voorgeschreven door cvs/me centrum amsterdam, carnitine sigma tau tabletten. Nu voel i me alweer weken erg belabberd, maar het lijkt sinds dinsdag nog erger :?
Ik wil de behandeling zeker een kans geven, maar zou wel graag weten op welke termijn ik iets van effect kan verwachten. Of betekent dit nu al dat het waarschijnlijk niet werkt voor mij?

Graag jullie ervaringsverhalen!

Dank en liefs

Kris
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

carnitine, wanneer effect?

Bericht door lulu »

Hoi krista,
Ik heb de carnitine opgebouwd van 2*330 mg naar 10*330 mg over een periode van weken (2 pillen per 2 weken erbij, meen ik) (nu weer aan het afbouwen overigens). Ik merkte wel positief verschil, alleen weet ik niet meer na hoeveel tijd, twee weken wellicht? Minder brainfog, iets meer energie, iets meer spierkracht. Het heeft me vooral in het begin wel geholpen. Ook anderen hebben positieve ervaringen, maar ook één persoon die een negatieve ervaring had (zie bij soof).
Overwegend wel positieve reacties, vooral op cognitief functioneren.

Anders met lagere dosis starten, hoeveel gebruik je?
Als iets niet goed bevalt, zou je even kunnen stoppen en dan later nog eens proberen met voorzichtige dosering (zo heb ik dat bv met B12 moeten doen).
Wat is "belabberd" voor jou?

Groet!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

carnitine, wanneer effect?

Bericht door soof »

(minstens) 2 personen! stond advertentie in de afgelopen MEdium van iemand die er ook slecht op reageerde en het weggeeft
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

carnitine, wanneer effect?

Bericht door asje »

Volgens mij moet je het uiterlijk binnen plm 1 maand merken.

Je bent pas 2 dagen bezig, dus als je denkt dat je er mss beroerder van wordt, zou ik gewoon nu ff stoppen en zien of het verschil maakt. Ben je gelijk weer wat beter, is het mss niets voor jou. Als dat niet zo is, kun je weer doorgaan, ik zou het dan 1 maand op dezelfde dosis houden. Als je er baat bij hebt, kun je weer 1 maand het dubbele nemen en weer afwachten.

Plm 50% heeft er baat bij, dus dat is best veel.
Life smells...
Gebruikersavatar
Krista32
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 okt 2014, 21:24

Bericht door Krista32 »

Dank voor jullie antwoorden!

@ Lulu: mag ik vragen waarom je weer aan het minderen bent als het wel een positief effect had?
@ asje: een belabberde periodeis bij mij dat de dagen variëren van het gevoel van een lichte griep (rillerig, slapjes, licht in het hoofd, weinig puf maar kan nog wel bezoek ontvangen of wat in huis doen) tot banklegerig/bedlegerig en niet veel meer doen dan slapen/lezen/tv.kijken..
Boodschappen doen of bij iemand anders op bezoek (dus ook reizen) is alweer weken teveel voor me. Dat kan ik in betere periodes wel (hoewel ook zeer beperkt). Niet echt om heel vrolijk van te worden, hoewel ik me realiseer dat er velen op dit forum zijn die er nog veel erger aan toe zijn.

Ik ben inmiddels niet meer echt beroerder dan voordat ik aan de carnitine begon, dus ik heb goede hoop. Ik duim dat ik bij de goede 50% zit!

Groetjes Krista
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Was je even gestopt of niet? Hoeveel neem je?

En o ja, ik merkte het zeker binnen een maand, het allerergste aan mijn klachten verminderde duidelijk. Maar geen wonderen.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

@ Lulu: mag ik vragen waarom je weer aan het minderen bent als het wel een positief effect had?
hoi krista,
Ik lijk nu wat stabieler, minder ernstig koud, en ik kan wat langer rechtop en wat bewegen. Ook vergat ik de tweede dosering vaak.... (haha, dan moet je het juíst nemen zou je zeggen...)
Dat is mss wel de voornaamste reden. Dus minder dan 5 ga ik voorlopig niet. Ik had moeten zeggen minderen, niet afbouwen.
Ik hoop voor jou ook wat positief effect.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Plaats reactie