Nexavir (4ME): effect? ervaring?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

mag dat zomaar dan? geneesmiddelen moeten over het algemeen gescheiden afgevoerd worden namelijk...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Dunno, het is gewoon een combinatie eiwitten/aminozuren uit varkenslever, voor zover ik het snapte. Dus dan zou het gewoon vleesafval zijn, in zekere zin. En iig toch zeker geen chemische brol die schadelijk is voor het milieu.
Ik weet weinig.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ik gooi het ook bij het glas.
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Ik heb ze allemaal opgestapeld in de kast staan :oops:
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
fez
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:36

Bericht door fez »

iemand interesse om een flesje nexavir over te nemem, is volledig dicht en is vorige maand besteld geweest, dus nog nieuw en vers.

grtjs
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik ben nu tien dagen bezig met Nexavir/4ME en ben veranderd in een compleet slappe uitgewrongen vaatdoek, met telkens op de achtergrond wat hoofdpijn (terwijl ik dat daarvoor bijna nooit had).

In dit topic heb ik gelezen dat mensen soms in het begin een achteruitgang ervaren, maar dat zijn ervaringen van minstens een paar maanden terug. Daarom ben ik benieuwd hoe het nu ervoor staat met de (ex)-Nexavir/4ME gebruikers. Ik heb tig vragen, daarom even een 'selectie':

- Hoe lang heeft een eventuele achteruitgang bij jou geduurd?
- Hoe kom je erachter of achteruitgang een reactie is op de 4ME zelf, of op de tyramine die erin zit?
- Zijn er ook mensen die blijvende achteruitgang hebben ervaren door 4ME?
- En: zijn er (nieuwe) gebruikers van 4ME die goed erop reageren? Reageerde je meteen vanaf het begin goed op 4ME/Nexavir?

Ik hoop dat jullie enkele vragen kunnen beantwoorden en/of nog meer ervaringen willen delen!

Groetjes, Malu
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

@Malu: Wat vervelend dat je je zo beroerd voelt!

Ik geloof dat de positieve werking van de 4ME pas na zo'n 6 maanden te verwachten is.
Op Phoenix Rising heb ik gelezen dat enkele mensen de dosis van de Nexavir rustig hebben opgebouwd, omdat ze niet direct de voorgeschreven dosis konden tolereren.

Misschien moet je even contact opnemen met DML om je bespreken wat je nu moet doen, aangezien je je zo beroerd voelt. Hoewel Nexavir door de meeste mensen goed verdragen wordt, is er een klein percentage, 1% geloof ik, waarbij het niet het gewenste effect heeft en averechts werkt.

Ik hoop dat je je weer snel beter voelt!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik heb er volgens mij geen achteruitgang van gehad. en wel positieve effecten bloedwaarden verbeterd. maar weet niet zeer of dat door nexavir komt.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Voor de liefhebbers van de 'oude vertrouwde' Nexavir:
Ik heb nog 1 flesje over, aangezien ik gestopt ben met spuiten, dus bied ik deze ter overname aan. De verpakking is uiteraard niet aangebroken, en nog te gebruiken tot 08/2013

Bij interresse graag even een pb'tje sturen.
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

malu, in nexavir zit tyramine, misschien heb je daar last van
kun je ook slecht tegen noten en oude kaas of staat dat je tegen..
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

@nabo en sprankel
Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig heb ik volgende week een afspraak bij DML en kan ik het dan bespreken. Goed om te weten dat er een klein percentage is dat er niet goed op reageert. Misschien ga ik nog experimenteren met het tijdstip: ik neem het nu 's morgens en lijk direct na een inspuiting moe ervan te worden. Raar hoor :).

@tavy
Heb ik ook aan gedacht, maar lastig om dat onderscheid te maken: is het een reactie op 4ME of op tyramine? Ik volg wel een dieet waarin histamine en tyramine beperkt worden, maar ik reageer niet bijzonder op oude kaas en noten volgens mij. Hoewel het soms overduidelijk is, vind ik het nog steeds heel erg lastig om klachten aan voedingsmiddelen te relateren!

Verder: Nexavir/4ME is van varkenslever gemaakt, weet iemand of dat ook invloed heeft op vitamine A spiegels of daaraan gerelateerde processen :?:
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

das ook interessant, hoe laat spuiten jullie nexavir/4me? en is daar een reden voor?
ik in de middag, zonder reden
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Hoi tavy,

Ik geloof dat de meeste het in de middag spuiten. Of ze daar een reden voor hebben weet ik niet.
Ik doe het in de ochtend, dan kan ik het niet vergeten, en 's ochtends lukt het me ook beter.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik dee het eerst 's morgends, om het inderdaad niet te vergeten, maar op den duur begon ik het wel te vergeten en dacht ik er altijd 's avonds pas aan voor het slapen, dus nu doe ik het altijd 's avonds :P
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

Ik heb wel altijd een jeukende rode vlek na het spuiten, ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat dit een ietwat allergische reactie is, (zoals ook bij een insectenbeet of steek). Hebbenjulie dat ook?
Plaats reactie