Opgeknapt van B12?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,
vlindertie schreef:Verder ben ik fit, lig ik niet meer, geen rolstoel meer etc. Ik ben nog lang niet de oude, maar wel al 4 weken onafgebroken een mens ipv invalide.
:lol: :wink: Ohw, meis, als je inderdaad opgeknapt bent van de B12, dan is dat heel goed nieuws en ben ik super-blij voor je!!!

Ik hoop dat dit blijvend is! Houd jezelf goed in de gaten en kijk of de klachten wegblijven of terug komen, beloofd? Zorg goed voor jezelf!

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ Louisa: ik ben juist opgeknapt door het stoppen met de B12!!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
gerard1
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 aug 2010, 12:38

Bericht door gerard1 »

Een goede dag,

Nee, dat beweer ik ook niet.
Maar Artsen zijn net mensen.
Ze noemen B12 Deficientie niet voor niets. De vergeten Ziekte.
Het wordt nog wel eens gemist, en een foute of geen behandeling
geeft de zelfde resultaten als ME/CVS.
Helaas stort bij geen/foute behandeling ook bij hun het inmuun systeem
inelkaar. Met alle gevolgen van dien.
We zullen moeten Roeien met de riemen die we hebben.
Dus ook met de Artsen die we krijgen.
Ik merk alleen dat de kennis op B12 gebied beter kan.

Gr. Gerard
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Over B12 deficientie hier een linkje:
http://b12-tekort.startpagina.nl/prikbo ... 2-deficiie

Als ik nou juist verbeter bij het stoppen met die injecties, dan is deficientie niet van toepassing bij mij. Maar wat dan wel ??????
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,
vlindertie schreef:@ Louisa: ik ben juist opgeknapt door het stoppen met de B12!!
:oops: :oops: sorry, sorry, dat had ik niet begrepen.

AfbeeldingHûh, dan begrijp ik het in ieder geval ook niet goed.

Had je dan misschien een allergische reactie op B12?: http://home.kpn.nl/hindrikdejong/allergie-B12.htm
Of ook niet? Heeft iemand bij Lelystad je dan nog iets kunnen vertellen? Of begrijpen ze het in Lelystad ook niet?

Groetjes, Louisa
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik ben blij voor je Vlindertje dat je door stoppen met B12 zo goed voelt.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ vlindertie

Wel boeiend om te weten of je nu uberhaupt een tekort hebt/had of niet
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

@ Vlintertje, ik zou idd je b12 maar eens laten meten.
En het b12 tekort forum uitspitten, dan kom je er idd achter dat er veel meer mensen zijn met jouw klachten (eerst verslechtering) enzovoort.

Trouwens, mijn b12 was laagnormaal.. dus dat is een andere diagnose als een b12 waarde van 90 ofzo.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Ik heb die B12 vooral voorgeschreven gekregen tegen de vermoeidheid en het gedoe in mijn hersenen. Alleen de allereerste week een opleving, daarna bagger en ellende en achteruitgang,
Ik zal B12 forum wel eens gaan uitspitten dan. Wie weet word ik daar wijzer van.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Ik ben zelf aan het overwegen of ik B12 oraal moet innemen. Gewoon zonder arts dus. Wachttijden duren te lang en ik wil me ondertussen gewoon beter voelen!

Mijn vitamine B12-waarde is 200. Mag dus wel wat omhoog. Is niet beangstigend laag, maar om dat te voorkomen... kan ik beter voor zijn toch?

Nu heb ik vitamine B-complex (25mg/mcg) thuis, gewoon huismerk. Dus per tabletje zit er 25mcg B12 in.
Wat kan ik het beste doen, hoeveel "moet" ik innemen? Werkt huismerk wel goed? Hoe snel kan ik verschil gaan merken?
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Ik ben zelf aan het overwegen of ik B12 oraal moet innemen. Gewoon zonder arts dus. Wachttijden duren te lang en ik wil me ondertussen gewoon beter voelen!

Mijn vitamine B12-waarde is 200. Mag dus wel wat omhoog. Is niet beangstigend laag, maar om dat te voorkomen... kan ik beter voor zijn toch?

Nu heb ik vitamine B-complex (25mg/mcg) thuis, gewoon huismerk. Dus per tabletje zit er 25mcg B12 in.
Wat kan ik het beste doen, hoeveel "moet" ik innemen? Werkt huismerk wel goed? Hoe snel kan ik verschil gaan merken?
Extra B12 'slikken' heeft nauwelijks effect. Dit komt omdat B12 eerst in de maag/darmen gebonden moet worden aan een stofje dat de maag aanmaakt, de 'intrinsic factor' genaamd. Als je meer gaat innemen, gaat de maag niet meer van die stof aanmaken.Daarom wordt B12 in injecties gegeven. Om dit probleem te omzeilen zijn er smelttabletten ontwikkeld door dr. Wijlhuizen van het Vermoeidheidcentrum. Deze laat je smelten onder de tong waar de B12 direct in de bloedbaan wordt opgenomen. Het enige wat naast injecties dus zin heeft, zijn de smelttabletten van Bloem of er is nog een ander merk dat DML voorschrijft en bij Protea Neutraceuticals verkrijgbaar is. Ik heb zelf de B12 van Bloem gebruikt, 4 per dag. Dit hielp zeker, maar de injecties dieik nu neem van DML helpen een stuk beter, 5 mg per dag SC.

Succes!
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Dank je spring, ik snap wat je bedoelt. Weet niet of ik die intrinsieke factor heb. Als ik die wel heb dan zou het toch niet uitmaken? Want het kan nog steeds dat er gewoon niet genoeg B12 in mijn normale voeding zit.
Ik heb het potje nu toch al thuis dus die mag op.

Vraag me ook af of ik alvast een afspraak bij DML moet maken. Ik merk zelf dat ik achteruit ga, nog geleidelijk, maar ik wil dat niet! (Goh gek he :P).
Het is duur en ik heb nog geen diagnose en aan zijn hulp heb je verzekeringstechnisch niks, maar ik wil beter worden/vooruitgang.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Interessant e-book gevonden omtrent vitamine B12.

Er staat tevens in welke merken, welke dosis en welke periode je ze best kan nemen.

http://www.leefbewust.com/b12tekort.pdf
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

merken jullie everschil tussen neurobion spuiten of b12 spuiten?
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Twee smelttabletten b-12 (1 mg Bloem) in combinatie met een speciaal voor mij uitgezochte multi vitamine B ( beiden 's ochtends vroeg) helpen mijn hoofd helderder te houden en gemakkelijker te herstellen na fysieke inspanning.
Ik had b12 (bloem power recoveryvoorgeschreven gekregen vanuit lelystad. Ik heb het bij éen pakje gehouden want ik zag dat er een zoetstof in zit die echt niet goed voor je is. Jammer dat ze die rommel er niet uithalen.
Plaats reactie