Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%
 
Totaal aantal stemmen: 138
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

2 jaar. 2 x per week maar het begint steeds meer zeer te doen.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Vandaag eerste prik gehad. Het gaat om Hydroxocobalamine. Ik krijg 1mg. van dit spul, 2 keer per week. Na 4 weken wordt het 1 keer per week. Daarna gaan ze prikken en kijken wat mijn waarde dan is in het bloed. Het initiatief komt van Visser. Ik vond de prik alles meevallen, voelde er bijna niets van, alleen tijdens het inspuiten een beetje. Ben benieuwd wat het gaat doen de komende weken.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Mensen, even een vraag. Heb vandaag tweede prik gekregen. En wederom ongeveer 4 uur na de prik wat misselijk, buikpijnen en paar keer naar het toilet hollen. Zijn er meer mensen die bijwerkingen hebben als die ik nu noem, of ben ik een uniek geval? Ik heb IBS-klachten en dus een gevoelige spijsvertering.... Maar vreemd dat dit ook na een injectie komt lijkt me...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Zeeman@was jouw b12 ook te laag of is het een probeersel?
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

huppelepup schreef:Zeeman@was jouw b12 ook te laag of is het een probeersel?
Hoi. Mijn B12 was normaal. Maar Visser doet het idd als test om te zien of mijn energie ervan omhoog gaat.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Hallo zeeman

Fijn dat er wat geprobeerd wordt, het zou mooi zijn als je er positief op reageert. Suc6
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Hallo Zeeman,

Gebruik je nog steeds B12? Ben wel benieuwd naar de resultaten.
Gebruikersavatar
forisma
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2016, 20:03

Pijnlijke B12 10mg spuit + donkerrode kleur verwarrend

Bericht door forisma »

Ik probeerde deze topic en andere topics (en filmpjes op youtube) over zelf B12 spuiten door te worstelen maar het kost me echt te veel tijd en energie :(
Misschien heeft iemand een antwoord op mijn vraag.

Ik spuit mezelf volgens een behandelplan van De Meirleir (ben lyme patient) 2 keer in de week met 10 mg Hydroxocobalamine.
Toen mijn 10 mg nog niet binnen was spuitte ik mezelf tijdelijk met 1 mg ampules, gekregen via mijn huisarts als tijdelijke vervanging. Dat ging heel goed, geen pijn of ongemak, en de vloeistof was licht van kleur waardoor ik goed kon zien of er geen bloed opkwam.

1. 10 mg is echter heel donker rood en kan ik niet goed zien of er geen bloed uitkomt als ik het spuitzuigertje optrek. De verpleegkundige zei dat ik een beetje lucht in de spuit moest laten om het beter te kunnen zien. Dat heb ik vandaag dan ook gedaan maar ik vind het een beetje vaag allemaal. Is dat inderdaad niet gevaarlijk om een beetje lucht mijn spier in te spuiten?.. En ik kan met dat beetje lucht toch niet helemaal goed zien of er geen bloed opkomt. Zo verwarrend..

2. Een ander ding is dat het dus heel pijnlijk is. Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat ik het maanden lang moet blijven volhouden. Ik heb gehoord dat mensen pijnstillers gebruiken. Helpt dat? Welke moet ik kopen en hoe moet ik die gebruiken?
Mijn been doet ook best lang pijn na de spuit. Verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Pijnlijke B12 10mg spuit + donkerrode kleur verwarrend

Bericht door luipaardje »

Zo te zien wil je huisarts meewerken. Willen de assistentes daar de injecties niet zetten? Dan heb je een punt dicht bij huis waarvan je weet dat het goed gebeurt.
Gebruikersavatar
forisma
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2016, 20:03

Bericht door forisma »

Luipaardje mijn HA zit niet dichtbij mijn huis.
Maar ik ga nog maar eens een paar keer daar prikken zodat ze ff mee kan kijken. Apart dat niemand anders hier het weet.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Hey allemaal,
Tijdje geleden dat ik hier was maar goed ook ik ben vandaag begonnen met b12 injecties.
Mijn HA staat open voor experimenten dus werkt gelukkig goed mee alleen krijg ik om te beginnen één keer in de drie weken van de assistente en injectie.
Als ik op sites over b12 tekorten en de behandeling lees dan klinkt dit als een veel te lage begin dosis, klopt dat?

Liefs.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

De B12-site weet het wsl het best ...'t wordt hier iig wel overgenomen.
Life smells...
Gebruikersavatar
leelef
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2017, 16:58

Bericht door leelef »

Weet iemand of die Hydroxycobalamine 10 mg (2 intramusculaire injecties per week gedurende 3 maanden) in België (deels) wordt terugbetaald? En of je die in één keer kan aankopen bij de apotheek en dan thuis in koelkast bewaren? Dank.
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Bericht door evaluna »

neen, het wordt niet terugbetaald en het hoeft niet in de koelkast bewaard te worden
Plaats reactie