D-ribose

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik heb uiteindelijk de CORvalen D-ribose van 'Dr's Best' op iHerb gekocht. Gebruik het nu een dag of 3... kan er nog weinig over zeggen. Maar ik heb goede hoop ---> al doet het niks, dan reken ik toch op enig placebo-effect :mrgreen:

Duffy, doe jij ook de rest van wat Teitelbauw erbij adviseert? De Q10 (200 mg), L-carnitine en een multivitamine ter ondersteuning?

Groetjes, Bloem
Gebruikersavatar
duffy
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2011, 17:49

Bericht door duffy »

Hoi Bloem,

ja ik gebruik de supplementen van het vermoeidheidcentrum lelystad er bij: B12, B complex, en een combinatie van gisneng L-carnitine en Q10. Ik kan je niet zeggen of dat echt maakt dat de ribose beter werkt.

Ik zelf merkte de eerste dag al verschil had meer energie maar was de eerste dagen ook vrij hyper. dat zakte later wat af.

het duurt soms even voordat het effect heeft. volgens het boek moet je het mininmaal 2 a 3 weken gebruiken om te weten of het voor je werkt.

Ik hoop dat het voor jou ook gaat werken!! Ik ben er zo blij mee!!!
de deur uit was bijna niet mogelijk. boodschappen doen was al zo zwaar en en nu gaat het een stuk makkelijker. ik hoef minder te rusten daarna.


groetjes Duffy
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ja, ik zat nog aan je te denken, Duffy! Hyper lijkt me ook niet een fijn gevoel, maar is wel een heel welkom goed teken, nietwaar?

Hyper ben ik er zeker niet van, maar dingen lijken iets gemakkelijker te gaan. Ik durf het nog niet te geloven dat het daadwerkelijk werkt, maar het feit dat ik anderhalf uur geleden uit bad kwam en nu alweer vrolijk zit te tikken is wel uitzonderlijk. Aan de andere kant: nog geen enkel middel heeft bij mij gewerkt, zelfs niet de troep van DML... dus is de kans dat dit zou aanslaan ook niet groot, denk ik.

Neem jij het bij het eten, Duffy? Dat werd door iemand aangeraden in dit topic, maar zo'n plas water in mijn buik tijdens het eten is niet echt prettig...
Gebruikersavatar
duffy
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2011, 17:49

Bericht door duffy »

Hoi Bloem,

Sorry voor de late re. Het lijkt dus ook wat te doen voor je! ik hoop dat het doorzet.

De eerste dagen dat ik effect merkte van D-ribose was ik echt emo. Ik had meer energie maar wist niet of ik het kon gebruiken zonder een terugval te krijgen. Ik was zo blij maar durfde het niet te geloven, dat heeft ongeveer 2 maanden geduurd. Ik voel me nog steeds beter. Ik ben een keer gestopt maar binnen een paar dagen was ik weer terug bij af. Dus meteen weer begonnen.

Ik neem het vaak tijdens of net na het eten. Dit doe ik omdat ik er snel hyper van word en dit schijnt dat te voorkomen. Als je daar zelf geen last van hebt maakt het volgens mij niet uit wanneer je het inneemt. Ik zou gewoon uitproberen wat voor jou het beste werkt.

Welke dosering gebruik je nu ?
en merk je nog steeds verschil?

Ik ben benieuwd!
Groetjes Duffy
Gebruikersavatar
angels
Actief lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 jun 2011, 18:10

Bericht door angels »

Samengevoegd. Adm.

hebben jullie van Ribose gehoord?
Mijn voormalige huisarts is op de alternatieve toer en adviseerde mij dit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ribose
Dit zou de ATP cel helpen repareren.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

danny1964 schreef:http://www.creanite.com/DaviWB/Pagina15.html

Wat denken jullie hiervan? Is dit betrouwbaar??
Graag jullie mening!
heb dit topic verder niet gelezen dus wellicht al gereageerd door een ander. goeie vriendin bestelt er vaak, is betrouwbaar
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Nog iemand bezig met D-ribose slikken?

Ik slik het zelf wel. Had er in het begin wel baat bij geloof ik maar inmiddels merk ik er niet veel meer van. Maar ik heb ook het idee dat die antibiotica alle positieve bijdragen van welk medicament dan ook, weer teniet doet.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

D-Ribose is een stof die nodig is om ATP (energie) te produceren, en ik heb het zelf een paar maanden gebruikt, maar merkte niet dat ik nou veel meer energie had, dus was ermee gestopt.
Nou las ik toevallig gisteren het volgende op de site van Dr. Myhill:

Twee problemen die ik soms zie:
1. De gistende darmen: Als er bacteriën of gisten in de darm aanwezig zijn, dan kan D-ribose gefermenteerd worden tot alcohol en gas. In dat geval stel ik voor de dagelijkse dosis tot 5 gram te verminderen. De dosis verspreid over de dag zolang mogelijk in de mond te houden, zodat het daar in de bloedbaan kan worden opgenomen.
2. Mais gevoeligheid: D-ribose is afgeleid van maïs en een aantal ME patienten die maïs gevoelig zijn kunnen allergisch reageren.

D-ribose werkt het best wanneer de andere aspecten van de mitochondriale stofwisseling worden aangepakt, namelijk, Co-enzym Q10, L-carnitine, magnesium, niacinamide, detoxificiation en antioxidant regimes waar nodig.


Ik heb een stukje vertaald uit het engels, de volledige tekst
http://www.drmyhill.co.uk/wiki/D-ribose

Omdat ik er niet veel van merkte ga ik nu kleine beetjes onder de tong leggen, en kijken of het dan wel werkt.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Nog ervaringen ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Het staat op mijn lijstje van nieuwe uit te proberen supplementen. Het enige dat me afschrikt is de maïs, ik kan daar niet tegen. Het activeert mijn auto-immuunziekte maar misschien dat de dosis van de d-ribose laag genoeg is. Uitproberen dus!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Bij suikerziekte moet men rekening houden met een mogelijk verlaagde glucosespiegel.
Bij jicht moet men oppassen, omdat er een kans is dat de concentratie van
urinezuur in het bloed wordt verhoogd.


Maar heeft het ook invloed op candida ??
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb geen weet van een verband tussen maïs en candida.

d-ribose is essentieel om mitochondria te doen werken, mmm eens uitzoeken waar het opgenomen wordt: mond, maag of darmen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
fez
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:36

Bericht door fez »

Ik heb twee potten d-ribose geprobeerd, 3x5g per dag.
Niet echt effect gehad op mij. Mag geen maïs, misschien daardoor.
Lees er thans veel goeds over.

Grtz
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ben er vandaag mee gestart ! Benieuwd !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

Gebruik zelf sinds enkele maanden D-ribose in combi met coQ10, NADH (en magnesium) en merkte na enige dagen dat de duur van de malaise na activiteiten steeds verder afnam. Later nam ook de intensiteit van de malaise af. Ik ben nu soms al binnen een minuut of 10 van malaise verlost (ipv bv een uur of anderhalf uur).

Ik merk nog steeds het effect van deze middelen en kan dus goede resultaten melden.
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Plaats reactie