Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Nu een paar dagen. Weet nog niet of het echt helpt . Moet het nog wat vaker proberen. Maar het lijkt me dat het altijd om hebben ook niet goed is voor de spieren . En dus slechtere spieren ook slechter doorbloeding maar dat is pure speculatie van mijn kant.
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Ik draag ze al een hele tijd maar kan ze nog steeds alleen aan als ik in beweging ben. Na een kwartiertje zitten krijg ik kramp of tintelingen. Liggen is helemaal uit den boze. Je mag er gewoon mee slapen volgens visser maar het is heel persoonlijk of je daar last van krijgt of niet. Bij activiteiten zoals winkelen of wandelen heb ik er ontzettend veel aan.
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja het ding is ik heb er geloof ik wel wat aan als ik even wat pak uit de koelkast of zo. Maar om daar nu de hele dag met die dingen aan voor te zitten. Enne ik heb natuurlijk behaarde benen. Niet prettig :-)
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

pauliene schreef:Je mag er gewoon mee slapen volgens visser
Sloeg dat niet op de CEP kousen? En Grigor heeft het toch over orthopedische steunkousen? Of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Grigor schreef:Ja het ding is ik heb er geloof ik wel wat aan als ik even wat pak uit de koelkast of zo. Maar om daar nu de hele dag met die dingen aan voor te zitten. Enne ik heb natuurlijk behaarde benen. Niet prettig :-)
Scheren en zeggen dat je wielrenner bent :mrgreen:

Nee, serieus: helpen deze kousen je juist niet bij het overeind komen? Dat dat minder moeite kost of dat je minder snel licht in je hoofd bent? Dat is het toch idee er van...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik weet niet wat de Medi voor kousen zijn ;-)

Maar inderdaad het helpt wel wat voor het opstaan gebeuren.
Maar ja. Ik beweeg heel weinig. En lekker zit het zeker niet.
Hopelijk als ik weer meer naar buiten ga dat ik dan er meer aan heb.
Als ze nou wat makkelijker aan en uit gingen kon ik ze vaker effe uit doen.
Maar ja allemaal gezeur. Het is me in iedergeval duidelijk dat ik het zelf kan bepalen wanneer ik ze draag.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Dit zijn de compressie sportkousen:

Afbeelding

En dit zijn orthopedische steunkousen:

Afbeelding

Welnee Grigor, helemaal geen gezeur. Kennelijk heb jij er last van, dat kan voor iedereen anders zijn. Ms zijn de sportkousen wel een succes... al gaan die ook niet gemakkelijk aan, hoor. Hoe is het verder met je?

Groetjes, Bloem
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ok. Ik heb de orthopedische.
Verder gaat het redelijk beroerd lol. Moet echt wat aan de OI gaan doen behalve de kousen.
;-) met jou?
Gast

Bericht door Gast »

ik draag al jaren steunkousen voor mijn spataders, dit zijn dus die "mooie"bruine kousen als hierboven...helpt mij enorm, maar ik heb altijd begrepen dat je deze met slapen uit moet doen...
zodra je smorgens wakker bent aan, en als je naar bed gaat uit..nu hou ik mij daar niet helemaal aan, savonds na het eten doe ik ze uit, lig dan toch in mijn stoel(benen omhoog)
tot 2 jaar terug helemaal op maat gemaakt, nu val je binnen een bep. maat bijv 4, is dus net als je kleding koopt, je hebt s/m/l ect.... allemaal weer bezuinigingen..
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi grig ik heb de compressiekousen die gaan mss ook makkelijker aan/uit.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
Strelitzia
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jun 2008, 15:59

Bericht door Strelitzia »

Grigor schreef:Uh van MEDI via Visser . Zwarte . Verder als ik weer buiten kan komen met zwarte glanskousen als man met een korte broek ....score :-)
Dat staat vast heel charmant. :wink: Ik zie er uit als een oud omaatje met mijn huidskleurige!
De CEP's geven wat minder druk, misschien zijn die prettiger voor je. Die draag ik zelf heel graag en dan ook lang achter elkaar. Aan de nieuwe van Medi moet ik nog erg wennen.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Zijn die van Medi echter steviger / beter?

Dragen jullie ze op of over de kuiten? Draag ze nu zo halverwege en dat zit veel beter dan over. Weet echter niet of dat goed genoeg is.
Gebruikersavatar
Strelitzia
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jun 2008, 15:59

Bericht door Strelitzia »

Die van Medi zijn een druk-klasse hoger. Ze geven meer compressie. Dus niet perse beter, maar anders. Ik vind de CEP's persoonlijk vooralsnog veel comfortabeler. Ik draag beide soorten tot net onder mijn knie, helemaal over mijn kuiten heen, zo lang als ze zijn.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Tja. Voor mij is het op de kuit het lekkerste maar waarschijnlijk niet het beste.
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Grisha,

Bij 'half'dragen zal het effect verminderen en er kan stuwing plaatsvinden; dat kan trouwens ook gebeuren met niet goed aangemeten kousen ..
Steunkousen geven steun en druk van buitenaf aan het been. Dit stimuleert het terugstromen van het bloed naar het hart en helpt stuwing in de beenaders te verkomen. Steunkousen verminderen zo de kans op verwijding van de aders in het been en de vorming van spataderen. Het zelfde geldt voor vochtophopingen in het weefsel (oedeem). Een slechte bloedsomloop en vochtophopingen in het been zijn veel voorkomende klachten. Steunkousen helpen klachten te voorkomen en te verminderen. Om resultaat te bereiken én te behouden is het belangrijk een langere periode dagelijks steunkousen te dragen.
steunkousenBron: feetandwellnesspraktijk
Steunkousen geven meer druk per cm2 dan sport compressiekousen (zijn wel verkrijgbaar in meerdere druk klassen en voor diverse doeleinden).

Groetjes Bella Afbeelding
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Plaats reactie