Beëindiging samenwerking visser en cvs centrum

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Beëindiging samenwerking visser en cvs centrum

Bericht door luna923 »

topic verplaatst van 'ervaringsverhalen' - naar 'biomedische behandelingen' - mod

hoi louisa,

ik ben daar straks speciaal naar de park stad kliniek geweest voor deze probleem, omdat je mij voor info vroeg om daar achter aan te gaan, dus bij deze.

visser was er niet op dat moment, maar zijn assistente vertelde mij dat patiënten met ME gewoon verder behandeld worden bij hem, maar ook nieuwe patiënten moeten gewoon bellen naar de parkstad kliniek en het gewoon met hun regelen, dan komt dat ook goed. en worden dan ook behandeld

waarom is de beëindiging van deze samen werking???

dat heb ik ook gevraagd en ik kreeg te horen dat visser het erg vond voor de patiënten dat hun zo veel geld moeten betalen bij vermeulen en bij visser zelf is de consulten vrij toegankelijk. hier door kunnen er minder mensen geholpen worden omdat het voor veel mensen te duur is.

het is een vervelende situatie voor vermeulen, maar visser kiest voor de patiënten.

visser wil alle energie en tijd in zetten op ME patiënten, en kan op deze manier meer voor ons betekenen.

ik heb dit allemaal op een filmpie op genomen maar het lukt mij niet om het op youtube te zetten. zo dra dit lukt dan zal ik de link door geven

zijn assistente zij ook dat ik de telefoon nr er bij moest zetten en dat iedereen kon bellen die info wil, zij zal er voor zorgen dat wij die dan krijgen.

ik zei tegen haar dat er dan honderden zullen bellen, ze zei dat maakt niks uit, graag, want ik en visser willen niet dat mensen zich zorgen gaan maken.

dus voor info kunnen jullie bellen

020-5063700

ook vertelde ze dat het op visser zijn web site ook snel nog aangepast zou worden. dit ging niet eerder, omdat dit pas afgelopen weekend besloten was zo allemaal en de knoop was door gehakt.

ik vind dit echt vervelend voor vermeulen, maar wil eerlijk het bericht naar voren brengen. ik hoop dat vermeulen blijft met het cvs centrum en ik denk dat velen dit ook hopen. want ook zijn hulp hebben wij hard nodig nog steeds. en zeker ook met zijn kennis kan hij nog velen helpen.
hoop dat vermeulen dit als een nieuw begin ziet met nieuwe kansen en mogelijkheden.

tot zo ver mijn info

en nu ga ik mijn mandje in, want heb bijna niet geslapen van de stress hier door.

groetjes

loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi lieve luna,

:D dank je wél voor je bericht met informatie en de energie die je er aan hebt gegeven om speciaal naar de Parkstad Kliniek te gaan en navraag te doen, super lief!!!
Zo, is het al een stuk duidelijker voor iedereen en ik begrijp de uitleg van Visser.

Gelukkig kunnen mensen naar Visser blijven blijven gaan in de Parkstad Kliniek. En de onderzoeken die daar worden gedaan vallen onder de Zorgverzekering.
Bij mij is het onderzoekstraject ook nog niet afgelopen en vandaar ook mijn vragen. Ik ga bellen en informatie vragen!

En niet te veel stressen, goed? :wink: Neem nu eerst ff goed rust!

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 27 jun 2012, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Dank je Luna voor het navragen en geven van meer duidelijkheid.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ja graag gedaan, is het minste wat ik kon doen. nee ik stress niet meer nu. stress is weg nu nadat ik zijn assistente gesproken heb.

was juist een hele ontlading, want zat met tranen in me ogen daar door die shit, en dacht aan al die andere ME maatjes die ook in de stress zitten.

ik heb ook een zonnebloem gegeven aan visser namens namens alle ME patienten, hij is de zon in ons hart toch, hij kijkt naar ons hart dubbel letterlijk.

ik woon toch hier in amsterdam en kan het doen. zo helpen we elkaar toch, samen zijn we sterk.
hoop dat er veel stress weg is bij de andere hier door, dat is het belangrijkste. want die stress is slopend en zeker als je niet weet waar je aan toe bent, en zeker in ons geval.

maar we moeten nog wel actie gaan onder nemen en naar den haag gaan hoor, en ook een brief naar lea bouwmeester ( 2de kamer lid van P.v.d.A ) sturen. weet zeker dat we daar ook kansen maken. zij knalt het wel de 2de kamer in en dan komt er wel een debat weer er over.
alleen ik ben slecht in de taal en ook in organisatie

ik kan wel met spandoek lopen daar enzo, geen probleem. ik stamp wel rond met mijn infectie knikkers tussen de bennen, kan me niks schelen dan meer. en al loop ik daar te gillen van de pijn, ze moeten ons toch horen, die dove daar.

dan horen ze een keer wat anders dan geld munten rinkelen.

ik weet al een mooie te maken dan, een grote foto met een pinoccio neus er op, dus een grote stok er op met een rode punt. ja van die ene goochelaar met cijfers, ja die ene die zijn neus gedrukt heeft. maar zijn neus is zo lang, die zien ze dan ook in den haag als ik er ben. ik ben niet klaar met hem, hij heeft veel leed veroorzaakt en moet ook aan het licht komen dan. de Nijmeegse Ali Baba en zijn Rovertjes. dat hele kluitje word opgedoekt straks, maar dan moeten we wel in actie komen.

andere doen het niet voor ons, en we hebben al te lang gewacht. meer dan 40 jaar.

ACTIEEEEEEEEEE mensen
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

visser belde mij net nog hoogst persoonlijk en begon met niet stressen en bang zijn, ik stop niet, ik ga gewoon verder met mijn werk. en hij dankte iedereen voor het zonne bloemetje. hij was daar heel blij mee.


maar wil de rest die belt en het van parkstad kliniek ook hoort effe hun bevindingen hier op bij zetten, dan word het allemaal bevestigd hier voor de volgende lezer

groetjes loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi luna,

Misschien weet jij dat? Ik zie op de site van de Parkstad Kliniek (filmpje): http://www.parkstadkliniek.nl/kliniekalgemeen.html dat er eventueel ook een inspanningstest op de fiets wordt gedaan?: http://www.youtube.com/watch?v=z-ggYELp ... r_embedded#!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Hoi Louisa,

Volgens mij heeft elke cardioloog een fiets staan om de belasting van het hart bij inspanning te meten. Dat is iets heel anders dan een inspanningstest die Vermeulen doet hoor.

Groetjes, Fleur
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ze hebben inderdaad een fiets in de behandelkamer geplaatst. Deze wordt ook gebruikt volgens Visser voor meten van bloedstromen en hart als men fietst.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat heb je snel gedaan Luna! En heel goed nieuws dus! (Ik begrijp niet hoe het dan kon dat gisteren iemand meldde dat de asssistente had gezegd dat met het ME-onderzoek gestopt zou worden??) Wij weer blij iig!
Life smells...
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Hey Luna, bedankt voor 't posten! In ieder geval geruststellend dat Visser blijkbaar toch doorgaat met zijn werk voor ME-patiënten!
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

De assistente zei gisteren inderdaad iets anders tegen mij.
Magoed als Visser het tegendeel nu bevestigd heeft zal die assistente die ik gesproken heb er wel naast gezeten hebben.
Goed nieuws dus :)
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ben ik weer, haze slaapjes, jullie kennen het wel

daisy86 :

ik vertelde ook dat er iemand op het forum hier gebeld had met parkstad kliniek en te horen kreeg dat visser niet meer met ME patiënten zou gaan werken.

maar die assistente vertelde mij meteen dat die persoon, dus jij naar het cvs centrum heeft gebeld, en dat je dat dan waarschijnlijk te horen zou krijgen misschien. dus je hebt waarschijnlijk de nummers door elkaar gehaald, dat denk ik ook. ( dat is echt iets voor mij om te doen met mijn sufff kop lol)

en zegt ze er meteen achter aan, visser zet zich juist helemaal in voor de ME patiënten, juist wil hij veel meer betekenen voor de ME patiënten. juist wil hij veel meer tijd besteden aan de ME patiënten. en juist heeft hij extra apparatuur gekocht uit eigen zak om ons te helpen waar hij kan.

visser maakt dagen van meer dan 80 uur voor ons, hij werkt mega veel over, en zet zich aan alle kanten voor ons in. hij doet meer dan wij denken, en ik wist dat al, daarom kon ik het ook niet geloven dat hij zou stoppen met ons. en gelukkig stop hij ook niet met ons, hij wil juist verder met ons en meer dan dat. hij heeft zich totaal op ons gericht met hart en ziel. hij is juist heel positief bezig voor ons en niet alleen op het punt van cardiologie, meer doet hij voor ons achter de schermen, maar daar horen wij in de toekomst wel meer over zodra het rond is allemaal.

dus visser is echt nog lang niet klaar met ons.


louisa :

ja klopt dat word ook gedaan, en er staan 2 soorten fietsen daar. ook 1 waar hij met dat apparaat van hem je aders kan meten en op kan nemen als je actief bezig bent. maar ik weet niet of iedereen op die fiets gaat klimmen.

ik heb duidelijk gemerkt dat hij standaard dingen doet en van daar uit door onderzoekt naar wat hij ontdekt heeft. bij iedereen is dat verschillend. en daarom krijgt ook iedereen alles op maat bij hem, juist wat we nodig hebben, heel doel gericht. want bij de patiënten met ME kan het wel eens verschillen in kleine dingen en soms grote dingen. wat voor de 1 een bepaalt iets werkt, werkt soms voor de ander niet, en anders om. dus we komen echt niks te kort bij hem.

maar hoe hij het dan precies in gaat vullen straks als hij meer tijd heeft voor ons, dat weet ik niet. dit allemaal nog zo vers deze ontwikkeling. maar we zullen het van zelf gaan merken.
we kunnen ook een topic maken van op bezoek bij visser, wat dus ook al met DML gebeurd. dan merken we snel genoeg hoe het allemaal gaat.

want ik weet het echt niet. ik zelf heb al een keer een gewone fiets test gehad, maar ook de lig fiets test, en dit allemaal toen bij vermeulen. dus weet echt niet hoe visser het nu gaat in delen allemaal.

wat ik wel ook weet is dat visser veel ontdekt bij de patiënten, en ook dingen die heftig zijn, dat is echt geen katte pis. daarom vind hij het ook vreselijk voor ons wat er met ons gebeurd allemaal, want deze wan toestanden mogen niet gebeuren. daarom zet hij zich ook helemaal voor ons in.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Beëindiging samenwerking visser en cvs centrum

Bericht door mieshka »

luna923 schreef:waarom is de beëindiging van deze samen werking???

dat heb ik ook gevraagd en ik kreeg te horen dat visser het erg vond voor de patiënten dat hun zo veel geld moeten betalen bij vermeulen en bij visser zelf is de consulten vrij toegankelijk. hier door kunnen er minder mensen geholpen worden omdat het voor veel mensen te duur is.
Misschien ben ik te wantrouwig. 8) Maar zou dit nu echt de reden zijn? We zullen het nooit weten hoor.

Maar zal het Visser niet aan z'n reet roesten wat wij bij Vermeulen betalen? Dat is ook al langer het geval, lijkt me niet iets om ineens de samenwerking om te beeindigen.

Als je zo ineens de samenwerking beeindigt, moet er naar mijn idee toch iets 'ergers' en onoverkomelijks aan de hand zijn. Bijvoorbeeld een groot meningsverschil over de wijze van onderzoek en/of behandeling. Ik doe maar een gok.

Maar zoals ik al zei: we zullen het nooit weten. :wink:

Ik ben wel benieuwd bij welk kamp ik me straks dien aan te sluiten. :P Ik ben al klaar met de onderzoeken (tenzij er iets nieuws komt). Ik ben nog wel aan het ophogen met de carnitine en heb daar maandelijks een belafspraak over met dr. Visser. Maar ik zou eind dit jaar nog een fietstest doen bij dr. Vermeulen.
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Beëindiging samenwerking visser en cvs centrum

Bericht door flowerpower3 »

Wauw Luna, wat geweldig dat je opheldering bent gaan vragen voor ons allen! Ik ben blij te lezen wat Visser zijn kant van het verhaal is, en dat hij zeker niet stopt. Dat kon ik me al niet voorstellen, omdat hij altijd zo gedreven en meelevend over kwam. Ik ben zeer benieuwd waar hij zelf mee gaat komen, en wat dit gaat betekenen voor ons ME-patiënten. Hoe meer onderzoeken we krijgen, hoe beter, denk ik zo..

Ik vraag me wel af hoe dat zit met de verzekering en inspectiedienst? Hij kan als cardioloog zijnde toch niet zomaar het ME-pad inslaan? De meesten van ons hebben wel gekke afwijkingen bij het hart of doorbloeding, maar is dat dan voldoende om daar allerlei onderzoeken te krijgen? Een vraag die in me op kwam.
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Beëindiging samenwerking visser en cvs centrum

Bericht door daisy86 »

daisy86 :

ik vertelde ook dat er iemand op het forum hier gebeld had met parkstad kliniek en te horen kreeg dat visser niet meer met ME patiënten zou gaan werken.

maar die assistente vertelde mij meteen dat die persoon, dus jij naar het cvs centrum heeft gebeld, en dat je dat dan waarschijnlijk te horen zou krijgen misschien. dus je hebt waarschijnlijk de nummers door elkaar gehaald, dat denk ik ook. ( dat is echt iets voor mij om te doen met mijn sufff kop lol)
Ik ben niet altijd even helder, maar ik ben er echt 100% zeker van dat ik wel naar Parkstad gebeld heb.
Niet echt netjes van die assistente om het dan maar af te schuiven als "mijn fout".
Er zaten op dat moment meerdere assistentes bij de telefoon, want ik heb 2 keer gebeld, omdat mijn telefoon eerst kuren had en kreeg de 2e keer een andere assistente aan de telefoon dan de eerste keer.
Dus dan zal het toch een collega van d'r geweest zijn die waarschijnlijk niet goed op de hoogte was.
Plaats reactie