Iemand ervaring met zoutoplossing infuus??

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Iemand ervaring met zoutoplossing infuus??

Bericht door Grigor »

Ik heb mijn huisarts gevraagd of ik het mag proberen. Aangezien ik na het naar de WC gaan voor de grote boodschap ik bijna niks meer kan.Duizelig, zware desorientatie , derealisatie etc. Dat duurt een paar uur en dan is het weer iets normaler .
Met het grijze weer lijkt het wel erger te worden.
Dr. Bell schrijft het voor aan patienten dus ik wel het ook wel proberen.

Toch ook even kijken of hier mensen zijn die er baat bij hebben gehad.

Groeten,

Grigor
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Iemand ervaring met zoutoplossing infuus??

Bericht door asje »

Nooit gehoord dat iemand dat deed, los van Bell, behalve van Sylvia Millecam.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Iemand ervaring met zoutoplossing infuus??

Bericht door Grigor »

Ja inderdaad via Bell. Veel mensen die er goed op reageren. Wel bijzonder dat het nog niet in Nederland gedaan wordt?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Iemand ervaring met zoutoplossing infuus??

Bericht door asje »

Wat doet het voor goeds?
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Iemand ervaring met zoutoplossing infuus??

Bericht door Grigor »

Nah ja bloedvolume zover ik heb begrepen. Orthostatische Intolerantie . Las de reacties erover op cortjohnson. Erg lovend.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Iemand ervaring met zoutoplossing infuus??

Bericht door asje »

O, ok! Ben benieuwd dan.
Life smells...
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Iemand ervaring met zoutoplossing infuus??

Bericht door marcog »

Het schijnt echt werken Grigor, maar het is een tijdelijk effect. Helaas.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Iemand ervaring met zoutoplossing infuus??

Bericht door Grigor »

Ja dat weet ik. Echter bij lang gebruik misschien blijvend. Spreek dan over een jaar.
Hoe dan ook. Zelfs tijdelijk. Bring it on.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Als je geopereerd bent o.i.d. krijg je een infuus, vaak 0,9 % zout. Omdat je nog niet kunt eten en/of drinken. Of omdat medicijnen, die toegeveogd moeten worden, per infusie sneller en beter werken. Ik kan me voorstellen dat op die manier in feite het bloed te verdunnen er klachten zullen wegvallen. Van ME -ers is bekend dat ze dik bloed hebben. Dus wordt het bloed simpel dunner?

Denk inderdaad dat het effect niet blijvend is.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Nee ik weet dat het effect niet bllijven is . Maar zoals ik me nu voel wel hahaha. Dus liever 2 x per week een infuus dan nog langer rondblijven klooien.
En is ook redelijk veilig. Of dat hoop ik dan .
Toch bijzonder dat zo weinig mensen het hier hebben geprobeerd.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Grigor schreef:Nee ik weet dat het effect niet bllijven is . Maar zoals ik me nu voel wel hahaha. Dus liever 2 x per week een infuus dan nog langer rondblijven klooien.
En is ook redelijk veilig. Of dat hoop ik dan .
Toch bijzonder dat zo weinig mensen het hier hebben geprobeerd.
Ja, hallo!

Je hebt het bericht net vandaag gezet!

FF afwachten en geduld. Als Bell het geprobeerd heeft kan er hier best iemand rondlopen die het gedaan heeft.

En inderdaad, het is onschuldig. Enige risico is een flebitis. Ontsteking van de insteekopening door de infuusnaald. Of subcutaan lopen van de vloeistof.

Je zou kunnen vragen er nog wat vitamine B 12 er door te laten pleuren? Verlicht die vervelende intra musculaire prikken.

Ben benieuwd.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Haha. Kan dat? Das goed om te weten inderdaad. Vandaag was er een meisje die echt niet kon prikken de helft kwam er niet in. Zonde.

Nee maar dacht dat de "harde kern" het zeker al had geprobeerd.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Grigor schreef:Haha. Kan dat? Das goed om te weten inderdaad. Vandaag was er een meisje die echt niet kon prikken de helft kwam er niet in. Zonde.

Nee maar dacht dat de "harde kern" het zeker al had geprobeerd.
Normaal krijgen patienten met een vit B 12 tekosrt 2 x per week 2 mg in de spieren gespoten. Maar Demeirleirs dosis is 2 x per week 10 mg. Dus weet niet hoe de dosering per infuus zou kunnen zijn.

Ik weet niks af van Vit B 12 per infuus. Heb het nog nooit meegemaakt dat het per infuus werd gegeven. Wel andere medicijnen en Vit K, kalium ed. afhankelijk van het bloedbeeld. Maar ben alweer 7 jaar uit het ziekenhuis en de nieuwste "modes" zijn mij onbekend.

Je apotheker heeft misschien de beste info hierover. Huisartsen weten niet zo bar veel over medicatie.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ok dank je.

Ben benieuwd of zo'n infuus me wat gaat helpen. Al is het maar de wintermaanden door.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Ik krijg momenteel een aantal weken 3 dagen na elkaar een infuus van 500 ml met 0.9% NaCl in. Er zit ook nog wel een antibioticum in, dus vrees dat het zo moeilijk te vergelijken is, maar ik merk toch geen positieve effecten van het feit dat ik eigenlijk 1.5 liter (met zout) op 3 dagen tijd in mijn bloedbaan toevoeg.
(Het kan natuurlijk ook zijn dat het positief effect van de baxter uitgevlakt wordt door het negatief effect op het lichaam van de AB.)
Plaats reactie