LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Dank jullie wel.
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

Bericht door ilse71 »

@ Marlène:
Mag ik je vragen: Heb jij die exorfinen-analyse laten uitvoeren? En krijg je dan ook de nodige uitleg bij de resultaten, want uit de analysetabel op de website van Exendo kan ik als leek niet veel opmaken...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Heb de uitleg mondeling gekregen zoals bij een labo-uitslag.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Vraagje: krijgen jullie de ldn vergoed of moet je het zelf betalen? En wat kost het?

Als je het vergoed krijg welk merknaam heb je en wat is de mg van je tablet? En maakt het nog verschil bij wie je verzekert bent

Ik zou het ook willen proberen maar dan moet het het liefst vergoed worden wanr ik kan eigenlijk niet veel meer missen. Mijn ha is vast wel bereid om het voor te schrijven.

Bedankt en groetjes
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

huppelepup schreef:Vraagje: krijgen jullie de ldn vergoed of moet je het zelf betalen? En wat kost het?

Als je het vergoed krijg welk merknaam heb je en wat is de mg van je tablet? En maakt het nog verschil bij wie je verzekert bent

Ik zou het ook willen proberen maar dan moet het het liefst vergoed worden wanr ik kan eigenlijk niet veel meer missen. Mijn ha is vast wel bereid om het voor te schrijven.

Bedankt en groetjes
wowwww zo'n huisarts wil ik ook wel.

Ik krijg het niet meer vergoed sinds 2014 :cry: vorig jaar ging het nog wel eerst van het eigen risico af dit jaar natuurlijk ook maar als ik mijn eigen risico op heb blijf ik de ldn zelf betalen. ( hoewel nu ik erover nadenk weet ik eigenlijk niet of het van de eigen risico afgaat. ))))
Ik betaal voor 30 pillen a 50 mg € 62.50 en er komt tegenwoordig nog iets van € 6,50 informatie kosten bij :? :shock:

Je doet natuurlijk wel lang met 30 pillen, normaal 11 dagen met 1 pil maar ik vervang de ldn na 8 dagen zoiets. Mocht je een lagere dosering nemen doe je er nog langer mee.

Vorig jaar waren de kosten voor 100 capsules a 4.5 mg rond de € 40,- volgens mij.
Als ik nu kant en klare capsules neem/bestel gaat mij dat op jaarbasis € 900,- kosten.

Zelf ben ik een voorstander van kant kant en klare capsules ldn.

Ik heb nu het merk; er staat PCH.
Nog een doosje van sandoz liggen toen ik ben begonnen met opbouwen en ik ben wel een voorstander van sandoz :roll: en nog een doosje liggen van het merk accord.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Dank je melanie. Jij verdunt het dus zelf maar doe je dat dan met water? Maar niet iedere pil lost toch op in water doot het filmlaagje.

Dus als je gaat opbouwen dan doe je met één 5o mg pil dus 50 dagen
als je 1mg pd zou nemen. Dat valt dan wel mee maar het is waarschijnlijk niet zo lang houdbaar. Kan je hem niet makelijk in twee
delen. Dus als je op 4,5 zit heb je zo'n drie pillen per maand nodig.

Nou ik hoop dat het ook vergoed kan worden dat is beter ;-)
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

ja ik vermeng het met water en je moet het goedje niet langer dan twee weken bewaren en dan weggooien. Ooit hier ook wel beschreven.
Feitelijk doe je max 2 weken met 50 mg.

De pillen lossen allemaal wel op en goed schudden voor gebruik.

s6 ermee en het is het proberen waard.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik vermeng het met fysiologisch serum uit steriele verpakkingen en het blijft bijna een maand goed in de koelkast.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik heb navraag gedaan voor achmea geldt dat de 50mg wel vergoed wordt. Wil je hier lagerr dosering van dan worden deze bereidingskosten in de meeste gevallen niet vergoed.

Ik heb een apotheek gevonden die ervaring heeft met LDN en het voor je kan bereiden en naar je op stuurt. Vloeibaar of capsules.Uitteraart alleen met een recept.

Wil je het adres stuur maar een pb.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

huppelepup schreef:Ik heb navraag gedaan voor achmea geldt dat de 50mg wel vergoed wordt. Wil je hier lagerr dosering van dan worden deze bereidingskosten in de meeste gevallen niet vergoed.

Ik heb een apotheek gevonden die ervaring heeft met LDN en het voor je kan bereiden en naar je op stuurt. Vloeibaar of capsules.Uitteraart alleen met een recept.

Wil je het adres stuur maar een pb.
Is dat dezelfde apotheek als waar ik laatst heen heb gebeld? meen dat de kosten € 120 euro voor drie maand is voor kant en klare capsules a 4.5 mg Vind ik vrij duur nu ik met € 120 per jaar uitkan voor ldn.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Vandaag is er een GRATIS online seminarie van +/- een uur over low dose naltrexone op http://thethyroidsummit.com/schedule/
Scroll even naar onder op dag 7.

Je moet je gewoon even inschrijven en als de amerikaanse tijd ingaat voor presentatie (tegen de avond ongeveer) dan kan je hem gewoon bekijken. Het wordt gedurende 24 uur heruitgezonden.

Ik heb de afgelopen dagen al vanalles geleerd!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

top !
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

ray peat, he
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

Echt Goed , Marlene ! ! !
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ik heb opvallend weinig last van muggenbulten deze vakantie. Normaal gesproken voel ik al bijna tijdens het steken pijn en daarna gelijk enorme jeuk en een grote zwelling. Ik ben daar heel gevoelig voor. Nu zie ik gewoon de volgende dag de bult en heb wel af en toe wat jeuk, maar eigenlijk gewoon normaal denk ik. En ik heb echt al plus tien bulten.
Ik vraag mij af of LDN hierin een rol speelt. Misschien minder heftige imuunreactie ofzo
Plaats reactie