D-ribose

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
duffy
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2011, 17:49

D-ribose

Bericht door duffy »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, nou ja nieuw ik had al wat rond gekeken op het forum voor dat ik mij aanmeldde. Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van alle informatie, tips en goede links Waarvoor dank!!!! :)

Ik zal me later nog een keer uitgebreid voorstellen hier de korte versie: Ik ben 27 jaar woon in Nederland en heb al 6 jaar klachten. In november 2010 heb ik eindelijk een diagnose gekregen: CVS/ME in lelystad.

Vraagje: Zijn er meer mensen die D-ribose gebruiken? zoja waar bestellen jullie het?

Ik bestelde het eerst via http://www.plantina.nl maar dat is erg duur. Ik heb gemerkt dat je het in het buitenland goedkoper kan bestellen.

Weten jullie anders een aantal betrouwbare internetshops voor supplementen? (D-ribose)

Ik heb het tot nu toe 3 weken gebruikt en ik merk zeker verbetering. Meer energie!!! De eerste drie dagen werd ik er ook erg druk van, dat gaat nu beter

Tot nu toe dus veel belovend, ik ben erg enthousiast! Ik wilde dit jullie niet onthouden misschien dat het ook voor jullie iets kan doen.

Hier een link met meer info : http://www.endfatigue.com/health_articl ... gizer.html

Groetjes Duffy
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

En iherb.com natuurlijk !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Heb d-ribose poeder gebruikt die van oorsprong uit USA kwam.
Werkte wel. Maar net als carnitine een symtoombest. maar voelde wel veel beter!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Fijn idd dat iemand dit topic heeft geopend, ik overweeg dit ook Welke dosering willen jullie gaan gebruiken?

ZA - welk merk bestelde jij in the States?
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

http://www.creanite.com/DaviWB/Pagina15.html

voor de mensen uit Nederland
Ik ben ook op zoek naar d ribose en heb vastgesteld dat dit tamelijk duur is!
Op deze website wordt dit als sportsupplement in grotere hoeveelheden aangeboden ! (1 kg en meer)

Wat denken jullie hiervan? Is dit betrouwbaar??
Graag jullie mening!
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

hai Bloemetje

Ik had witte potten met een draaidop met daarin d-ribose poeder.
Dit in overleg met dm over merk.
Het kwam oorspronkelijk uit USA maar heb het via een Benelux dochterorganisatie hier gekregen.
Of dat nu proheath was of een ander, ik zoek en anders vraag ik Hermine omdat ik het op cvs-online genoemd moet hebben. Ik weet niet of oude conversaties bewaard zijn.
Ja, even pdf gemaakt van het onderwerp:
http://www.me-gids.net/files/documents/D-ribose.pdf
Maar er staat niks in van firma...admin


Er zat een schep en je moest de poeder oplossen in drank en drinken. Lekker trouwens :0. Maar tevens zorgen voor voldoende suiker-bij ons meest glucosepoeder voor de werking en om geen hypo te krijgen.

hoop later te kunnen berichten.

Het contactadres eindigde op DK, Duitsland dus, als dat iemand een bel doet rinkelen over een EU dochter laat dan ff weten.

groetjes, ZA
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Gebruikersavatar
duffy
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2011, 17:49

Bericht door duffy »

Bedankt voor de reacties so far!

@ Lilly graag gedaan :) Ja ik heb het ook uit het boek dr. Teitelbaum - From Fatigued to Fantastic. The site: www. endfatigue.com hoort daar idd. Bij

Andere supplementen die aan te raden zijn bij d-ribose zijn:
de B vitamines en L-carnitine en Q10
Waarvan de b vitamines het belangrijkste zijn.

Ik gebruik zelf b12 recovery power van bloem
En L-carnitine+ formule (met ook giseng en q10)
Ik bestel ze op de site van het vermoeidheidcentrum in lelystad (dat kan zonder dat je daar patiënt bent)

Dank voor de links !

@ bloemetje
Dosering volgens het boek dr. Teitelbaum - From Fatigued to Fantastic
3 x per dag 5 gram d-ribose drie weken lang
Daarna 2 x per dag 5 gram

Het kan in sommige gevallen dat je er druk van wordt dan pas je de dosering aan/neem je het in tijdens het eten

@ Danny 1964
Die site komt me niet echt betrouwbaar over, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet

Verdere D-ribose info:
Het is een lichaamseigen vorm van suiker dat het lichaam sneller energie helpt aan te maken. (ATP productie)
Volgens mijn info heeft het geen schommelend effect op de suikerspiegel. Werkt het niet als voeding voor schimmel (dus ook te gebruiken bij een gevoeligheid voor schimmelinfecties)

Ik heb een (relatief) goedkope ribose gevonden op amazon.de alleen dat heet d-ribose 500 dus ga nog even uitzoeken wat dat inhoud.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

zonaanbidster schreef:Er zat een schep en je moest de poeder oplossen in drank en drinken. Lekker trouwens :0. Maar tevens zorgen voor voldoende suiker-bij ons meest glucosepoeder voor de werking en om geen hypo te krijgen.
Dit snap ik niet. Hoe kan je nou een hypo krijgen van te weinig suiker? Dat is toch juist bij teveel suiker? Kan iemand me dit uitleggen? Thanks alvast!
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Veel van ons hebben last van of een lage suikerspiegel of een wisselende.
Een groot deel zal hypoglekemie hebben.
Een stoornis in de suikerverwerking in het lijf. Ze noemen het altijd het tegenovergestelde van suikerziekte. Maar dat is natuurlijk enkel om het verschil te maken.

D-ribose heeft suiker nodig voor optimale werking en dus haalt hij dat uit lichaam. Gebruikers van D-Ribose wordt geadviseerd om alert te zijn op voldoende inname van (natuurlijke) suikers om de suikerspiegel stabiel te houden. Anders ga je je dus mogelijk juist raarder voelen van d-ribose ipv sterker en minder verzuring.

@admin
wat zijn jullie toch super met de technologie :) en alert!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

zonaanbidster schreef:D-ribose heeft suiker nodig voor optimale werking en dus haalt hij dat uit lichaam.
Thanks, nu begin ik het wat te begrijpen. Ik moet (zal zo opstaan en me er toe zetten) me echt eens gaan verdiepen in die Dribose van Teitelbaum. Ik heb het boek, maar ja. Ook nog zoveel andere boeken om te lezen en die zijn veel plezieriger.

Wat de suiker betreft: dus voor de zekerheid ms eerst een half banaantje eten en dan een half uurtje erna de Dribose innemen?
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Als je geen fructose intolerantie hebt.

Zelf nam ik het bij het eten en daarbij iets van thee waar ik wat glucose in mikte. Ging prima.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Heb de pagina's over D-ribose en mitochondrieen gelezen en ik ga het zeker doen. En dan zoals hij het voorschrijft met de vier elementen: D-ribose, vit. B multi, Carnitine en Q10. Let op: de laatste slecht 200 mgr per dag. Volgens mij schrijft DML dit als 400 mgr voor.

Wauw, als je die paragraaf leest, dan denk je echt dat je de oplossing hebt gevonden die je gegarandeerd 30% verbetering zal bieden... moet het eerst nog maar zien, hoor. Maar dit wordt zeker mijn volgende gooi naar de wereldkampioenschappen 'Doe M.E. de das om.' Ik begin wel bijna te denken dat trainen voor de wereldkampioenschappen 100 m horden lopen vergelijkbaar is!

Keep up the good spirit! Liefs, Bloem
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik wil op iHerb mijn D-ribose (CORvalen) kopen, maar verzuip zowat in de mogelijkheden. Iemand tips?
Gebruikersavatar
duffy
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2011, 17:49

Bericht door duffy »

Hee allemaal

Ik heb inmiddels een goede plek om relatief goedkoop D-ribose te kopen gevonden: amazon.co.uk omdat het in het buitenland veel goedkoper is.
je hebt dan wel een creditcard nodig.

Ik heb daar het merk Aviform besteld (een kilo :lol: ) dat is goedkoper
ben er erg tevreden over en kan zo weer even vooruit lol

De dosis van 15 gram per dag is voor mij alleen te hoog daar word ik hyper van. gebruik nu 6 gram verdeeld over de dag.
Heb duidelijk meer energie!

Zijn er al meer mensen begonnen met D-ribose?
Wat zijn jullie ervaringen?

Liefs Duffy
Plaats reactie