Wat bij mij helpt...

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
tintinesk
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2011, 00:36

Wat bij mij helpt...

Bericht door tintinesk »

Het enige wat bij mij helpt zijn af en toe pijnstillers tegen de spierpijnen, verstramming en hoofdpijnen (Dafalgan of Lonarid), heel soms een Lexotan 3 mg (als ik een mentaal inspannende activiteit enkele uren langer moet kunnen volhouden) en vooral voor de darmproblemen een poedertje in een zakje (1 per dag is voldoende voor het slapen gaan) dat "Ventre Plat"/"Platte Buik" heet van de firma Vitadyne. Een stomme naam, ik weet het, maar het werkt effectief om de stoelgang beter te binden. Je giet het poedertje in een flesje water, schudt het goed, en drinkt het op, klaar. Het is zelfs nog eens niet zo slecht van smaak.

Toevallig tegengekomen in -je raadt het nooit- de Colruyt. Later zag ik dat ze het ook hadden in winkels van 't Kruidvat. Ze weten daar zelf niet dat het helpt bij zulke darmproblemen! Colruyt deed het dan tijdelijk niet meer in, en ik vond het eerst nergens anders meer, en mijn darmproblemen kwamen terug na drie dagen, maar nu hebben ze me laatst laten weten het weer wèl in te gaan doen??

De werkzame stof is ISPAGHUL (Plantago Ovata). Ik heb ook al andere pre- en probiotica gebruikt maar deze hadden niet hetzelfde bindend effect als dit simpele poedertje. Genezen van je darmaandoening zal het je niet, vermoed ik, maar mij helpt het alleszins symptomatisch. Duurt enkele dagen voordat je het effect verkrijgt, en als je stopt duurt het enkele dagen voordat je problemen opnieuw beginnen.

Ik neem elke dag ook een potje gewone yoghurt (mager, en uiteraard zonder suiker of toevoegingen), ergens tussen de maaltijden door.

Andere tips zijn welkom!

Ik gebruik ook Isoprinosine 3x1 per dag en vitamine c-will 1 capsule per dag en Dynatonic 2 capsules per dag.

Geen overbodige luxe want iedereen, jong en oud, om me heen heeft met griepachtige aandoeningen in zijn/haar bed gestoken behalve ik in de afgelopen 2 maanden. Ik sukkel wel met een erge keelpijn, maar in mijn bed lig ik toch niet door een stom griepvirus.
Plaats reactie