Behandeling Dr. Visser (Stichting Cardiozorg)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

Ik ben aan het twijfelen tussen OZ door dr visser of ruud vermeulen. Op de website van dr Visser zie ik onder het kopje vergoedingen dat er enkele verzekeraars zijn die zijn consulten vergoeden. Als ik het goed begrijp vergoed het merendeel van de verzekeraars niet of alleen deels.

http://stichtingcardiozorg.nl/?page_id=830

Ik denk dat ik maar ga overstappen naar DSM
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

zeeman schreef:Dank voor de linkjes. Visser heeft mij niet gezegd dat ik hyperventileerde of iets hoor? Hij had het puur over een verkeerde aansturing vanuit de hersens. Dan lig je te slapen, adem je redelijk normaal maar misschien net een klein beetje teveel uit. Zodat net je CO2 iets te laag begint te worden. Een normaal mens zou dan in de slaap herstellen hiervan omdat de hersens wat verminderde CO2 registreren en daarop reageren. Als dit verstoord is dan blijf je dus teveel CO2 uitademen. Alsof je hersens niet goed doorhebben wat er aan de hand is. Of het wel doorhebben maar er niet goed op reageren. Hij meet het ook als ie mensen op een hometrainer laat fietsen met dit probleem begreep ik. De ademhaling gaat ook bijna altijd onbewust natuurlijk. Ik ga eens naar die video kijken.
ah, dit is verhelderend!

Ik heb jarenlang chronische hyperventilatie gehad (als gevolg van PTSS) een slimme fysiotherapeute heeft dat toen gesuggereerd ( de neuroloog vond toen dat er niets aan de hand was en adviseerde antidepressiva tegen een gegeneraliseerde angststoornis. Met alle info die ik nu heb weet ik dat ook toen een hevige opflakkering van ME had overigens...)

Ik heb toen een omstreden ademhalingstherapie gedaan ( die nu geloof ik wel is erkend) en heb sinds nooit meer last gehad van ademhalingsproblemen. Maar oen ik weer een crash had merkte ik dat ik juist 's nachts weer ging overademen, hier dus de verklaring, heel fijn!
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

pff.... wat een lang draadje. Maar wel behulpzaam.

ik moet een soort van kiezen of ik naar visser of naar vermeulen ga. Aanleiding is dat ik komende zomer een bijstandsuitkering zal moeten aanvragen en dan een soort van verzekeringsarts oid thuis krijg. Dus ik wil wat op papier hebben. hoewel ik veel verbeterd ben. ik lig niet meer in bed, ik kan een minuut of tien verticaal en dan weer een half uur a een uur zitten. Dus die orthostatische intolerantie lijkt me wel van toepassing.

daarvoor zou ik geloof ik het beste naar vermeulen kunnen gaan.

anderzijds, ik had laatst heel rare hartflutters, anders dan die ik steeds al heb bedoel ik. Huisarts wist het ook niet maar als ik het weer krijg moet ik gelijk bellen. En er zit een hartritmestoornis in de familie. Twee van mijn vier zussen/broers hebben inmiddels een pacemaker. Ik vind zelf niet dat mijn klachten daar op lijken. Laatst met mijn broer gebeld enzijn klachten zijn zoals die van mijn vader en niet zoals die van mij. Maar hij vond wel dat ik naar een cardioloog zou moeten gaan. In die zin is toch een MEvriendelijke cardioloog misschien wel echt en goed idee.

daarnaast wil ik heel graag een uitgebreid schildklieronderzoek. Zowel de huidige als de vorige huisarts hebben het startonderzoek laten doen maar willen dan niet verder omdat er niets bijzonders uitkomt. ( misschien mogen ze dat ook niet van de protocollen hoor... Crying or Very sad

Maar mijn moeder had schildklierklachten, Haar schildklier ging te snel, daar is ze aan geopereerd en toen ging het te langzaam. Daarvoor had ze medicijnen en die slikte ze waarschijnlijk dus ook toen ze zwanger was van mij.

ik lees hierboven dat Visser wel openstaat voor schildklieronderzoek, vind ik dus ook belangrijk.

Voorts lees ik hier dat bij sommige mensen beessies de overhand hebben genomen en dat testen daarop nuttig kan zijn. Ik weet dat ik een herpesvirus met me meedraag, maar heb er al jaren geen huidklachten meer van ( gordelroos). Dus ik denk niet dat dat bij mij aan de hand is. Ben wel zeer gevoelig voor virussen. de weinige mensen die hier thuis komen weten dat en komen niet als ze verkouden/grieperig zijn.

Ik heb net gebeld, kreeg die vlaamse dame aan de telefoon...ik wilde informeren naar die verzekeringskwestie en of er een wachtlijst is. Maar ze kapte me redelijk snibbig af en ratelde zo snel door dat ik haar heemaal niet kon volgen Evil or Very Mad
Toen gemeld dat ik ME heb en dat ik zo snelle info niet kan verwerken. Dat werkte Very Happy
Ze zei dat ik dokter Visser zelf moet mailen met mijn vragen.

wat is dit voor dame??

nou ja, ik ben vandaag weer veel wijzer geworden en ga er een nachtje over slapen
Gast

Bericht door Gast »

Jhanne,ik stuur je een pbtje
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Voor O.I kun je het beste naar Visser, hij meet meer o.a. de bloedstroom naar het hoofd tijdens liggen en staan.
CVS/ME centrum heeft een bedrijfsarts die de resultaten van onderzoek kan "vertalen" naar voor arbo artsen begrijpelijke taal.
Beiden doen niets met schildklier.
Voorbereiding op aanvraag bijstandsuitkering: https://www.steungroep.nl/ Nu al beginnen met verzamelen van informatie.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

ariadne schreef:Voor O.I kun je het beste naar Visser, hij meet meer o.a. de bloedstroom naar het hoofd tijdens liggen en staan.
CVS/ME centrum heeft een bedrijfsarts die de resultaten van onderzoek kan "vertalen" naar voor arbo artsen begrijpelijke taal.
Beiden doen niets met schildklier.
Voorbereiding op aanvraag bijstandsuitkering: https://www.steungroep.nl/ Nu al beginnen met verzamelen van informatie.
ha, dankje, inmiddels besloten voor Visser, er zijn mogelijk andere dingen met mijn hart ook. Zo nodig kan ik later ook nog naar Vermeulen.

dank voor de link, ik moet nu eerst mijn ziektekostenverzekering veranderen en daarna ga ik dingen lezen in die link. gelukkig heb ik nog ruim tijd, is pas volgende zomer aan de orde.

Wat die schildklier betreft ga ik dan nog eens met de huisarts in overleg als hij hier weer eens is.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

Bij "vergoedingen 2017" op de site van St. cardiozorg ga je naar een algemene site (ook over Achmea). Maar met wie heeft Prof. Visser in 2017 nu nog een contract. Dezelfde als in 2016?
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

Ik bedoel natuurlijk: met wie heeft hij een contract in 2018. Zelfde als in 2017? :)
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

ik ben overgestapt naar DSW
Er is een overeenkomst met CZ, Menzis, en DSW/Stad Holland, bij twijfel kunt u contact met ons opnemen. Bij DSW is het contract compleet. Bij Menzis en CZ zitten niet alle codes in het contract.
DSW klopt zichzelfook behoorlijk op de borst voor vrije artsenkeuze, maar om het zeker te weten zal je moeten bellen/mailen... ik ben afgeknap op de vlaamse dame en heb DSW gekozen. Als jij gaat mailen hoor ik heel graag wat eruitkomt aan info.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Als je wil weten met welke verzekeringen dr. Visser een contract heeft, kan je het beste even mailen naar info@stichtingcardiozorg.nl. Zijn vrouw, Linda van Campen, regelt alle contacten.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Vandaag contact gehad met de vrouw van dr. Visser. De situatie zoals die op de website staat is nog steeds actueel. Het beste is om een restitutie polis te hebben, dan krijg je in elk geval een groot deel (100% van wat de betreffende verzekering marktconform vindt ) terug. In sommige gevallen ook alles. Ik ben zelf bij OHRA (onderdeel van CZ ) en heb nog nooit zelf een rekening gezien en ben al zo'n 9 jaar bij dr. Visser.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

@agnes hartelijk dank voor je antwoord.

Menzis is misschien de beste optie voor mij.
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Bericht door eline1 »

Ik kies voor DSW, daar hebben ze een compleet contract mee. Maar OHRA ben ik meer bekend mee. Hoe werkt dat precies met een restitutie polis Agnes?
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Bericht door eline1 »

rie schreef:Ik bedoel natuurlijk: met wie heeft hij een contract in 2018. Zelfde als in 2017? :)
Haha, de tijd vliegt ;)
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ik weet niet of de contracten voor 2018 al rond zijn. Dat duurt vaak tot ver in het jaar voordat alles besproken is en er een akkoord is. Wil je details weten, neem dan even contact op met Stichting Cardiozorg.

Restitutie verzekering : het betekent dat je naar elke arts kunt, ook als de verzekering er geen contract mee heeft. Dit heet vrije artsenkeuze. Je krijgt of het volledige bedrag terug (vooral als er een contract is met de betreffende arts ) of 80% van wat jouw verzekering marktconform vindt voor die behandeling. Dat is echt een black box. Je kunt tevoren aan je arts vragen wat de kosten zijn en wat de DBC (diagnose behandel combinatie ) is. Met die informatie kan je naar de verzekering en vragen wat ze vergoeden.
Ik heb dat nog nooit gedaan. ..
In theorie krijg je de rekening van je arts /behandelaar en je betaalt hem. Daarna stuur je hem door naar je verzekering en die betaalt jou helemaal of gedeeltelijk terug. Dat geldt ook voor vergoedingen uit de aanvullende verzekering. In de praktijk sturen veel artsen /behandelaars hun rekening direct naar de verzekering en die betaalt ze. Je ziet er zelf niets van. Je kunt het wel ergens nakijken of navragen, maar dat hoeft niet.
Bij een natura verzekering kan je alleen naar artsen /behandelaars waar de verzekering een contract mee heeft. Anderen worden niet vergoed. Omdat er een contract is gaat de rekening altijd direct naar je verzekering. Je krijgt dus geen rekening van je arts /behandelaar.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Plaats reactie