Goedkopere supplementen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

En die extra stoffen die bij Bloem erin zitten?
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

Ik zie ze er op die site niet inzitten.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Van ergomax bedoel je?
Daar zit acetyl L carnitine in en overige ingredienten zijn microkrystalllijne cellulose (E460) en gelatine.
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Ik heb een paar supplementen zoals Acetyl L-carnitine en Q10 van 'Smeets en Graas' http://www.smeetsengraas.nl op aanraden van mijn schoonmoeder. Ook had ik via dat bedrijf 'vitamine B12 tabletjes'
Ze schijnen hele goede supplementen te hebben maar de prijs in vergelijking tot andere bedrijfjes weet ik niet. Mijn schoonvader heeft via Smeets en Graas al zijn supplementen voor zijn schildklierziekte en zij zijn er erg positief over en letten echt op prijzen en kwaliteit.
Je kunt ze ook altijd voor advies of met vragen mailen, ook fijn. (Nee, ik heb geen connecties met dit bedrijf :wink: )
Slik ze nu overigens helaas niet aangezien ik zwanger ben.
Succes!
Ik ben er weer! (Hiervoor onder de functie en naam 'Admin')
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Het is goed uitzoeken of goedkopere supplementen ook daadwerkelijk dezelfde stoffen bezitten en/of zij ook echt wel goedkoper zijn.

Supplementen van de Kruitvat, Trekpleister etc. hebben vaak niet dezelfde stoffen, je moet er meer tabletten van nemen en dan ben je soms net zo duur uit.

Voorbeeldje: ik vergelijk even een artikel als L-Carnitine van Smaats en Graads:
60 tabletten: € 24,95 (Jarrow Formulas)
120 tabletten: € 42,95
ander merk: (Thorne)
60 tabletten: € 46,75
ander merk (AOV)
30 tabletten: € 25,95
90 tabletten: € 59,95

En bijvoorbeeld: Van Bloem L-Carnitine + Q10 + Ginseng:
180 tabletten: € 71,20
180 tabletten via Lelystad: €52,50

En leg daar iHerb.com: http://www.me-gids.net/index.php?module ... iew&pid=26
(:idea: :idea: waarmee je ook de site ME-gids.net steunt: mooi! :lol:) naast om te vergelijken.
Voor 60 tabletten (Jarrow Formulas): $ 17.37 = € 12,70: http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Ca ... /4330?at=0

:idea: Hier een valuta omrekenprogramma: http://www.valuta-omrekenen.nl

:wink: Het is een klus(je), maar soms loont het om het goed uit te zoeken!

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Inderdaad heel verstandig om goed te vergelijken, altijd doen!
Ik krijg ze vooralsnog van mijn schoonouders dus let daar zelf niet op maar zij als het goed is wel.
Misschien is het bij Smeets en Graas wel een voordeel dat je kortingen ontvangt wanneer je meer besteld, scheelt weer iets:
10% bij een bestelling van 2 producten, 15% bij een bestelling van 3 of meer producten. Op de producten van Jarrow Formulas, Minami Nutrition (MorEPA) en Ortholon bij 5 of meer producten 20% korting.
En wat ik prettig vind is dat ik ze binnen 2 dagen altijd al binnen heb.

Ik ga me ook eens in IHerb verdiepen, zal ook eens aan mijn schoonouders vragen of ze die kennen want zij zijn wel van het vergelijken.
Ik ben er weer! (Hiervoor onder de functie en naam 'Admin')
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

@ Izzy, ik bedoel de ginseng en Q10 die bv bij de L-carnitine zitten. Geen idee wat ze doen btw

@ Louisa, het is inderdaad een heel gepuzzel om de juiste te vinden. Vooral als je veggie bent nog meer want veel wordt in gelatinecapsules geleverd. Het probleem bij mij is dat ik al die stoffen die worden genoemd niet snap. Als ik het niet snap, dan kan ik het in mijn ogen niet goed vergelijken. Ik snap ook niet waar je de eerste lijn met prijs van Bloem vandaan hebt gehaald? En de prijs van Iherb is inderdaad goedkoper, maar daar moet je als ik het wel van snap 3 pillen per dag bij slikken? Bij Bloem is het dan weer 1.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Hey stargazertje, dat was het enige wat ik op het label zag staan in ieder geval.
Ik neem aan dat die gelatine van de capsules is, zelf "schuif" ik de capsules altijd open en doe ik de poeder in een glas ranja anders krijg ik die dingen niet naar binnen :-p
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi lieve stargazertje,
stargazertje schreef:Ik snap ook niet waar je de eerste lijn met prijs van Bloem vandaan hebt gehaald? En de prijs van Iherb is inderdaad goedkoper, maar daar moet je als ik het wel van snap 3 pillen per dag bij slikken? Bij Bloem is het dan weer 1.
Het is inderdaad een gepuzzel en als je niet helder bent in het hoofd (pfff, dat heb ik ook met vlagen), dan kun je al die informatie niet goed volgen, dan duizelt het allemaal.

Ik gebruik wel de spullen van Bloem, maar ik heb geen aandelen in Bloem, hoor. En ik wil zeker geen reclame maken.
Iedereen moet zelf kijken, wat het beste past en ook bij de portemonnee. Immers, het blijft allemaal best veel geld, wat je zelf moet betalen, omdat de zorgverzekering het niet vergoedt.

Ik geef het als voorbeeld.
Ik zoek het nog ff voor je op met "googlen": http://www.gezondheidswebwinkel.nl/heal ... etten.html
of: http://www.bloem.net/l-carnithine
En deze via Lelystad: http://www.vermoeidheidcentrum.nl/stuur-mij
Of De Roode Roos: https://www.derooderoos.com/catalog/adv ... s6&x=0&y=0

:wink: Het loont dus zeker om hier en daar te zoeken en te vergelijken.

Groetjes, Louisa
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Met zoeken en vergelijken heb je inderdaad een dagtaak Louisa. Nu snap ik het beter. Ik wil btw ook geen reclame maken voor enig merk hoor. Mij gaat alleen erom of er een goedkopere optie is. Alleen die bij Iherb moet je dus x9 (3x3) om op de goede vergelijkingsprijs met Bloem te komen als ik het goed begrijp. Al zie ik ook 1 a 2 capsules per dag innemen? Volgens mij kunnen ze beter Grieks voor me gaan schrijven, misschien dat ik dat wel snap. ](*,) Het probleem is dat er inmiddels zoveel op de markt is dat je door de bomen het bos niet meer ziet en je appels met peren moet vergelijken.
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Ik heb in de aanbieding: 117 stuks Vitamine B Balans voor € 11,84 incl. verzendkosten, maar dan wel exclusief de kartonnen doosjes. Ze zijn houdbaar tot mei 2012.
Ik heb ze niet kunnen gebruiken omdat ik niet tegen sojalecitine kan wat in de tabletten zit.

Ik heb ook nog in de aanbieding Solgar Vitamin-B complex '50', 50 vegetarische capsules. Potje is nog dicht. Deze had ik in voorraad maar wegens verandering van behandelaar heb ik nu andere supplementen.

Ook heb ik nog 4 dozen BioChromium met 90 stuks per doos.

Ik hoor het wel via PB als iemand geïnteresseerd is.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

beste allemaal,

ik zelf gebruik levo carnitine, maar is van de fabrikant sigma tau ( ik ben ook lekker suff en ontdek dit net woepssss). dit word gewoon vergoed via de verzekering.

voor vitamine gebruik ik omnium, dat is de topper onder de vitamines. hier in nederland betaal je ongeveer tussen de 170 tot 180 euro voor 180 tabl. dat is mega duur natuurlijk. maar ik heb gelezen dat je het ook in de USA kan bestellen en dan ben je ongeveer 58 euro kwijt.


http://www.amazon.com/Solgar-Omnium-Tab ... B000XQ9A2K

http://www.nextag.com/solgar-omnium/products-html

ik gebruik zelf 1 p.d. zo doe ik er een half jaar mee. zo krijg ik toch veel goeie vitamine binnen.

mijn B12 10mg/2ml ampul deed ik eerst via Lelystad bestellen omdat het zo goed koper was. maar op een gegeven moment mocht ik niet meer bestellen via hun omdat ik niet meer op consult kom daar en zelf moet betalen natuurlijk, en doe ik het nu via mijn huisarts bestellen, en als nog krijg ik korting, niet zo veel als bij Lelystad maar toch, dat scheelt wel.
ik bestel dat bij de natuur apotheek in Pijnacker. dan bestel ik meteen 50 amp. voor 84,80 euro. en doe er ongeveer 3 maanden mee, scheelt in de verzend kosten. ook bestel ik daar mijn schildklier medicatie die ik ook niet vergoed krijg, dat doe ik dan ook meteen voor 3 maanden, word meteen met de B12 mee gezonden. trouwens door de B12 is bij mij die helm die om mijn hoofd zat en en de watten in mijn hoofd weg. blijf wel wat suff, als is het een stuk beter dan voor heen.
je moet wat als je in de sociale dienst beland en geen wao krijgt, waar je wel recht op heb eigenlijk. maar bij de sociale dienst heb je een regeling voor chronisch zieken zo dat je extra geld kunt krijgen. daar moet je wel kunnen aantonen dat je chronisch ziek bent, met dat geld kan ik tenminste weer wat medicatie en vitamine betalen.
wil je meer weten vraag in mijn pb
groetjes luna
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Hallo,

Ik heb van dr. meirleir readirsorb lipothion voorgeschreven gekregen. Dit is 63 euro per flesje, genoeg voor 24 ochtenden van 1 koffielepel.

Nu heb ik op internet een volgens mij gelijkwaardig middel gevonden. OOk lipospheric coated.

Zou een intelligent iemand mij misschien nog even kunnen adviseren. 1 doosje van dertig zakjes bevat 450 mg glutathione. maar nu heb je voor 30 ochtenden voor 39 euro. Tel uit je winst.

Ik wil dus 6 doosjes kopen voor 200 pond is 224 euro. Engeland is een EU land dus geen douanebelasting (toch???) en gratis verzending ook.
Normaal zou ik voor 180 ochtenden 472 euro kwijt zijn (180/24 * 63 euro) als ik het bij Protea Nutraceuticals zou kopen.

Zie ik iets over het hoofd??

Bedankt.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Sorry de weblink naar het product om te checken.

http://www.lyposphericnutrients.co.uk/p ... hione.aspx
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik het wat uitgezocht en de L-Carnitine + formule van Bloem is dan wel goedkoop, je hebt het ook van "de tuinen" en dan betaal je ook 20 euro maar dan zit er geen Q10 en gingsen in.
Leystad schrijft ook vitamine b balans en multivitamine van Bloem voor maar het kan goedkoper.
Wanneer je een goede multivitamine koop dan kom je goed in de buurt van die vitamine b balans en multivitamine samen, wat dus goedkoper is. Ik heb een multivitamine van AOV en de multivitamine van de tuinen de "multi max" en wanneer ik deze met elkaar afwissel dan komt het wel op hetzelfde neer. De AOV one daily heb ik voor 20 euro 90 tabletten en de multimax in de aanbieding dacht ook voor 20 euro 240 stuks. Hier wil ik dus mee zeggen dat het wel goedkoper kan. Ik heb dan voor 40 euro 240 plus 90 is 350 tabletten, genoeg voor bijna een jaar. Zou ik het van bloem nemen vitamine b balans plus de multivitamine van beide dagelijks éen dan ben ik 18 euro kwijt voor vitamine b balans voor 120 stuks en de bloem multivitamine 60 stuks voor 20 euro. Is 3x 18 euro = 54 euro voor 360 tabletten. Dan de multivit 6x 20 = 120 euro voor 360 stuks. Maakt samen 174 euro. En ik ben met een gelijkwaardig twee multivit 40 euro per jaar kwijt.

De tuinen is een reformwinkel welke ook een webwinkel heeft.

Wel zeg ik erbij dat er bij AOV kleurstoffen in de tabletten zitten en bij de multi max van de tuinen zit zoetmiddel mannitol en suiker in. Bij de Bloem tabletten zit dit er niet in.

Vitamine b12
Van de tuinen 1000 ug 90 stuks voor €11,90 100.000%ADH
NOW b12 1000 mcg 100 stuks voor € 13,00 40.0000% ADH
b12 recovery power bloem 10 mg voor €17,50 400.000% ADH

Wanneer je van bovenstaande b12 supplementen allemaal dezelfde sterkte wilt hebben als de b12 van bloem dan moet je van de tuinen 4 tabletten nemen, en bij de NOW 10 tabletten. Omgerekend betaal je dan voor een zelfde dosering dus die 10 mg van:
de tuinen per dosering van 10 mg is 4 stuks €0,488
NOW b12 per dosering van 10 mg is 10 stuks €1,3
b12 recovery power bloem 10 mg is 1 stuks €0,27
conclusie bloem b12 recovery is omgerekend goedkoper (ingekocht bij lelystad)

Een webwinkel waar ik ook wel eens bestel is
www.gezondheid-aanbiedingen.nl
Plaats reactie