Berberine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Yep, niet dat je bij andere aandoeningen alles kant en klaar op je bordje krijgt, maar ik ben het met je eens dat de Lyme-behandeling één grote sprong in het diepe is: dat is de aard van het beestje én de behandeling. (Voorheen verliep het immers al grillig bij mij, maar nu dus al helemaal. Telkens onverwachte rare klachten erbij, ik vind het wel logisch om dat op te merken bij je arts, maar aan de andere kant is dit dus niets bijzonders volgens DML, hij bedoelde het ook om te zeggen: ik maak me geen zorgen, dit hoort erbij, wees gerust. Heeft wellicht ook met zijn aparte manier van communiceren te maken ;), was ook geen naar gesprek ofzo.)
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

malu schreef:Yep, niet dat je bij andere aandoeningen alles kant en klaar op je bordje krijgt, maar ik ben het met je eens dat de Lyme-behandeling één grote sprong in het diepe is: dat is de aard van het beestje én de behandeling. (Voorheen verliep het immers al grillig bij mij, maar nu dus al helemaal. Telkens onverwachte rare klachten erbij, ik vind het wel logisch om dat op te merken bij je arts, maar aan de andere kant is dit dus niets bijzonders volgens DML, hij bedoelde het ook om te zeggen: ik maak me geen zorgen, dit hoort erbij, wees gerust. Heeft wellicht ook met zijn aparte manier van communiceren te maken ;), was ook geen naar gesprek ofzo.)
Nee DML zegt het alleen vaak op een andere manier inderdaad! Maar dat ben ik wel gewend van hem! Haha
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Ik slik de Berberine nu 2 daagjes. Alleen wat griepachtige verschijnselen erbij. Eerst hoefde ik maar 1 berberine maar DML heeft het verhoogd. Meerdere mensen met deze dosis? 200 mg per tablet.
Hope and just believe.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ik heb daarstraks in de chat van wvp de vraag gesteld nav dat enzym, en hij gaf eerlijk toe dat hij niet wist hoe het daarmee zit.

Hij zet het in om de prostaglandine e2 naar beneden te halen zei hij.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi amber,

Zij de DPP-IV en de PGE2 bij jou van te voren getest door DML?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

louisa schreef:Hoi amber,

Zij de DPP-IV en de PGE2 bij jou van te voren getest door DML?

Groetjes, Louisa
Pfoe, moet ik even kijken in m'n testen hoor. Ik weet wel dat hij ongelooflijk veel getest had. Meer dan gemiddeld. Als die het niet getest heeft is het dan belangrijk dit alsnog te doen? Is toch in het bloed te zien?
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

marlène schreef:De slide die je hierboven ziet staan, is een snapshot van een conferentie van enkele jaren geleden. "Hetzelfde enzym kwam ook ter sprake op de NIH workshop van 7 en 8 april jl. tijdens de samenvatting van Dr Nancy Klimas over het werk van Broderick. Ditmaal met de duidelijke boodschap dat het een sleutelrol speelt in immuniteit, meer bepaald in het signaliseringsproces van lymfocyten."

DPP IV enzym speelt een sleutelrol in mijn gezondheid en dat weet ik omdat ik geen gluten verdraag. Ik ben ook getest geweest op exorfinen, dat is het aantal toxische stoffen die ontstaan als er te weinig DPP IV enzym aanwezig is. Als je geen gluten verdraagt, breek je ze normaal gezien ook niet goed af. Zo gaat dat vaak.

Ik ga dus zeker geen middel nemen dat de werking van DPP IV enzym afremt en nog minder als men sterke aanwijzingen heeft dat het een negatieve invloed zal hebben op de werking van mijn immuunsysteem.

Ik werd bijvoorbeeld zieker van statines en ook dat soort medicijnen onderdrukt de werking van DPP IV enzym.

Berberine heeft veel goede eigenschappen, dat zal ik niet ontkennen maar het is niets voor mij omdat ik reeds problemen heb met het DPP IV enzym en het de werking ervan net nog meer onderdrukt.
Ik kan ook niet tegen gluten. En m'n immuunsysteem is ook drama. Toch krijg ik het voorgeschreven van m. Benieuwd waarom die het voorschrijft dan en geen ander middel!
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi amber,

Hetgeen marlène schrijf, is belangrijk en zou ik serieus nemen.
Ook AB's (je gebruikt toch ook antibiotica?) hebben een sterk remmende werking op het DPP-IV enzym en ook Berberine heeft een remmende werking.
Ook in de link die ik heb gegeven, staat belangrijke informatie.

Normaal gesproken worden zaken eerst getest, voordat medicatie/supplement wordt voorgeschreven. De waarden PGE2 en DPP-IV zijn zeker belangrijk om te weten.
DML gaf vandaag aan in de chat dat hij niet weet hoe het met het DPP-IV enzym zit...... Maar, hij schrijft wel Berberine voor, dat vind ik apart.
sowfia schreef:Ik heb daarstraks in de chat van wvp de vraag gesteld nav dat enzym, en hij gaf eerlijk toe dat hij niet wist hoe het daarmee zit.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

louisa schreef:Hoi amber,

Hetgeen marlène schrijf, is belangrijk en zou ik serieus nemen.
Ook AB's (je gebruikt toch ook antibiotica?) hebben een sterk remmende werking op het DPP-IV enzym en ook Berberine heeft een remmende werking.
Ook in de link die ik heb gegeven, staat belangrijke informatie.

Normaal gesproken worden zaken eerst getest, voordat medicatie/supplement wordt voorgeschreven. De waarden PGE2 en DPP-IV zijn zeker belangrijk om te weten.
DML gaf vandaag aan in de chat dat hij niet weet hoe het met het DPP-IV enzym zit...... Maar, hij schrijft wel Berberine voor, dat vind ik apart.
sowfia schreef:Ik heb daarstraks in de chat van wvp de vraag gesteld nav dat enzym, en hij gaf eerlijk toe dat hij niet wist hoe het daarmee zit.
Groetjes, Louisa
Ja ik zal hem dinsdag er wel het een en ander over vragen. Meestal heeft hij wel een goede reden waarom hij precies een bepaald middel voorschrijft. Bij mij schreef hij het voor toen hij hoorde dat ik redelijk heavy herx-aanvallen heb. Ik ben benieuwd wat die te zeggen heeft dinsdag (telefonisch consult).

Ik kan alleen je link niet openen, hij doet het niet. Ik ga er even wat over opzoeken..
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Trouwens. Wat ik alleen niet zo goed snap is dat Berberine zelf een natuurlijke antibiotica is, maar de werking van andere antibiotica verminderd. Ik ben niet van plan om heel lang Berberine te slikken, maar ben er eerlijk gezegd wel voorstander van om de Lyme aan te vallen met verschillende soorten middelen (een combi van reguliere en natuurlijke medicatie)
De activiteit van het DPP-IV enzym kan onder invloed van verschillende agressors worden geremd. Cortisol (stress) en diverse chemische stoffen remmen het DPP-IV enzym zoals geneesmiddelen (waaronder statines, glucocorticoïden, metformine, antibiotica, vaccins, kwikverbindingen), smaakversterkers, fluor en fluoriden, organofosfaten (insecticiden, herbiciden, pesticiden), fosforzuur in frisdranken, bepaalde eiwitten van bacteriën en cytokinen en vaccins met thimerosal.
Antibiotica remt et DPP-IV enzym al, maar dan hoeft er niet getest te worden (van te voren) hoe het staat met dit enzym. Ik krijg niet veel etenswaren binnen die het enzym afremmen, dus dat is al fijn. Ik zie eigenlijk wel meer voordelen dan nadelen, maar wil eigenlijk wel even dit enzym getest hebben. Er zijn ook supplementen zag ik met DPP-IV.
Berberine kan, net zoals meidoornextract, als geneesmiddel op natuurlijke basis ingezet worden ingezet worden bij de behandeling van cardiomyopathie en hartfalen. Berberine verbetert de pompfunctie van het hart, vermindert de benauwdheid en vermoeidheid en vermindert het aantal extrasystolen (hartoverslagen)
Dit vind ik wel erg belangrijk. Mijn hart werkt niet naar behoren en ik vind mijn hart toch wel heel belangrijk. Vooral omdat ik er tijdens herx reacties heel erg last van heb. Dat is best beangstigend!
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Wat ik alleen niet zo goed snap is dat Berberine zelf een natuurlijke antibiotica is, maar de werking van andere antibiotica verminderd.
Het vermindert sowieso de werking van tetracyclines. De werking van AB die buiten die groep vallen, zou in theorie verminderd kunnen zijn.

Dan is het verder nog de vraag in hoeverre de werking wordt verminderd: inname met melk kan de werking van sommige AB ook verminderen, maar dat is bij veel soorten toch minimaal. Bovendien kan de behandelend arts de dosis van de AB erop hebben aangepast...

Sowieso is opname van medicijnen pp afhankelijk, daar kan wel wat variatie in zitten. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat de AB helemaal niet worden opgenomen.
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Efkes iet anders, waar bestellen jullie die berbine? iherb is pas in voorraad hopelijk overmorgen....ik wil het zsm en bij iherb duurt het min 1 week.

Wim heeft vandaag het verslag in de bus gekregen waaronder dus die berbine 200mg 2xpdag erbij en ook nieuw is promito 20 mg 1xdag.
Zijn cd57 en lymfocyten blijven zeer laag.
Zijn PGE2, perforine en mRNA voor IL-10 zijn verhoogd.

Klinkt wel promising deze nieuwe dingen maar dan moet ik ze wel kunnen vinden.
Enne toch terug antibie (zinnat 1000mg per dag, das geen familie van de tetracyclines, toch?)
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

ah wacht, ik lees net dat die berbercaps bij iherb ook goed zijn en die hebben ze in voorraad.
Is proberen.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Bij mij helpt curcumine van mannavital supergoed voor de pijn van de PGE2, allee dat denk ik, die pijn is beter in elk geval, het is nog niet opnieuw getest.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Berberine uit UK goedkoper èn geen invoer kosten:

http://www.healthmonthly.co.uk/products.php?brnd=64&af=gaw&gclid=CJfKjqzTscACFUXLtAodljkAtA
Swanson Premium Berberine
400 mg 60 Caps
Berberine HCl(from Berberis aristata root) 400 mg
Swanson $9.99 = $16,58 of Euro 12,62
Other ingredients: Gelatin, brown rice flour, may contain one or both of the following: magnesium stearate, silica.


Vergelijking Iherb Thorne Research:
Thorne Research, Berbercap, 60 Veggie Caps
$23.30 = Euro 17,74
Berberine (from Indian Barberry extract (root) Berberis aristata)
Serving Size: One Capsule 200 mg

OF

Thorne Research, Berberine-500, 60 Veggie Caps van i herbs:
$29.80 = Euro 22,69
500 mg Berberine HCl per capsule
Berberine HCl (from Indian Barberry extract) (root) (Berberis aristata)
Serving Size: Two Capsules
Servings Per Container: 30


Andere producten die ik daar bestel:
Twinlab Glutamine Fuel Powder
Size / Quantity 500g, 18oz
4500 mg of pure L-Glutamine
£19.99 = Euro 15,22
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Plaats reactie