LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

geen idee legolas, kan me niet herinneren hiervan last te hebben gehad. Ik ben ook abrupt gestopt met alle supplementen (waaronder hydrocortisone) en had vooral veel pijn onderaan mijn ribben achteraan. Ik vermoed dat mijn bijnieren erg protesteerden en al mijn aandacht opeisten toen.

Kan me wel herinneren dat er een gestaag afzwakken was van energieflow.

Suggestie of idee? Terug een voorschrift proberen te verkrijgen bij je huisarts?
Als je erop laat schrijven dat het één of twee pillen per maand is dan zijn ze meestal al gerustgesteld omdat dit medicijn geregistreerd is voor andere doeleinden. Vaak willen ze daar niets met te maken hebben. Door de extra nota zijn ze 'ingedekt'.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
legolas
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 feb 2011, 20:33

Bericht door legolas »

Ik heb eens gekeken welke neveneffecten heroine withdrawal hebben op de langere termijn (buiten die vreselijke afkickverschijnselen op korte termijn). Er wordt vermeld dat sommige pt'n nog enkele weken/maanden last kunnen hebben van angst/depressie.
Bij opioid verslaafde pt'n (heroine) is er een down regulatie van de mu opioid receptoren. Aangezien ldn normaliter de opioid receptoren gevoeliger maakt en ik er nu mee gestopt ben, zijn ze nu miss reactief minder gevoelig....(dus vergelijkbaar met downregulatie)
Dit is ongeveer het enige wat ik kan bedenken.

Voor alle duidelijkheid ik zie niet af of zo, het is gewoon wat vervelend. Vooral omdat ik in een zeer drukke periode zit en veel moet presteren.Hopelijk ebt het snel weg.
Die vergelijking met heroine is alleen om dat pathofysiologische wat aan te duiden. Daar stopt het dan ook. Ik wil hier geen mensen angst aanjagen :P
Mijn HA wilt geen ldn voorschrijven. Ik moet het kopen via internet, op die half legale websites. Probleem is dat het gewoon daaaaagen duurt eer het aankomt...
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

misschein kun je op het LDN forum van MS patiente Sandra aan een snelle manier komen om LDN te bemachtigen?

http://blaasdarmforum.forumup.nl/viewto ... orum#21890
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

De LDN helpt toch weer duidelijk om beter te worden.
Ik was enkele dagen gestopt omdat het flesje waarin ik het oploste niet zo zuiver meer was en paf, direct weer reumapijn in mijn hand, knieën die ik niet meer kan plooien als ik een tijdje in de zetel heb gezeten, onzichtbaar gewicht mee te zeulen, pijn in de borstkast, humeur om op te schieten, ...

Straks even langs de apotheek een proper flesje halen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

De reden waarom LDN zo goed werkt, is misschien terug te vinden in de volgende slidevoorstelling op pagina 55

http://www.ilads.org/media/boston/slide ... athan.html

Dr Schoemaker heeft ontdekt dat bacterieën (borrelia, bartonella), schimmels, zwammen (vocht in huis), bepaalde ziektemakers (chlamydia pneumonia), ... specifieke neurotoxines afgeven.

Op zich niet zo speciaal want er zijn inmiddels meer dan 1300 stoffen bekend die neurotoxines afgeven waaronder aspartaam, glutamaat, ...

Het interessante is te weten wat de gevolgen zijn van die neurotoxines.

Ze onderbreken de werking van de ACTH + opiaten + melatonine.

ACTH = hormonen die worden afgescheiden door de hypofyse en invloed hebben op onze bijnieren (cortisol, bloeddruk, sekshormonen)

Opiaten = op onze cellen zitten receptoren waaronder opiaatreceptoren. Deze worden aangemaakt door LDN. Hoe meer receptoren, hoe beter ons immuunsysteem werkt.

Melatonine = biologische klok
zonder melatonine kan je niet slapen en werkt geen enkel orgaan meer naar behoren. Alles is haarfijn op elkaar afgestemd. Melatonine is ook belangrijk voor de immuniteit.

LDN stimuleert de aanmaak van opiaatreceptoren en heeft invloed op de HPA-as (bijnieren).

Op meerdere websites lees je dat melatonine wordt aanbevolen in combinatie met LDN, soms ter ondersteuning van een kankerbehandeling, soms bij auto-immuunziekten, soms bij slaapproblemen, ter ondersteuning van AB bij Lyme, ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik ben sinds 2 dagen met LDN begonnen. Dat wilde ik al heel lang, maar wilde eerst stabiel zijn met de AB. Maar wat voel ik me beroerd.... spierpijn, extreem moe, grieperig....het lijkt op de herxheimers aan het begin van mijn AB kuren. Ik denk dat ik met een te hoge dosis begonnen ben. Mijn arts zei dat ik gerust met 1,5 mg kon beginnen, maar hier lees ik toch andere hoeveelheden.

Ook heb ik maagsapresistente pillen gekregen, omdat mijn arts zegt dat maagzuur de werking van ldn te niet doet. Ook hier lees ik daarover andere berichten, net als op het ldn forum. Maar ik denk dat ik straks een half pilletje neem, ik snij het wel door met een pillensnijder.

Kan iemand me vertellen wat de bijwerkingen zijn, en hoe lang het duurt? En waar kpen jullie de ldn? Ik heb niet de puf om helemaal dit topic te lezen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Hoi felixloena,

Het lijkt me inderdaad een goed idee om eerst een lagere dosis te proberen.
Er is hier ongetwijfeld iemand die de bijwerkingen voor je kan beschrijven.
Ik denk: vermoeid/wazig, hele levendige dromen, misschien moeite met slapen.
De dosis pas verhogen als je bijwerkingen zijn verdwenen.

Sterkte!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo FL

wat goed dat je met LDN bent begonnen :)

niet te onderschatten hehe we kennen het ... heel laag beginnen. Het is makkelijker om te verhogen dan ontmoedigd te geraken door een te hoge dosis. Dokters snappen dat niet want het staat nergens beschreven in de handleidingen.

Begin eens met 4 weken aan 0,25 mg.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

felixloena schreef:Ik ben sinds 2 dagen met LDN begonnen. Dat wilde ik al heel lang, maar wilde eerst stabiel zijn met de AB. Maar wat voel ik me beroerd.... spierpijn, extreem moe, grieperig....het lijkt op de herxheimers aan het begin van mijn AB kuren. Ik denk dat ik met een te hoge dosis begonnen ben. Mijn arts zei dat ik gerust met 1,5 mg kon beginnen, maar hier lees ik toch andere hoeveelheden.


Kan iemand me vertellen wat de bijwerkingen zijn, en hoe lang het duurt? En waar kpen jullie de ldn? Ik heb niet de puf om helemaal dit topic te lezen.
Hoi felixloena,

Ik wil al gaan juichen voor jou :roll: ik weet het natuurlijk ook niet zeker maar ik zie dit toch wel als een goed teken en ik hoop dat het wat gaat doen die LDN.

Je beschrijft de bijwerkingen al, als ik er nog aan denk pff en ik ook nog in mijn uppie en overleven.
Ik zelf begon met 0.20 mg en als ik jou was zou ik naar 0.5 mg gaan, misschien dat Marlene nog reageert en kan zij beter advies geven dan mij.

Ik heb echt momenten gehad dat ik wou stoppen met de LDN zo zwaar vond ik het, maar ik hield me zelf voor dat het wat zou gaan doen als ik me eerst zo slecht voelde.

En hoe lang het duurt, duurt wel eventjes maar ik kan geen tijd zeggen. 8)

Ik bestel het bij een apotheek en deze maakt het voor mij 4.5 mg op maat.

Heel veel sterkte!!

Haha Marlene heeft al gereageerd. tegelijkertijd.
Dus nog een lagere dosis. :wink:
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga dan toch maar verminderen qua dosering.

Ik hoop inderdaad dat het een goed voorteken is Melanie, dat ik er nu zo op reageer... maar zwaar is het wel. 2 weken terug moest ik me nog bij elkaar rapen om weer opnieuw verder te gaan met de AB, en nu de ldn. Maar ik wil het heel graag geprobeerd hebben, dankzij de positieve verhalen hier op het forum. Ik heb al een hele tijd gedacht dat ldn 'het ' middel zou kunnen zijn, dus de motivatie is heeeeeel groot.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

een vervelende reactie op LDN zou kunnen beteken dat je aan bijnieruitputting lijdt
Van de LDN yahoogroup:

Can be a sign of adrenal fatique..the extra endorphines can be a stress on your body.
stay at least 2 weeks at very low dose .0.5 mg and try to see if you do not suffer from adrenal fatigue

http://www.amazon.com/gp/product/189057 ... 1890572152

__._,_.___Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

bedankt voor de tip greta. ik denk dat door de ME en lyme al mijn organen inmiddels wel uitgeput zijn. Ik weet overigens niet of dit ooit is uitgezocht bij mij. Iets voor mijn volgende consult bij v. Montfort.

Ik heb gisteren maar een half pilletje genomen, en ik ben minder suf en vermoeid. Wel veel pijn, alsof de ldn toch iets van herxheimer oproept. Met dat halve pilletje en pijnstillers vind ik het voor nu wel te doen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Hey Felixloena,

Begin gerust eerst maar met een kwart tabletje ;)
Als dat een poosje goed gaat, ga dan maar eens denken aan een halve enz.
Bouw per kwart tablet op.

Heel veel succes,
Mamoes
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik dacht dat ik daarstraks een vraag had gepost, maar blijkbaar is dat niet gelukt...
Ik ben gisteren begonnen met LDN 0.5 ml en voel me ontzettend beroerd vandaag: heel erg duizelig, groggy, wat misselijk, kan eigenlijk niet functioneren; Beverig ook en flanellen benen.
Is dit normaal bij zo een lage dosis?
Wat raden jullie aan?
Iemand zei me een dag over te slaan en dan 0.25 te nemen; is dat een goed advies?
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Het lijkt me geen slecht advies.
Misschien kan marlene ook nog reageren.

Er gebeurd in ieder geval wel wat in je lichaam, dus ik hoop dat je een lagere dosis beter kunt verdragen! Succes.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Plaats reactie