Behandeling Dr. Visser (Stichting Cardiozorg)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Al eerder schreef ik iets over het Kurkuma experiment van dr. Visser.

Hij heeft geprobeerd om de Kurkuma goedkoper te krijgen maar de firma waar hij contact mee heeft wil niet lager gaan dan 30 euro.

Bij de Body & Fit shop http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/c ... =curcumine is het te koop voor €18,- per potje. Als je er 2 of meer tegelijk koopt, betaal je geen verzendkosten. Deze Kurkuma is dezelfde als dr. Visser in zijn experiment gebruikt heeft. Het schijnt een speciale bewerking te hebben ondergaan, waardoor het makkelijk door het lichaam wordt opgenomen. Dat schijnt bij "normale" kurkuma niet het geval te zijn.

Dr. Visser vertelde me dat de resultaten van zijn onderzoek/experiment snel beschikbaar zullen zijn. Iedereen die meegedaan heeft krijgt ze toegestuurd.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Voor het onderzoek kostte de kurkuma maar 8,-+ per potje ..?
Life smells...
Gebruikersavatar
thedutchess
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2013, 10:22

Bericht door thedutchess »

Voor het onderzoek had dr Visser een deal weten te sluiten met de importeur, die het voor inkoopprijs wilde leveren. De importeur deed dit uiteraard alleen voor het onderzoek.

En inderdaad, dat betekent dat al die potjes die je vindt van 30+euro ruim 3 keer over de kop gaan... zo gaat dat in het zakenleven.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

asje schreef:Voor het onderzoek kostte de kurkuma maar 8,-+ per potje ..?
Ja, de 2 potjes Kurkuma kosten 16,56 euro.
De verzendkosten waren 8,05 euro.

@Agnes
Is de kurkuma je goed bevallen dat je ermee door wilt gaan?
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

kurkuma

Bericht door agnes »

@Asje: ja, ik voel me (meestal) iets beter sinds ik Kurkuma gebruik. Ben na de 2 maanden gestopt om te kijken hoe het ging. Het ging geleidelijk weer minder. Na een tijdje ben ik toch weer begonnen met de kurkuma en gaat het (meestal) weer beter. Dips blijven, maar doorgaans wat minder diep en minder lang.

Inmiddels heeft dr. Visser de resultaten van het onderzoek afgerond. Het gaat maar om een beperkt onderzoek (kleine groep, beperkte tijd, geen dubbelblind onderzoek) maar de resultaten zijn redelijk positief. Als bijlage de resultaten die ik van dr. Visser gekregen heb en met zijn toestemming verder verspreid via dit forum. Ken je nog een ander forum over ME/CVS? Zet de resultaten dan ook gerust daar op.


Zijn advies:

"Adviezen op dit moment
Het onderzoek is bemoedigend, maar op dit moment kunnen we niet met grote zekerheid adviseren om het te gebruiken ter verbetering van klachten. Maar voor wie het wel wil proberen: doe het maar wees kritisch. Als de kurkuma niet werkt na bijv. 2-3 maanden, stop er dan mee."

Bijlagen
De effecten van kurkuma op CVS_ME klachten.pdf
(119.61 KiB) 82 keer gedownload
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

kurkuma

Bericht door pauliene »

Bedankt voor het plaatsen van de resultaten Agnes!

Klinkt in ieder geval bemoedigend en wellicht interessant om te proberen.
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

kurkuma

Bericht door vital »

Klinkt bemoedigend, maar zal nu ook niet zo direct het wondermiddel zijn wat we nodig hebben....

Ik heb dat eigenlijk ook een tijdje genomen, was denk ik wel maar de halve dosering, had niet de indruk dat dit veel bij mij deed.

Maar als er eens iemand wat van supplementen wil proberen, dan is kurkuma dus zeker een mogelijkheid :)
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Einde van de week een afspraak staan bij de Parkstad kliniek. Ben erg benieuwd. Momenteel is de discussie weer actueel over welke zorgverzekering hem wel, en welke hem niet vergoedt. Daar is een apart topic voor maar die is best lastig te vinden merkte ik. Hieronder de link naar het huidige draadje.

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... &start=210

Samengevat: ACHEMA vergoedt prof. Visser in 2014 nog wel, maar in 2015 niet meer. Ook nemen ze geen patiënten meer aan van ACHMEA in 2015, zelfs al zouden die deels de kosten zelf willen bijbetalen. Leek me belangrijk deze info en de link naar dit draadje even hier te delen.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Vorige week bij dr. Visser geweest. Ik ging er heen voor duizelingen en een totaal gebrek aan energie (al dik 2 jaar). Om te beginnen vind ik dr. Visser een hele vriendelijke man. Hij neemt goed de tijd voor je, vraagt heel erg door op de klachten en stelt een hele waslijst aan vragen. Na heel mijn verhaal aangehoord te hebben zei ie dat ik ME/CVS heb. Hij gebruikt die termen samen omdat artsen deze vaak door elkaar gebruiken. Volgens hem wil ME zeggen dat er ook in het immuunsysteem iets verkeerd gaat. CVS is de bekende chronische vermoeidheid, maar die kan ook zonder alle infecties gesteld worden. Hij gebruikt het dus samen.

Wat hij vaak ziet bij ME/CVS patiënten is de verlaagde toestroom door de halsslagaders naar de hersenen toe. Dit heeft ie online in dat filmpje ook uitgelegd. De hersens krijgen dan gewoon te weinig doorbloeding. Wat ik begreep heeft onderzoek van de laatste 12 maanden of iets laten zien dat in de hersens de ademhaling verkeer wordt aangestuurd. Men ademt dan teveel CO2 uit en dat heeft als nadelig effect dat de aderen samenkrampen. Dat zou dus die verlaagde doorbloeding en die verminderde doorstroom kunnen verklaren. Hij gaat bij mij zoeken of dit aan de hand is. Wat ik begreep heeft hij speciale apparatuur om dit te kunnen meten. Over enkele weken dus een kanteltafeltest waar hij met die dopplermeting gaat kijken hoeveel bloed er naar mijn hoofd stroomt.

Al met al blij dat ik bij hem terecht ben gekomen. Hij zei dat die vermoeidheid waarschijnlijk komt omdat ik van de ene infectie in de andere val. Die duizelingen gaat hij nu dus verder uitzoeken.
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

Hoi Zeeman, interessant. Ben benieuwd wat voor theorie hij heeft om de verstoorde ademhaling te verklaren. 97% van de ME patiënten heeft een vorm van hyperventilatie. Misschien kan je dat eens aan hem vragen. De ademhaling is normaal gesproken een autonoom proces. Bij ME is deze 'verstoord'', waardoor? Wellicht is de vaak snellere en kortere ademhaling aangepast aan de verminderde doorbloeding. De kip of het ei verhaal. Groeten en succes bij dr. Visser
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

marcog schreef:Hoi Zeeman, interessant. Ben benieuwd wat voor theorie hij heeft om de verstoorde ademhaling te verklaren. 97% van de ME patiënten heeft een vorm van hyperventilatie. Misschien kan je dat eens aan hem vragen. De ademhaling is normaal gesproken een autonoom proces. Bij ME is deze 'verstoord'', waardoor? Wellicht is de vaak snellere en kortere ademhaling aangepast aan de verminderde doorbloeding. De kip of het ei verhaal. Groeten en succes bij dr. Visser
Ja, dat verhaal van die hyperventilatie komt een beetje op hetzelfde neer. Maar wat ik dan vreemd vind is dat ik al sinds 2007 die klachten heb met chronische vermoeidheid (mijn voedingsdeskundige noemde het toen al ME) en de vele infecties, en ik pas 2 jaar geleden echt specifiek die duizelingen erbij heb gekregen na een stevige infectie. Mijn klachten werden door een internist vorig jaar ook geduid als post-virale-vermoeidheid. Dus ik heb het vermoeden dat dat virus dus iets van slag heeft gemaakt. Visser had het ook over Japans onderzoek waar ze in de hersenen hele kleine ontstekingsreacties hebben gevonden bij ME/VCS. Dus dan zou het zomaar kunnen zijn dat een virus of iets zorgt voor ontstekingsreacties in het deel van de hersenen dat de ademhaling aanstuurt. Dan ben je dus niet aan het hyperventileren maar wordt de boel gewoon verkeerd aangestuurd. Je ademt teveel uit zegmaar, zonder dat je te snel ademt. Maar zo heb ik het begrepen. En er moet nog worden aangetoond dat dit het geval is natuurlijk. Wat jij beschrijft over dat kip en ei verhaal is een goede inderdaad. Er zijn ook onderzoeken dat veel ME'ers te weinig bloed in hun lichaam hebben. Dat kan ook allemaal ellende veroorzaken.
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

Goede uitleg! Ik denk ook dat de ademhaling niet goed is door een fysiek probleem. Toch hoor ik over het algemeen weinig ME patiënten klagen over ademhalingsproblemen of veranderingen.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

marcog schreef:Goede uitleg! Ik denk ook dat de ademhaling niet goed is door een fysiek probleem. Toch hoor ik over het algemeen weinig ME patiënten klagen over ademhalingsproblemen of veranderingen.
Dat ben ik niet met je eens. Veel mensen met ME hebben last van kortademigheid. Dat kan verschillende oorzaken hebben o.a. hyperventilatie.
Er is trouwens wel een topic over chronische hyperventilatie, maar dat ligt al jaren stil: http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... 11dda0e11e

Chronische hyperventilatie is wel iets anders dan de hyperventilatie waar Dr. Visser het over heeft, die is nl. niet chronisch.

Julia Newton heeft weer een andere verklaring voor de hyperventilatie, nl. dat de spiercelmembramen zuur lekken naar het bloed en van zuur bloed ga je meer ademhalen met als gevolg hyperventilatie.
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... -1191.html

Verschillende theorien dus, er is nog veel onderzoek nodig.

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Dank voor de linkjes. Visser heeft mij niet gezegd dat ik hyperventileerde of iets hoor? Hij had het puur over een verkeerde aansturing vanuit de hersens. Dan lig je te slapen, adem je redelijk normaal maar misschien net een klein beetje teveel uit. Zodat net je CO2 iets te laag begint te worden. Een normaal mens zou dan in de slaap herstellen hiervan omdat de hersens wat verminderde CO2 registreren en daarop reageren. Als dit verstoord is dan blijf je dus teveel CO2 uitademen. Alsof je hersens niet goed doorhebben wat er aan de hand is. Of het wel doorhebben maar er niet goed op reageren. Hij meet het ook als ie mensen op een hometrainer laat fietsen met dit probleem begreep ik. De ademhaling gaat ook bijna altijd onbewust natuurlijk. Ik ga eens naar die video kijken.
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

Now Foods kurkuma kost bij iHerb ong €26 voor 120 capsules (dubbele hoeveelheid):
http://www.iherb.com/Now-Foods-Curcumin ... =null&ic=1
Met de code DUY863 krijg je $5 korting op de eerste bestelling en $10 als je voor meer dan $40 besteld.
Ze hebben ook de potjes met 60 capsules.
Plaats reactie