Opgeknapt van B12?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Ik lees wel eens dat je van B12 injecties acne kan krijgen als bijwerking.
Kan dat ook bij de smelttabletten van Bloem?
En betekent dat dan dat het zijn werk goed doet of goed word opgenomen door je lichaam?
Ik heb nooit last gehad van acne, maar heb dat tegenwoordig wel en gebruik nu al een tijdje de smelttabletten.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Het advies was 2x 2, maar het is mierziet met sucralose. Dus doe ik het met 1x 2. Geen acné gehad, ook niet in het begin met die 4.

Kreeg wel puistjes bij de experimenten met lactosevrije zuivel. 't Viel allemaal slecht, maar die Duitse van Minus-Plus viel het slechtst (halfvolle melk, yoghurt, verse kaas).
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Heeft er iemand ervaring met deze zuigtabletten: http://vitamineb12nu.nl/vitamineb12-behandeling.php
Zoja positief of negatief?
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ik gebruik de Dibencozide van dat merk (Country Life), die is ook verkrijgbaar bij Iherb. Verder slik ik de methyl B12 van NOW, en spuit ik ook nog eens hydroxy cobalamine van sterop, om de dag. Dus hele hoge dosis maar voel het meteen als ik het een dag oversla...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Ok, dankjewel. Dan ga ik het ook eens proberen :)

Ik zie dat je bij iherb alleen met creditcard kunt betalen, jammer die heb ik geen :(
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

drie weken terug gestart, voorzichtig aan het opbouwen, dat doe ik altijd. Mijn neus te vaak gestoten aan hevige onverwachte bijwerkingen

gestart met pufjes van een combi methyl/adenosyl 1 mg
een half uur later trok de mist in mijn hoofd op :D
maar ook ineens oude klachten terug ( 's nachts misselijk/gewrichtsklachten)
slapen leek beter te gaan. toen met halve mg per keer opgebouwd.
overgegaan op alleen methylcobalamine.

iedere keer als ik opbouw even terugval met pijn of meer/ergere hatrtkloppingen etc.

maar het lijkt erop dat het slapen beter gaat ( slapen is mijn allergrootste probleem) soms wordt ik zeg maar een soort van uitgerust wakker, heel apart. Hoop dat dat vaker en betrouwbaar gaat worden.

toen een keer 2,5 mg adenosyl genomen, half uur later vette koppijn en die nacht ook weer brak slecht slapen...

Ik blijf puzzelen en voorzichtig opbouwen, maar het is veel belovend.

hoofd helderder, eigenlijk ook iets meer energie en zo nu en dan een nacht echte slaap, man, dat heb ik al jaren niet meer meegemaakt. O:) O:) O:)

maar wel blij dat ik niet domweg met een zuigtablet van 5 mg ben begonnen, wat een ziek zou ik daarvan zijn. Er staat iets van twee a drie maanden voor het ontgiftingsgebeuren begreep ik. Dus wie weet waar ik in de lente ben :oops: :D
Gast

Bericht door Gast »

Ik krijg sinds april 2017 hydro injecties en ben er ZO mee geholpen! Voorheen had ik maanden dat ik slecht ging, alleen voor mezelf en de honden kon zorgen en verder me constant beroerd voelde. Nu heb ik nog zulke dagen, maar nooit meer lange periodes. THANK GOD. Veel stabieler dus.
Voorheen moest ik bij een afspraak ook altijd zeggen: ik weet niet of het lukt, ik kijk die dag. Nu weet ik dat als ik er rekening mee houd de dagen ervoor (en genoeg herstel tijd erna) ik erbij kan zijn.
Ik ga nog kijken of ik ook methyl nodig heb. Ik hoop het stiekem wel en dat ook dit weer voor verbetering zorgt!
Gast

Bericht door Gast »

Ik doe trouwens elke vier dagen een B12 injectie.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

Hi Marre, van wie krijg jij die injecties voorgeschreven?


en weet jij of er ook methyl injecties zijn? Nu dit zo goed valt wil ik ook wel gaan prikken, kijken of de huisarts dat wil voorschrijven?
Gast

Bericht door Gast »

Jhanne, ik krijg de injecties voorgeschreven door Dr Visser en kan gewoon steeds bij mijn huisarts om een herhaalrecept vragen.

Er bestaan inderdaad ook methyl injecties, maar die moet je bestellen in Duitsland. Ik ben lid van de facebook groep Methylatie,MTHFR,SNP's,Epigenetica & Lifestyle, hier is meer informatie over te vinden! Ik zag daar langskomen dat men de methyl injecties in Duitsland bestelt.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

ah, mooi! Wanneer de huisarts dan weer langs komt kan ik het in de week leggen, en dat wordt dan later bevestigd door Dr Visser :D

Ik ben niet op facebook, maar het klinkt als een nuttige groep. Heb de afgelopen weken aardig wat zitten lezen en dat van dat methylatieprobleem lijkt me in mijn geval behoorlijk duidelijk. Ook het mortherfuckergene bekeken... zou maar zo kunnen

Verder is het een spannend gebeuren die B12.

ik zit nu op 3 mg per dag ( methyl)
de eerste keer ( 1 mg) ging er een gordijntje open in mijn hoofd :D :D :D , het is nog niet mijn oude hoofd, maar ik kan weer informatie tot me nemen.

iedere keer weer met opbouwen komen er oude klachten op, klachten die eigenlijk al weg waren. Dus blij dat ik het voorzichtig opbouw. Zo nu en dan ook een nacht echte slaap, wow...

en de hartproblemen zijn echt een slag minder geworden. De frequentie 's avonds ligt is nu 80 's avonds, tegen 90 a 100 voor de B12
en alle rare hartkloppingen, aritmieën, overslaan en wat al niet meer is heel sterk afgenomen. Wonder!!! zo blij mee.

wel heel erg geobstipeerd geraakt, dat was al maar is veel erger geworden, ik gebruik nu zo nu en dan zelfs lactulose bij. Eet al veel pruimen en vijgen, drink genoeg. Maar ja, beweeg natuurlijk veels te weinig.

maar toen gecrasht , teveel achter de PC gehangen en gelezen... een echte crash, met keelpijn :? zucht... maar de keelpijn is inmiddels aan het afnemen, dus ik houd me heel koest en hoop dat het wonder van het slapen dan weer terugkomt. Want ook dat was de afgelopen week weer heel slecht. Dus ik houd het nu maar even op die 3 mg, wanneer ik dan weer een soort van stabiel ben ga ik verder opbouwen.

O ja, 1 keer adenosyl geprobeerd, een half uur later vette koppijn, voorlopig maar niet. Later misschien ook dat maar eens heel voorzichtig gaan opbouwen.

stapje voor stapje
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Bericht door eline1 »

daisy86 schreef:Ik lees wel eens dat je van B12 injecties acne kan krijgen als bijwerking.
Kan dat ook bij de smelttabletten van Bloem?
En betekent dat dan dat het zijn werk goed doet of goed word opgenomen door je lichaam?
Ik heb nooit last gehad van acne, maar heb dat tegenwoordig wel en gebruik nu al een tijdje de smelttabletten.
Ik heb ook last van pukkeltjes op mijn voorhoofd en rug door b12injecties. Ben nu 4 maanden bezig en merk wel dat het een stuk minder is dan eerst. Dus gaat misschien na een tijdje wel weg.
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

hm, ik wacht de pukkeltjes af, liever pukkeltjes dan dat gordijn in mijn hoofd weer dicht.

had jij nog meer bijwerkingen? en wat zijn de positieve resultaten?
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Bericht door eline1 »

Nee verder had ik geen bijwerkingen. Ik heb alleen nog geen positief effect gehad van de b12 injecties. Hopelijk komt dat nog dus even afwachten..
Zijn er hier mensen waarbij het pas na een aantal maanden hielp?
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ik heb vit B12 neusdruppels, 2x per week te gebruiken. Schijnt overeen te komen - qua dosering- met 1 injectie per week.
Binnen een maand merkte ik dat mijn energie wat verbeterde.
Net zoals bij alle andere middelen voor ME geldt ook hierbij: wat bij de een prima helpt, werkt bij de ander totaal niet.
Plaats reactie