Behandeling Dr. Visser (Stichting Cardiozorg)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Google maar eens, het is een hele lange lijst nl. Deze is van Now, idd een voedingssupplement, krijgen we van Visser volgens mij.
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het is een proef van 2 maanden + vragenlijst voor en na.
Life smells...
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Ik heb de curcuma ook binnen!
Dr. Visser had tegen mij gezegd dat we ze voor de inkoopprijs zouden krijgen, word dan 16 euro voor beide potjes, maar heb nog geen rekening o.i.d. gekregen.
Ik loop een beetje vast met de vragenlijst, doordat ik steeds last heb van verschillende virussen en de vragenlijst zich concentreert op chronische voortdurende klachten.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Oh, ik dacht dat we het niet eens zelf zouden betalen. Ben gisteren begonnen, jij ook al?

Virussen doen er niet toe, alleen de klachten ervan, dus dat maakt toch niet uit dan? Er wordt ook vaak gevraagd of je iets de afgelopen maand had of niet. Maar ja, die lijsten van het CDC zijn sowieso duidelijk opgesteld door het CDC ... voor vermoeidheid moet je maar energiegebrek denken.
Life smells...
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

Bericht door dropje »

Ik ben ook begonnen met de curcumine.
Ik heb niks gehoord van dr visser welke prijs het zou zijn. Wel in de telefoontjes toen hij nog aan het onderhandelen was, dat hij bezig was om het voor een zo'n gunstig mogelijke prijs te kunnen krijgen.
Geen bericht wat de prijs dan zou zijn, of wat we zelf moeten betalen. Maar ach, ik vind het prima om die 32 euro dan te betalen als dat toch nodig blijkt. Mooie prijs, want op internet kosten ze dus het dubbele

Ik heb zelf enorme honger sinds ik ze slik. Dat begon al gister een paar uur na de eerste pil. Enorme vreetbuien, zelfs wanneer ik zo vol zit dat ik echt niets meer op kan, heb ik al heel snel weer het gevoel dat ik wat moet eten.
Zelfs na gewoon een boterham vanmiddag dat ik perse nog iets moest hebben.
Kan natuurlijk toeval zijn, maar ik hou het wel even in de gaten. Ben juist zo blij dat de kilo's die er door medicatie aankwamen er nu weer af zijn. Zou zonde zijn als ik dat nu allemaal er aan eet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, zonde:-) Mss kun je ze op een ander moment nemen, juist vóór of na de maaltijd? Ik merk nog niks, behalve dat m'n gezichtshuid beter is, maar dat zal wel niet zo snel kunnen door de C. denk ik, ook toeval wellicht. En oh ja, 1x diarree.
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het is me niet duidelijk of in de vragenlijst met 'het verleden' wordt bedoeld 'vóór de ziekte' of 'vóór de laatste maand'.

Iemand?
Life smells...
Gebruikersavatar
thedutchess
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2013, 10:22

Bericht door thedutchess »

asje schreef:Het is me niet duidelijk of in de vragenlijst met 'het verleden' wordt bedoeld 'vóór de ziekte' of 'vóór de laatste maand'.

Iemand?
Heh, was mij ook niet duidelijk, dus ik heb bij het antwoord het meer recente verleden ingevuld en overal maar bij gespecificeerd hoe het voor de ziekte was (voor zover ik me dat nog kan herinneren =/ ). Nog niets teruggehoord over dat dit niet goed was.
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

- Vindt u dat uw vermoeidheid/zere keel/etc. etc. momenteel behoort bij uw slechte gezondheid?

- Behoorde vermoeidheid/zere keel/etc. etc. in het verleden bij uw slechte gezondheid?

De formulering van deze 2 vragen vind ik niet helemaal duidelijk. Een klacht hoort toch sowieso bij je slechte gezondheid; er is toch geen klacht die bij een goede gezondheid hoort?
Waarschijnlijk wordt er bedoeld of de klacht bij je ME hoort ipv bij een andere aandoening die je toevallig gelijktijdig hebt; in heden of verleden.

En 'het verleden' interpreteer ik als 'vóór de laatste maand'.

Verdere verwarring: omdat ik niet zo van grote-pillen-slikken hou, leeg ik het poeder uit de capsules in een glas water en drink dat. Maar misschien is het juist wel de bedoeling dat je die hele capsule in 1x inslikt?
Er was geen bijsluiter en er staat niets over op het potje.
Normaal gesproken vraag ik zoiets altijd aan de apotheek, maar dat gaat dus niet als je 't opgestuurd krijgt.
Wat doen jullie?

Ik zal straks kort mailtje naar Vi sturen; zou zonde zijn als iedereen de enquete anders ging interpreteren want dan heeft de uitkomst weinig waarde meer.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Idd, onduidelijk (CDC-lijst hè). Ik had Vi al een mail gestuurd en ga wachten met invullen tot ik het zeker weet.

Het lijkt me geen enkel probleem het te drinken hoor.
Life smells...
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

Bericht door dropje »

- Vindt u dat uw vermoeidheid/zere keel/etc. etc. momenteel behoort bij uw slechte gezondheid?

- Behoorde vermoeidheid/zere keel/etc. etc. in het verleden bij uw slechte gezondheid?

Ik had er ook wat moeite mee, de eerste vragen door de vraagstelling. Maar omdat er bijstaat bij uw slechte gezondheid, ga ik ervan uit dat hij bedoelt in de periode van de ME klachten.

Dus steeds de vraag, heb je nu/afgelopen maand ergens last van, heb je de afgelopen jaren daar last van gehad, vind je dat het iets is wat bij je me hoort of niet.

Met misselijkheid bijvoorbeeld, ja ik ben nu toevallig wel misselijk, ja in het verleden was ik ook wel misselijk. nee ik zie het niet als een me klacht maar ik heb gewoon teveel gesnoept.

Of zere darmen. Ja daar heb ik nu last van, nee in het verleden niet (iets van het laatste jaar), ja ik denk wel dat het bij mijn slechte gezondheid hoort (en dus niet veroorzaakt wordt door een buikgriep)

Willemijn, lijkt me ook geen probleem. Al zou ik het wel even navragen.
Er is weinig te vinden he als bijsluiter. Toen ik aan het zoeken was kwam ik ook tegen dat dat niet meer gegeven mag worden omdat er niets meer verteld mag worden waar het voor zou werken zolang dat niet bewezen is.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja daar heb ik nu last van, nee in het verleden niet (iets van het laatste jaar)*, ja ik denk wel dat het bij mijn slechte gezondheid hoort (en dus niet veroorzaakt wordt door een buikgriep)
Het gaat over een maand, en over verleden. Dus als verleden idd 'tijdens de ziekteperiode' betekent, is verleden ook een jaar*

Denk wel dat je gelijk hebt dat dit met verleden wordt bedoeld.
Life smells...
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Nog even een kleine huishoudelijke mededeling om het overzichtelijk te houden: berichten over het schildklieronderzoek graag in het speciale Schildklieronderzoekstopic plaatsen, en niet hier! ;)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het gaat over kurkuma hierboven :?
Life smells...
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

En dat komt natuurlijk omdat de berichten over het schildklieronderzoek naar het juiste topic zijn geplaatst, al meer dan 2 maanden geleden ;)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Plaats reactie