Poll behandeling bij P. van Meerendonk

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Voel je verbetering door de behandeling bij Paul van Meerendonk?

Nee, ben nu langer dan 1,5 jaar bezig
3
13%
Nee, ben gestopt met behandeling zonder dat er verbetering was
9
39%
Ja, ben korter dan een half jaar bezig
4
17%
Ja, ben 0,5 tot 1 jaar bezig
3
13%
Ja, ben langer dan 1 jaar bezig
4
17%
 
Totaal aantal stemmen: 23
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Poll behandeling bij P. van Meerendonk

Bericht door pip »

N.a.v. de suggestie van Klaproos, bij de nieuwe poll van Renka over DML, heb ik besloten ook een poll te maken over de resultaten bij de behandeling van Van Meerendonk. Ik heb hierbij ongeveer dezelfde indeling aangehouden als Renka (bedankt voor de inspiratie Renka! ;-)), zodat mensen inderdaad de behandelaars kunnen vergelijken.

Ik ben dus zelf heel benieuwd naar de ervaringen van patiënten die bij Van Meerendonk zijn geweest, ook omdat ik zelf later dit jaar voor het eerst naar hem toe wil gaan. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die er echt iets aan gehad hebben en zo ja, wat er dan geholpen heeft.

Alvast bedankt voor eventuele reacties! :)
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Poll behandeling bij P. van Meerendonk

Bericht door Renka »

Goed aanvulling, Pip!! Had de andere polls al gemaakt voor ik de jouwe had bekeken. Zal 'm bij de volgende meenemen.
Gast

Poll behandeling bij P. van Meerendonk

Bericht door Gast »

Leuke poll. Het zou leuk zijn als meer mensen hem invullen. Nu een jaar later hebben maar 5 mensen het ingevuld. :(

Liefs(t) Positief
''De dokter helpt een handje, maar genezen doe je zelf''
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Hai Positief,

Leuk dat je reageert. Ik vind het idd ook jammer dat nog niet meer mensen de poll hebben ingevuld. Er moeten zeker meer mensen zijn die bij hem onder behandeling zijn (geweest). Zelf ben ik inmiddels ook bij hem, sinds ongeveer een half jaar. Ik kan nog niet spreken over een noemenswaardige verbetering helaas, maar ik ben over van Meerendonk als arts wel erg te spreken. Hij weet duidelijk waar hij het over heeft en doet ook zijn best om je verder te helpen. Mocht ik daadwerkelijk echt gaan opknappen door zijn toedoen, dan zal ik het hier ook melden!

Groetjes, Pip
Gast

Bericht door Gast »

Hey Pip, :)

Het is zeker een vriendelijke man. Hij heeft ook wel kennis. En hij schrijft standaard B12 injecties voor, waar je wellicht wat aan zou kunnen hebben. Dat vind ik goed. Hij schrijft ook gemakkelijk dingen voor waar ME'ers wat aan zouden kunnen hebben. Maar zijn praktijk is wel een beetje een ranzig hol vind ik :s. Haha!

Ik heb wel mijn twijfels bij het slangengif wat hij verkoopt, zeer duur spul. Daar zou hij mooi zijn zakken mee kunnen vullen. Ook weet niemand wat de negatieve gevolgen van dit gif kunnen zijn, ik zou zelf geen proefkonijn willen zijn. :s
De slangengif behandeling is ook nergens op internet terug te vinden en het is al helemaal geen bewezen therapie voor ME. Hmmm. Als het echt zo effectief zou zijn, waarom zijn er dan nog geen studies naar gedaan en waarom lees ik dan nergens dat er mensen van genezen zijn met zijn behandeling? Ik denk dat Paul van Meerendonk en zijn behandelingen ''overrated'' zijn.
Wat je zegt Pip, het is vast een goede man, maar ik denk niet dat hij wonderen verricht. Hij behandelt tenslotte de symptomen van ME, niet de oorzaak. Maar ik hoor graag van je als je er op vooruit bent gegaan met zijn behandeling :) Succes!

Liefs(t) Positief
''De dokter helpt een handje, maar genezen doe je zelf''
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Zelf ben ik inmiddels ook bij hem, sinds ongeveer een half jaar. Ik kan nog niet spreken over een noemenswaardige verbetering helaas, maar ik ben over van Meerendonk als arts wel erg te spreken. Hij weet duidelijk waar hij het over heeft en doet ook zijn best om je verder te helpen. Mocht ik daadwerkelijk echt gaan opknappen door zijn toedoen, dan zal ik het hier ook melden!
Hier idem dito.

En ik heb verschrikkelijke haaruitval sinds behandeling/dieet.
Hoop dat het snel tot een halt toe geroepen kan worden, het voelt alsof ik al de helft van mijn ooit dikke bos haar kwijt ben.

En de haren blijven maar overal liggen, dwarrelen. En met kammen.. kam liever niet meer..
Nooit vermeld want ik dacht dat het wel over ging, maar nu maak ik mij toch veel zorgen.
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

Het is alweer een aantal jaren geleden. Aardige man inderdaad, maar het hielp niks en zijn greep naar Colloïdaal Zilver vond ik zeer twijfelachtig. Ondanks het door mij aan hem gemelde feit dat De Meirleir een overgevoeligheid voor zilver had gemeten, bleef Van Meerendonk mij het zilver voorschrijven. Zijn behandeling kwam op mij teveel over als een aanpak van trial & error, zonder de indruk dat hij nou echt wist waar hij mee bezig was. Ik krijg het gevoel dat hij elke patient een soort behandelingsprofiel toekent en daar het beste van hoopt.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Janine; is je haaruitval al gestopt?
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Ik heb ook wel eens mijn bedenkingen... denk ook wel een beetje proefkonijnen te zijn... iedereen net iets anders kijken wat het beste helpt.. maar aan de andere kant moet het ook wel natuurlijk... voor hem is het ook gokken... plus is iedere ME-er ook zo verschillend... Hij dacht dat ik nog wel helemaal zal genezen... ik heb de hoop een beetje opgegeven dat dit gaat gebeuren... maar eerlijk is eerlijk ik voel me echt wel wat beter dan voorheen! en ging op een gegeven moment zoooo slecht en nu al een stuk beter! ik eet niks meer met allergien, ik neem cortisol, carnitine (al mijn eigen supplementen) viruxan en b12 injecties!

De b12 injecties heb ik echt het meest aan, daar wil ik nooooooooooooooot meer vanaf dan eindigd mijn leven weer! dus die blijf ik trouw zetten ondanks dat mijn gezicht nu een grote grindtegel is :-( beetje jammer die bijwerking maar dat nemen we maar voor lief!

En de viruxan! ik was er een maand lang zoooooo enorm ziek van... mocht ook echt niet opbouwen! nu echt veeeeeeel meer energie! misschien door chronisch pfeiffer dat die nu aangepakt wordt... dus voel me echt wel een heel stuk beter gelukkig! dus hier een positieveling! dacht zal het jullie niet weerhouden het even te laten weten dat je ook mensen hebt die er dus wel echt beter van worden... maar genezing is helaas niet in zicht!
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

Ik ben de eerste keer dat ik ziek was uiteindelijk terecht gekomen bij Paul van Meerendonk. Daar bleek al snel dat ik heel veel tekorten had, ontstekingen etc etc. Die zijn allemaal weggewerkt en ik liep zo goed als nieuw de deur uit. Dit is enkele jaren goed gegaan, tot ik anderhalf jaar geleden weer ziek werd. Ik ben terug gegaan naar Paul van Meerendonk en inmiddels is de balans weer opgemaakt en is in kaart gebracht wat er dit keer weer mis is. De behandeling met o.a. viruxan en andere middelen is begonnen.

Nu lees ik hier dat hij de symptomen bestrijd en DML bestrijd de oorzaak. Klopt dit?

Ik vraag me namelijk al een tijd af of het slim is/was om terug te gaan naar van Meerendonk. Maar omdat ik de eerste keer er veel baat bij had wilde ik hem toch het voordeel van de twijfel geven.
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Bericht door nyx »

Hai,

Ik ben ook onder behandeling van PvM, korter dan een half jaar.
Bij mij gaat het op en af. Hij behandeld me nu voor chronische lyme met twee soorten antibiotica en krijg ook cortisol.
Tevens eet ik nu gluten, tarwe en eivrij.

Toen ik naar hem toe ging ging het heel slecht. Nu heb ik mijn slechte dagen en goede dagen maar dat was voorheen ook zo. Of het dus komt dat de behandeling aanslaat weet ik niet of dat ik weer redelijk op mijn oude niveau ben opgekrabbeld. Ik heb daarom de poll niet ingevuld
De tijd zal het moeten uitwijzen

Gr.
Nyx
Gebruikersavatar
nanna
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2012, 14:50

Bericht door nanna »

Ik sluit me bij de bovengaande persoon aan nyx ik heb precies hetzelfde.
Kan er nu nog weinig over zeggen ik ben nog te kort onder behandeling.

Vind het wel fijn dat hij de eerste ars is die me serieus neemt.
Heb een goed gevoel over hem.
Ben nu nog volledig bedgebonden.
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

Ik heb inmiddels mijn behandeling bij hem gestaakt. Deels omdat ik over ben gestapt maar de Meirleir en deels omdat ik de behandeling steeds vreemder vond.

We hielden altijd telefonische Consults. Vraag me niet waarom.. In het begin liep dat wel lekker maar toen er problemen optraden in mijn behandeling zoals slaapmedicatie die niet aansloeg, werd het contact via de telefoon lastig.we hadden om de twee weken contact en iedere keer vroeg hij naar het slapen, dit vond ik logisch want dat was toen mijn grootste probleem. Maar na 6 weken vroeg hij nog steeds alleen naar het slapen. Terwijl ik inmiddels al 2 maanden bezig was met viruxan etc. Hij vroeg helemaal niet hoe het daarmee ging en of er problemen waren.
Toen besloot ik het volgende telefoongesprek zelf de leiding te nemen en hem daarover te vertellen en enkele vragen te stellen. We begonnen het gesprek weer over mijn slaapprobleem en nog voordat ik een ander onderwerp kon noemen was het gesprek afgelopen en hing hij op. Iedere keer gesprekken van 2 minuten terwijl er standaard 15 minuten ofzo worden gefactureerd.

Dit ging meerdere keren zo, uiteindelijk heb ik het laten verwateren door niet meer te bellen. Ik bel hem niet meer en hij mij ook niet. Ik vind het vreemd dat hij zich alleen op het slapen richtte terwijl ik nog heel veel andere dingen mankeerde waar ik ook medicatie voor kreeg. Mijn vertrouwen is dus echt weg.

Nu loop ik bij DML, dat gaat tot nu toe goed.
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Bericht door nyx »

Hai Sophie,

Snap wat je bedoelt met het feit dat je na genoegen geen consulten bij hem heb en dat alles telefonisch gaat.
En dat je ook weinig echte antwoorden van hem krijgt.

Ik volg nu het Epigenar protocol voor lyme maar als ik lichamelijke/ geestelijke reacties krijg en vraag of dit kan komen door het protocol dan krijg ik hier nooit een duidelijk antwoord op.

Momenteel ben ik nog wel steeds bij hem onder behandeling aangezien ik minstens 3 mnd dit protocol moet volgen om te kijken of het wat doet.
En ik ook niet de laatste beetjes hoop wil weggooien. Want er zijn niet meer zo veel alternatieven.
Dus ik kijk het nog ff aan.

Gelukkig gaat het bij nu je bij DML loopt wel goed. Wens je daar heel veel sterkte mee

Gr.
Nyx
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

@nyx: thanks. Hoever ben jij nu met je behandeling? En merk je wel al positief verschil?
Plaats reactie