LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Bericht door iensje »

Volgens mij wel, was heerlijk
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Da's mooi (eerder werd wel gemeld dat dat een probleem kan geven). Melanie, had jij dat ook?
Life smells...
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Bericht door iensje »

Ik was zeker gewaarschuwd voor de nachtmerries, maar heb er dus geen last van gehad. Wel gezellige hele heldere dromen.ieder reageert anders. Op 2mg voel ik mij wat beter, ga ik hoger dan voel ik mij minder goed. Blijf dus op 2mg. Ook voordeliger lol.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ging het opbouwen tot 2 mg zonder problemen of heb je je daar eerst ook slechter bij gevoeld?
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

"Ik geloof niet dat Visser 't voorschrijft (?)"

Geloof ik ook niet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hij doet wel vaker weer nieuwe dingen, mss nu wel.
Life smells...
Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Bericht door iensje »

Ik was wat meer moe, maar mijn hoofdpijn was vanaf het begin een stuk minder. Nu even gestopt, hoofdpijn binnen een week weer terug. Het doet dus zeker wat voor mij. Zoals gezegd, ben nog steeds moe, nog veel pijn, maar kan toch wat meer doen. Ga ik over mijn grenzen, dan komt de klap nog steeds best hard aan. Ldn haalt een beetje de scherpe randjes weg, moeilijk uit te leggen. Ben deze week weer begonnen, en hoofdpijn weer minder. Ik heb altijd hoofdpijn, maar minder intens. Minder paracetamol. Bij apotheek galilea, betaal ik voor 90st ldn 2.0 mg. 48 euro, doe ik dan 3 maand mee. Als het wordt voorgeschreven door een arts, en dat moet bij galilea, is het volgens mij ook aftrekbaar vooor de belasting
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

annac schreef:LDN viel bij mijn zoon niet goed.

Carnitine daar en tegen wel, terwijl het effect ongeveer hetzelfde is met betrekking tot helderder denken en nog moeilijker slapen. Alleen de heftigheid scheelt een hoop, vandaar de voorkeur voor Carnitine. Welk laatste middel ook enigszins de pijn doet verminderen.

Bloem is gestopt met de Carnithine. Het bekwam me erg goed, waarschijnlijk mede doordat er in Siberische ginseng en Q10 zat.
Nu moet ik dat wsl apart gaan slikken, dus 3 pillen/poeders met 3x hulpstoffen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als je 3 dingen bij elkaar slikt, weet je niet wat wat doet. Ik zou deze 3 dingen maar eerst apart proberen. Carnitene krijg je iig vergoed.
Life smells...
Gebruikersavatar
jane10021
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2015, 10:01

Bericht door jane10021 »

Hoi,

Sinds ruim anderhalf jaar gebruik ik LDN. Ik ben niet laaiend enthousiast over het resultaat, maar ik ga er zeker niet mee ophouden. Waar het heel goed tegen helpt bij mij is ontstekingen. Ik ben vrijwel niet meer ziek geweest sinds ik LDN gebruik. Als ik het meer dan 2 dagen oversla, krijg ik last van ontstoken slijmvliezen, neusholtes enz.
Aangezien ik erg makkelijk ziek wordt, is dit een flinke verbetering.
Maar.
Ik heb er niet meer energie door gekregen.
Het zou ook kunnen helpen tegen bijvoorbeeld angststoornissen, dat heeft het helaas ook niet gedaan en dat is wat ik het meeste hoopte.
Het heeft de brain-fog ook niet verminderd.

Ik heb geprobeerd om een tijd lang zonder gluten of caseine te eten. Daarvan merkte ik geen verschil, dus na 3 weken heb ik dat opgegeven. Vooral ook omdat ik het erg vervelend vond en er niets van merkte.

Wat erg belangrijk is als je LDN gebruikt is dat het niet helpt tegen schimmelovergroei zoals candida. En die wordt erger, je voelt je juist zieker en het belemmert de werking van LDN.
Het is dus belangrijk om een middel als Lufenuron of iets soortgelijks te gebruiken voor een flinke periode om te helpen de candida onder controle te krijgen. Ik heb dat gedaan, maar ook dat maakte bij mij geen verschil.Nou heb ik ook vrijwel nooit een antibiotica geslikt, maar dat is niet de enige reden dat je een teveel aan candida kunt hebben.
Ook andere darmsaneringsprogramma's maakten geen verschil.

Op deze site https://sites.google.com/site/dudleyslo ... xonesites/
staat erg veel informatie.
Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Bericht door iensje »

Dieet heb ik niet gehouden. In het verleden alles geprobeerd, maar nergens merkte ik een verbetering. Toen weer gewoon gaan eten, ook geen verslechtering bemerkt.
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Dr Visser schrijft het nu ook voor.
Plaats reactie