Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er iemand hier ook de sport compressiekousen gebruikt?
Ik heb ze 2 maanden geleden gekocht op advies van dr. visser, en ik moet zeggen dat ik wel degelijk een verschil merk.
Op dagen dat ik langer moet lopen of staan trek ik ze aan, de volgende dag heb ik veel minder spierpijn in m'n benen dan wanneer ik ze niet draag.

Dr. visser heeft de hoop dat door gebruik van compressiekousen uiteindelijk de hartslag daalt en de bloeddruk reguleert. Hier merk ik echter nog niets van maar misschien gebruik ik ze daarvoor nog te kort.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen!
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Hallo pauline,

Fijn dat je verbetering merkt met de sokken. Ik moet ze waarschijnlijk ook het is al ter sprake geweest. Heb je die sokken vergoed gekregen via dr visser of anders? En moet je daarvoor eerst weer gezien worden door hem?

Groetjes
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Hoi huppelepup,

Helaas is er op dit moment nog geen vergoeding. Ik weet wel dat dr. visser daar op dit moment verandering in probeert te brengen dus misschien binnenkort wel. Het is een aardige investering, €50 per paar. Maar ik ben blij dat ik het geprobeerd heb, iedere kleine verbetering is toch meegenomen. Ik hoefde hiervoor niet bij hem langs te komen, is gewoon telefonisch overlegd.

Groetjes Pauliene
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Dank je wel pauliene. Wel een paar dure sokjes zeg. Maar fijn dat je er wat aan hebt dan is het minder erg dat ze duur zijn.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

huppelepup schreef:Ik moet ze waarschijnlijk ook het is al ter sprake geweest.
Je moet niks. :wink: Het klinkt alsof jij er net zo veel zin in hebt als ik. :D Bij mij is het al 2-3 keer ter sprake geweest, ik ben er blijkbaar een ideale kandidaat voor, maar heb geen zin. :P Ik heb ze dus (nog) niet.

Dr. Visser werkt samen met (onder andere) Jo Nijs, vertelde hij laatst. Ik weet daar weinig over, maar die schijnt zich veel bezig te houden met de hersenen en chronische pijn. Er komt ook een onderzoek met het meten van pijn.

Verder: als je patiënt bent bij dr. Visser en je hebt toevallig nog een aanvrager nodig voor Lyme bloedonderzoek bij Pro Health, dan wil dr. Visser daar best bij helpen. :) Als er wat uit komt, word je doorverwezen naar dr. Den Hollander in Rotterdam, daar heeft hij laatst mee zitten praten over de Lyme-kwestie. Ook mensen die bijvoorbeeld in Augsburg positief getest zijn, worden doorverwezen. Maar je moet je wel eerst zelf ergens laten testen, het is niet dat dr. Visser Lyme-testen organiseert of aanvraagt, en voor zo ver ik weet, raadt hij dit ook (nog) niet aan.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik ben vorig jaar bij dr. Visser geweest en heb hem een paar keer gemaild maar niets meer vernomen? misschien heb ik een verkeerd mail adres? Weet jij deze?
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Hij leest zijn mail niet, daar heeft hij geen tijd voor. Mailen is dus zinloos. Bellen kan natuurlijk wel.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

huppelepup schreef:Dank je wel pauliene. Wel een paar dure sokjes zeg. Maar fijn dat je er wat aan hebt dan is het minder erg dat ze duur zijn.
Dr. Visser heeft een leverancier gevonden die de sportcompressiekousen voorlopig gratis verstrekt.
De laatste keer dat ik Visser sprak zei hij dat momenteel 17 mensen ze gebruiken en daarvan hebben er 13 baat bij. Variërend van een klein beetje tot veel.

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Dr Visser is goed bezig :-)
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

ariadne schreef: Dr. Visser heeft een leverancier gevonden die de sportcompressiekousen voorlopig gratis verstrekt.

Wat goed :D
Ik sprak hem maandag, toen had hij het al over 50 patiënten die ze gebruiken, inderdaad met redelijk goede resultaten. Binnenkort zou hij een soort enquête rondsturen naar degene die ze gebruiken om de resultaten op papier te zetten.

Ik weet dat een aantal van jullie clonidine (heeft) gebruikt, dacht dat er een apart topic over was maar kan het even niet vinden :roll:
Ik ga er binnenkort mee beginnen, naast de procoralan. Ben erg benieuwd naar ervaringen.
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ook ik heb compressiekousen besteld (16e), maar ze worden niet geleverd. Volgens de leverancier word dat pas gedaan als iedereen uit de groep heeft besteld. Dus iemand anders de kousen wel al binnen? :-s Moet van Visser bij aandoen kousen na 4 weken afspraak maken, maar op deze manier gaat het wel heel erg lang duren.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Tegen mij zei de leverancier dat het waarschijnlijk volgende week wordt, dus nog een klein weekje geduld. Het wordt dan wel druk voor Visser met al die belafspraken na 4 weken :wink:

Ook zei deze man dat je geen warme voeten krijgt van de kousen, dua dat je ze gewoon aan kan met warm weer. Hoe dat werkt weet ik niet , maar als je er wel warme voeten/benen van zou krijgen zouden topsporters ze echt niet gebruiken. Die willen alleen maar zoveel mogelijk warmte kwijt. Gewoon proberen dus. (Ze worden gebruikt door het nationale volleybalteam en door marathonlopers. Daar horen we dan toch maar mooi bij :) )

Groetjes, Ariadne.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Lopen wij ook geen marathon in onze versie Ariadne? De leverancier was eerder redelijk bot mijn kant op.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Had de kousen ook besteld, maar niets ontvangen, ook geen mailtje ter bevestiging van de bestelling.
Dus heb gemaild of de bestelling wel goed was overgekomen.
Kreeg een kort mailtje terug dat de kousen idd pas verstuurd zouden worden als iedereen besteld heeft.
Dus... maar geduldig afwachten...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb wel een bevestiging gehad dat ik had bestelt Feuer.
Plaats reactie